Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Anti-dazzle headlamp
Audible warning device
Automobile
Car
Dipped-beam headlamp
Driving of electric trolley buses
Electrical operation of trolley buses
Fog lamp
Light
Lighting system
MPV
Main-beam headlamp
Mechanical functions of trolley buses
Mechanical processes of trolley bus operation
Mechanics of motor vehicles
Mechanics of motor-driven vehicles
Mechanics of trolley bus operation
Mechanics of trolley buses
Mine-hardened vehicle
Mine-proof vehicle
Mine-protected vehicle
Mine-protective vehicle
Mine-resistant vehicle
Motion of electric trolley buses
Motor car
Motor vehicle mechanics
Operation of electric trolley buses
Personal automobile
Private car
Side marker lamp
Signalling device
Stop lamp
Tourist vehicle
Transport equipment
Transport facilities
Vehicle
Vehicle signals

Traduction de «vehicles and buses » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
mechanics of cars and buses, mechanical system of motor vehicles | mechanics of motor-driven vehicles | mechanics of motor vehicles | motor vehicle mechanics

mécanique des véhicules à moteur


motion of electric trolley buses | operation of electric trolley buses | driving of electric trolley buses | electrical operation of trolley buses

fonctionnement électrique des trolleybus


vehicle [ transport equipment | transport facilities ]

véhicule [ matériel de transport | matériel roulant ]


Definition: A fairly well-defined cluster of phobias embracing fears of leaving home, entering shops, crowds and public places, or travelling alone in trains, buses or planes. Panic disorder is a frequent feature of both present and past episodes. Depressive and obsessional symptoms and social phobias are also commonly present as subsidiary features. Avoidance of the phobic situation is often prominent, and some agoraphobics experience little anxiety because they are able to avoid their phobic situations. | Agoraphobia without history of panic disorder Panic disorder with agoraphobia

Définition: Groupe relativement bien défini de phobies concernant la crainte de quitter son domicile, la peur des magasins, des foules et des endroits publics, ou la peur de voyager seul en train, en autobus ou en avion. La présence d'un trouble panique est fréquente au cours des épisodes actuels ou antérieurs d'agoraphobie. Parmi les caractéristiques associées, on retrouve souvent des symptômes dépressifs ou obsessionnels, ainsi que des phobies sociales. Les conduites d'évitement sont souvent au premier plan de la symptomatologie et ...[+++]


mechanical functions of trolley buses | mechanical processes of trolley bus operation | mechanics of trolley bus operation | mechanics of trolley buses

mécanique des trolleybus


mine-hardened vehicle | mine-proof vehicle | mine-protected vehicle | mine-protective vehicle | mine-resistant vehicle | MPV [Abbr.]

véhicule à l'épreuve des mines | véhicule renforcé contre les mines | véhicule résistant aux mines


motor car [ automobile | car | personal automobile | private car | tourist vehicle ]

automobile [ véhicule automobile | voiture | voiture automobile | voiture de tourisme | voiture particulière ]


signalling device [ anti-dazzle headlamp | audible warning device | dipped-beam headlamp | fog lamp | light | lighting system | main-beam headlamp | side marker lamp | stop lamp | vehicle signals ]

dispositif de signalisation [ avertisseur sonore | dispositif d'éclairage | feu d'éclairage | feu de brouillard | feu de croisement | feu de position | feu de route | feu de stop | phare (signalisation) | signalisation du véhicule ]


Occupant of three-wheeled motor vehicle injured in collision with heavy transport vehicle or bus

Occupant d'un véhicule à moteur à trois roues blessé dans une collision avec un véhicule lourd ou un autobus


Occupant of three-wheeled motor vehicle injured in collision with two- or three-wheeled motor vehicle

Occupant d'un véhicule à moteur à trois roues blessé dans une collision avec un véhicule à moteur à deux ou trois roues
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Realising its energy efficiency potential requires a continued focus on tightening CO2 emission standards for passenger cars and vans post-2020, and on measures to increase fuel efficiency and reduce CO2 emissions for heavy duty vehicles and buses.

L'exploitation de son potentiel d'efficacité énergétique suppose de continuer à durcir les normes d'émission de CO2 applicables aux voitures particulières et aux camionnettes au-delà de 2020, et de prendre des mesures visant à réduire la consommation de carburant et les émissions de CO2 des véhicules utilitaires lourds, des autobus et des autocars.


3. At sea and land border crossing points, Member States may separate vehicle traffic into different lanes for light and heavy vehicles and buses by using signs as shown in Part C of Annex III.

3. Aux points de passage frontaliers maritimes et terrestres, les États membres peuvent séparer le trafic des véhicules dans des couloirs distincts, selon qu’il s’agit de véhicules légers ou de véhicules lourds et d’autobus, au moyen des panneaux figurant à l’annexe III, partie C.


3. At sea and land border crossing points, Member States may separate vehicle traffic into different lanes for light and heavy vehicles and buses by using signs as shown in Part C of Annex III.

3. Aux points de passage frontaliers maritimes et terrestres, les États membres peuvent séparer le trafic des véhicules dans des couloirs distincts, selon qu’il s’agit de véhicules légers ou de véhicules lourds et d’autobus, au moyen des panneaux figurant à l’annexe III, partie C.


(8) Using alternative engines that no longer rely only on fossil fuels and are therefore non-polluting or less polluting, such as electric or hybrid engines for heavy-duty vehicles or buses (mainly in urban or suburban environments) generates extra weight which should not be counted at the expense of the effective load of the vehicle so that the road transport sector is not penalised in economic terms.

(8) L'usage de motorisations alternatives n'utilisant plus uniquement l'énergie fossile, donc non polluantes ou moins polluantes, telles que les motorisations électrique ou hybride pour les poids lourds ou pour les autobus (essentiellement en environnement urbain ou péri-urbain), conduit à un surpoids qui ne doit pas être comptabilisé au détriment de la charge utile du véhicule, afin de ne pas pénaliser du point de vue économique le secteur du transport routier.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The possibility of extending the application of the 112-based eCall in-vehicle system requirement in the near future to include other vehicle categories, such as heavy goods vehicles (HGVs), buses and coaches, powered two-wheelers (PTW) and agricultural tractors, should be further assessed by the Commission with a view to presenting, if appropriate, a legislative proposal.

La possibilité d'étendre, dans un avenir proche, l'application du système eCall embarqué fondé sur le numéro 112 à d'autres catégories de véhicules, telles que les poids lourds, les bus et autocars, les deux-roues à moteur (DRM) et les tracteurs agricoles doit être examinée plus en détail par la Commission en vue de présenter, le cas échéant, une proposition législative.


The Commission should carry out further research and an impact assessment on the opportunity to equip other vehicle categories, such as heavy goods vehicles (HGVs), buses and coaches, powered two-wheelers (PTW), and agricultural tractors in due time with the 112-based eCall in-vehicle system, with a view to presenting a legislative proposal.

La Commission doit approfondir la recherche et procéder à une évaluation d'impact sur l'opportunité d'équiper, en temps utile, du système eCall embarqué fondé sur le numéro 112 d'autres catégories de véhicules telles que les poids lourds, les bus et autocars et les deux-roues motorisés en vue de présenter une proposition législative.


The possibility of extending the application of the 112-based eCall in-vehicle system requirement in the near future to include other vehicle categories, such as heavy goods vehicles (HGVs), buses and coaches, powered two-wheelers (PTW) and agricultural tractors, should be further assessed by the Commission with a view to presenting, if appropriate, a legislative proposal.

La possibilité d'étendre, dans un avenir proche, l'application du système eCall embarqué fondé sur le numéro 112 à d'autres catégories de véhicules, telles que les poids lourds, les bus et autocars, les deux-roues à moteur (DRM) et les tracteurs agricoles doit être examinée plus en détail par la Commission en vue de présenter, le cas échéant, une proposition législative.


vehicles of categories M and M, except for those with more than three axles, articulated buses and coaches, and buses of Class I or Class A.

les véhicules des catégories M et M, à l’exception de ceux ayant plus de trois essieux, les autobus et autocars articulés et les autobus de classe I ou de classe A.


In my capacity as a Member of the Transport Committee, I 100% support the Koch report which seeks to make it compulsory for all vehicles – minibuses, buses, coaches, light commercial vehicles and lorries – to be equipped with seat anchorages and head restraints.

- (EN) En tant que membre de la commission des transports, je soutiens à 100% le rapport Koch, qui vise à rendre obligatoire pour tous les véhicules - minibus, bus, autocars, véhicules commerciaux légers et camions - les ancrages de sièges et les appuie-tête.


The adoption since 1970 of a number of Directives relating to emissions from motor vehicles, whether light vehicles (cars, light commercial vehicles) or heavy vehicles (lorries, buses) has had the effect of gradually reducing emissions of gases and particles as well as, to some extent, the noise from the vehicles used.

L'adoption, à partir de 1970, de plusieurs directives relatives aux émissions des véhicules à moteur, qu'il s'agisse de véhicules légers (voitures, véhicules utilitaires légers) ou de véhicules lourds (camions, autobus), a eu pour effet de réduire progressivement les émissions de gaz et de particules ainsi que, dans une certaine mesure, le bruit des véhicules utilisés.


w