Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air sensor
Air-ground sensing relay
Apply primer
Clear ground for turfing
Earth conductor
Earthing conductor
For ground use
Ground cable
Ground conductor
Ground connection
Ground control relay
Ground hauling
Ground lead
Ground logging
Ground out
Ground safety relay
Ground shift control relay
Ground shift switch
Ground snigging
Ground strap
Ground strip
Ground wire
Ground-lead cable logging
Ground-lead hauling
Ground-lead logging
Ground-line cable logging
Ground-line logging
Grounds alternately in use as arable land and pasture
Grounds maintenance overseeing
Low-lead cable logging
Low-lead logging
Monitor grounds maintenance
On ground pool
On ground swimming pool
On-ground pool
On-ground swimming pool
Onground pool
Onground swimming pool
Oversee maintenance of grounds
Overseeing grounds maintenance
Prepare the ground
Prepare the ground for turf
Preparing the ground
Safety relay
Semi in ground pool
Semi in-ground pool
Semi-inground pool
Use primer coat
Use undercoat
Utilse ground

Traduction de «use ground » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
use undercoat | utilse ground | apply primer | use primer coat

appliquer une couche d’apprêt


ground hauling | ground logging | ground snigging | ground-lead cable logging | ground-lead hauling | ground-lead logging | ground-line cable logging | ground-line logging | low-lead cable logging | low-lead logging

téléphérage au sol


grounds alternately in use as arable land and pasture

champs-près par rotation


the rights of the proprietor of the Community trade mark have been revoked on the grounds of non-use

le titulaire a été déchu de ses droits pour défaut d'usage de la marque


ground conductor | earth conductor | earthing conductor | ground cable | ground connection | ground lead | ground strap | ground strip | ground wire | ground out

conducteur de terre | conducteur de mise à la terre | câble de terre | câble de mise à la terre | fil de terre | fil de mise à la terre | conducteur de masse | câble de masse | câble de mise à la masse | connexion de masse | fil de mise à la masse | fil de masse | conducteur de descente




grounds maintenance overseeing | oversee maintenance of grounds | monitor grounds maintenance | overseeing grounds maintenance

superviser l’entretien de terrains


prepare the ground for turf | preparing the ground | clear ground for turfing | prepare the ground

préparer un terrain


on ground pool | on-ground pool | onground pool | on ground swimming pool | onground swimming pool | on-ground swimming pool | semi-inground pool | semi in ground pool | semi in-ground pool

piscine semi-creusée | piscine semi-enterrée


ground control relay | ground safety relay | air-ground sensing relay | ground shift switch | ground shift control relay | safety relay | air sensor

relais de référence air-sol
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
34 (1) An inspector may at any reasonable time enter any place that the inspector believes on reasonable grounds is occupied, other than a dwelling-house or any part of a place that is designed to be used and is being used as a permanent or temporary dwelling-house, and in which the inspector believes on reasonable grounds there is any regulated product produced for, or intended to be marketed in, interprovincial or export trade and examine any books, records or other documents in that place that the inspector believes on reasonable g ...[+++]

34 (1) L’inspecteur peut à toute heure convenable, s’il a des motifs raisonnables de le croire occupé, entrer dans tout lieu, à l’exception d’un logement privé ou d’une partie d’un local conçu pour servir ou servant de logement privé permanent ou temporaire, s’il a des motifs raisonnables de croire qu’il s’y trouve un produit réglementé produit pour le marché interprovincial ou d’exportation, ou qui est destiné à y être commercialisé; il peut examiner les livres, registres et autres documents qui s’y trouvent, s’il a des motifs raisonnables de croire qu’ils contiennent des renseignements relatifs au produit réglementé, et les reproduire ...[+++]


(a) enter any place or premises that the inspector believes on reasonable grounds is being used to store, pack, process or prepare fish for market or shipment or any vehicle, trailer, vessel, railway car or aircraft that the inspector believes on reasonable grounds is being used to ship or convey fish for market;

a) visiter tout lieu qui, à son avis, sert au stockage, à la transformation, à l’empaquetage ou à toute autre forme de conditionnement du poisson pour le marché ou l’expédition ou visiter tous véhicule, remorque, navire, wagon de chemin de fer ou aéronef servant, à son avis, à l’expédition ou au transport de poisson pour le marché;


A further seven substances are listed in Annex II where no licences or concentration levels apply. However for all 15 substances, and indeed for sales of any other substance, mixture not specifically listed in these Annexes but identified by the Commission from time to time as having been used for the manufacture of home made explosives, any transaction deemed to be ''suspicious'' on any ''reasonable'' grounds should be reported to a single national contact point.

Il n'est question ni de licence ni de niveaux de concentration pour les sept autres substances répertoriées à l'annexe II. Toutefois, pour l'ensemble des 15 substances, et en fait en cas de vente de toute autre substance – ou d'un mélange la contenant – non reprise dans ces annexes mais sporadiquement recensée par la Commission parmi celles qui ont été utilisées pour la fabrication artisanale d'explosifs, toute transaction jugée "suspecte" pour de "bonnes" raisons doit être signalée au point de contact national unique.


(Return tabled) Question No. 206 Mr. Alex Atamanenko: With respect to Canadian Agricultural Income Stabilization (CAIS) program entitlement, the appeals process and exclusion from entitlement to other federal agricultural programs: (a) are appellants entitled to know what recommendations are made by the Western Amalgamated Appeals Sub-Committee and, if so, how is a copy of the recommendations obtained by the appellant; (b) are appellants entitled to know on what grounds the Intermediate Appeals Sub-Committee rejects recommendations of the Western Amalgamated Appeals Sub-Committee and, if so, how is a copy of the recommendations obtained ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 206 M. Alex Atamanenko: En ce qui concerne le droit au Programme canadien de stabilisation du revenu agricole (PCSRA), la procédure d’appel et l’exclusion du droit aux autres programmes agricoles fédéraux: a) l’appelant est-il admis à prendre connaissance des recommandations du Sous-comité fusionné des appels de l’Ouest et, si oui, comment en obtient-il copie; b) l’appelant est-il admis à prendre connaissance des raisons invoquées par le Sous-comité intermédiaire des appels pour rejeter les recommandations du Sous-comité fusionné des appels de l’Ouest et, si oui, comment en obtient-il copie; c) l’administration du PCSRA a-t-elle déjà envoyé à l’appelant une lettre de rejet avant ou après avoir sollicité ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The report proposes measures including: improving the use of ground handling services; promoting ‘co-modality’; improving operational planning; optimising departure sequences; and above all, in relation to the famous slots, ensuring coherence between slots and flight plans. With that in mind, we have supported the creation of the European Air Capacity Observatory under the auspices of the Commission.

Le rapport propose des mesures comme l’amélioration de l’utilisation des services d’assistance en escale, la promotion de la «co-modalité», l’amélioration de la planification opérationnelle, l’optimalisation des suites de départs, et surtout, s’agissant des fameux créneaux horaires, assurer la cohérence entre les créneaux et les plans de vol. Dans cet objectif, nous avons soutenu la création de l’Observatoire européen des capacités aéroportuaires, sous les auspices de la Commission.


The report proposes measures including: improving the use of ground handling services; promoting ‘co-modality’; improving operational planning; optimising departure sequences; and above all, in relation to the famous slots, ensuring coherence between slots and flight plans. With that in mind, we have supported the creation of the European Air Capacity Observatory under the auspices of the Commission.

Le rapport propose des mesures comme l’amélioration de l’utilisation des services d’assistance en escale, la promotion de la «co-modalité», l’amélioration de la planification opérationnelle, l’optimalisation des suites de départs, et surtout, s’agissant des fameux créneaux horaires, assurer la cohérence entre les créneaux et les plans de vol. Dans cet objectif, nous avons soutenu la création de l’Observatoire européen des capacités aéroportuaires, sous les auspices de la Commission.


It is (.) necessary to further consider harmonising the provisions on the grounds for issuing alerts to third country nationals for the purpose of refusing entry or stay and to clarifying their use in the framework of asylum, immigration and return policies.

Il y a (.) nécessité de continuer à envisager une harmonisation des dispositions relatives aux motifs justifiant l'introduction de signalements de ressortissants de pays tiers à des fins de non-admission ou d'interdiction de séjour et de préciser leur utilisation dans le cadre des politiques en matière d'asile, d'immigration et de retour.


In view of this, will the Council at the WTO meeting in Qatar, pursue the issue of the right to prohibit imports of a product on the grounds that it was processed using a process with a significant negative impact on the environment, or that it contains substances which are prohibited in the EU, and which leak out into the environment either when the product is used or when it is treated as waste?

À cet égard, le Conseil pourrait-il préciser si, dans le cadre de la prochaine réunion de l'OMC au Qatar, il entend aborder la question du droit d'interdire l'importation d'un produit au motif que son processus de fabrication a un effet négatif prononcé sur l'environnement, ou que le produit contient des substances interdites dans l'Union européenne, qui sont libérées dans l'environnement lors de l'utilisation du produit ou au moment de son traitement à l'état de déchet?


With regard to the arrangement between the Department of Fisheries and Oceans and the sport fishing lodges in 1995 to provide daily catch data to the department through the offices of the Sport Fishing Institute of British Columbia (SFI): (a) catch by anglers from sport fishing lodges accounted for approximately what part or portion of the total chinook sport catch; (b) what was the nature of this arrangement; (c) when was this arrangement negotiated; (d) When did the arrangement become operational; (e) why was it necessary (the Fisheries Act requires the lodges to provide the data to the DFO directly); (f) were there problems in the fishery in 1995 that made it important to have accurate catch data on a daily or weekly basis; (g) wha ...[+++]

Au sujet de l'entente intervenue en 1995 entre le ministère des Pêches et des Océans (MPO) et les camps de pêche afin que ces derniers communiquent au ministère les données sur leurs prises par l'intermédiaire des bureaux du Sport Fishing Institute (SFI) de la Colombie-Britannique: a) quelle partie ou proportion de la prise totale de quinnat les prises des pêcheurs sportifs dans les camps de pêche représentent-elles, b) quelle était la nature de l'entente, c) quand a-t-elle été négociée, d) quand est-elle entrée en vigueur, e) pourquoi était-elle nécessaire (la Loi sur les pêches exige que les camps fournissent les données directement au MPO), f) y avait-il, en 1995, des difficultés au niveau des pêcheries qui rendaient nécessaire de connaî ...[+++]


The first two amendments proposed by the member for Bonaventure—Gaspé—Îles-de-la-Madeleine—Pabok, provided in Motions Nos. 8 and 12, seek to substitute the term “reasonable grounds” currently used in Bill C-27 for the term “clear grounds” used in UNFA.

Les deux premiers amendements proposés par le député de Bonaventure—Gaspé—Îles-de-la-Madeleine—Pabok, contenus aux motions 8 et 12, proposent de remplacer l'expression «motifs raisonnables» que l'on trouve dans le projet de loi C-27, par «raisons sérieuses», l'expression employée dans l'ANUP.


w