Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CINTERFOR
Careers advisor
Careers officer
Compile curricula for vocational courses
Develop assessments used in vocational courses
Develop vocational course assessments
Distance training
E-training
Equality We all have a hand in it
Manpower training
Pre-vocational training
Prepare examinations for vocational courses
Prepare syllabi for vocational courses
Prepare syllabuses for vocational courses
Prepare vocational course syllabi
Sandwich training
Vocational consellor
Vocational counselor
Vocational guidance officer
Vocational guidance specialist
Vocational training

Traduction de «vocation we have » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
vocational retraining for workers having to change their employment

rééducation professionnelle des travailleurs amenés à changer d'emploi


compile curricula for vocational courses | prepare syllabi for vocational courses | prepare syllabuses for vocational courses | prepare vocational course syllabi

préparer des programmes de formation professionnelle


agriculture, forestry, and fishery vocational instructor | vocational educator in agriculture, fishery and forestry | agriculture, forestry and fishery vocational teacher | vocational teacher in agriculture, fishery, and forestry

professeure d’enseignement agricole | professeur d’enseignement agricole | professeur d’enseignement agricole/professeure d’enseignement agricole


compile theoretical and practical exams for vocational courses | develop vocational course assessments | develop assessments used in vocational courses | prepare examinations for vocational courses

préparer des examens pour les formations professionnelles


careers advisor | careers officer | vocational consellor | vocational counselor | vocational guidance officer | vocational guidance specialist

conseiller d'orientation | Conseiller d'orientation professionnelle | conseiller d'orientation scolaire et professionnelle | orienteur | orienteur professionnel | orienteuse


The Changing World of Government: How Far Have We Come? Where Are We Headed?

Les transformations des administrations publiques : Où en sommes-nous? Où allons-nous?


vocational training [ distance training | e-training | manpower training | pre-vocational training | sandwich training ]

formation professionnelle [ e-formation | formation à distance | formation de la main-d'œuvre | formation en alternance | formation préprofessionnelle ]


Inter-American Research and Documentation Centre on Vocational Training | Inter-American Vocational Training Research and Documentation Centre | CINTERFOR [Abbr.]

Centre interaméricain de recherche et de documentation en formation professionnelle | CINTERFOR [Abbr.]


Electronic (online) publishing: What have we learned so far? Lessons from case studies

La publication électronique (en direct) : Qu'avons-nous appris?. Leçons tirées d'études de cas


Equality: We all have a hand in it

L'égalité : mettons la main à la tâche
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The aims and initiatives encompassed within European education policy need the support of all vocational training stakeholders. They need to be further tested at the practical level and on many points have still to be fleshed out.

Les objectifs et les initiatives de la politique européenne en matière d'éducation ont besoin du soutien de l'ensemble des acteurs de la formation professionnelle et doivent donc continuer à être testés en pratique; en outre, la généralisation de leur mise en œuvre doit se poursuivre.


105. Calls on the Commission and the European Centre for the Development of Vocational Training (Cedefop) to include the gender dimension in the follow-up to the Bruges Communiqué on Enhanced European Cooperation in Vocational Education and Training for the period 2011-2020, especially in terms of access to lifelong learning, so that women and men have opportunities to learn at any stage in life, and also by making routes into education and training more open and flexible;

105. demande à la Commission et au Centre européen pour le développement de la formation professionnelle (Cedefop) d'intégrer la dimension de genre dans le suivi du communiqué de Bruges sur le renforcement de la coopération européenne en matière d'enseignement et de formation professionnels pour la période 2011-2020, notamment en ce qui concerne l'accès à l'éducation et la formation tout au long de la vie, pour permettre aux femmes et aux hommes d'apprendre à toute étape de la vie ainsi que pour faciliter et flexibiliser tant les parcours éducatifs que les filières de formation;


The Commission shares Parliament’s view because we need to modernise vocational education and training in Europe to make it attractive, to have qualified teachers and trainers, innovative learning methods and high-quality infrastructure and facilities, and, of course, we have to have the mobility.

La Commission partage l’avis du Parlement car il est devenu indispensable de moderniser l’enseignement et la formation professionnels en Europe afin d’en renforcer l’attrait, d’avoir des enseignants et des formateurs qualifiés, des méthodes d’apprentissage innovantes et des infrastructures et des installations de haute qualité et, bien sûr, d’assurer la mobilité.


It is important for us to talk about vocational education and training, because we have jointly decided that Europe should have an internal market.

Il est important que nous parlions de l’enseignement et de la formation professionnels, car nous avons décidé ensemble que l’Europe devait avoir un marché intérieur.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
I have called, through the amendments which I have tabled, for the need to implement this system as soon as possible, which is intended to facilitate the accumulation, transfer and recognition of the results of those people who would like to obtain a vocational qualification, no matter which EU Member State they come from or live in.

J’ai plaidé, à travers les amendements que j’ai présentés, en faveur de la nécessité de mettre ce système en œuvre dès que possible, afin de faciliter l’accumulation, le transfert et la reconnaissance des résultats des personnes qui voudraient obtenir une certification professionnelle, indépendamment de l’État membre d’où elles viennent ou dans lequel elles vivent.


When the great debates of the nation took place, when his first election took place, when the debates the historians will write about and the students will read about, the debates that make all of us in this room feel very proud for the vocation we have chosen took place, inevitably the member for Oshawa and now Ottawa Centre was there.

Lors des grands débats qui ont marqué la nation, lors de sa première élection, lors des débats sur lesquels les historiens écriront et les étudiants liront, lors des débats qui nous rendent tous très fiers de la vocation que nous avons choisie, le député d'Oshawa et maintenant d'Ottawa-Centre était toujours là.


The aim of the common framework of objectives is to contribute to the achievement of the objectives of Article 127 of the Treaty by pursuing a series of objectives such as: - improving the quality and innovation capacity of Member States' vocational training systems and arrangements; - developing the European dimension in vocational training and vocational guidance; - promoting lifelong training so as to encourage ongoing adaptation of skills to meet the needs of workers and undertakings, contribute to reducing unemployment and facilitate personal development; - giving all young people in the Community who so wish the possibility of o ...[+++]

Le cadre commun d'objectifs vise à contribuer à la réalisation des objectifs de l'article 127 du traité par le biais d'une série d'objectifs tels que : - améliorer la qualité et la capacité d'innovation des systèmes et des dispositifs de formation professionnelle dans les Etats membres ; - développer la dimension européenne dans la formation et l'orientation professionnelles ; - promouvoir la formation tout au long de la vie en vue de favoriser une adaptation permanente des compétences pour répondre aux besoins des travailleurs et des entreprises, de contribuer à la réduction du chômage et de faciliter l'épanouissement de la personne ; ...[+++]


Under the common position, the aim of the common framework of objectives is to contribute to the achievement of the objectives of Article 127 of the Treaty by pursuing a number of objectives such as: - improving the quality and innovation capacity of Member States' vocational training systems and arrangements; - developing the European dimension in vocational training and vocational guidance; - promoting lifelong training so as to encourage the ongoing adaptation of skills to meet the needs of workers and undertakings, contribute to reducing unemployment and facilitate personal development; - giving all young people in the Community w ...[+++]

Selon la position commune, le cadre commun d'objectifs vise à contribuer à la réalisation des objectifs de l'article 127 du traité par le biais d'une série d'objectifs tels que: - améliorer la qualité et la capacité d'innovation des systèmes et des dispositifs de formation professionnelle dans les Etats membres ; - développer la dimension européenne dans la formation et l'orientation professionnelles ; - promouvoir la formation tout au long de la vie, en vue de favoriser une adaptation permanente des compétences pour répondre aux besoins des travailleurs et des entreprises, de contribuer à la réduction du chômage et de faciliter l'épan ...[+++]


8. NOTES that taking account of quality in the area of vocational training has led those involved, depending on the way in which vocational training systems are organized in the various Member States, to take various initiatives, such as the following: (a) undertakings seek to organize the relationship with providers of vocational training according to the pattern of the customer/supplier relationship; (b) vocational training bodies have begun to define quality criteria and/or charters on the basis of commitments entered into vis-à- ...[+++]

8. RELEVE que la prise en compte de la qualité dans le domaine de la formation professionnelle a amené les acteurs, selon l'organisation des systèmes de formation professionnelle dans les différents Etats membres, à prendre différentes initiatives, telles que : a) des entreprises cherchent à organiser la relation avec les prestataires de formation professionnelle sur le modèle de la relation client/fournisseur ; b) des organismes de formation professionnelle ont commencé à définir des critères et/ou des chartes de qualité sur les eng ...[+++]


The competent public authorities, undertakings or the two sides of industry; each within their own sphere of competence; should set up continuing and permanent training systems enabling every person to undergo retraining more especially through leave for training purposes; to improve his skills or to acquire new skills; particularly in the light of technical developments; " Considering that employers and unions in the Social Dialogue have pointed out in joint statements of 19 June 1990, 6 November 1990 and 20 December 1991 that an improvement of European vocational education ...[+++]

Les autorités publiques compétentes, les entreprises ou les partenaires sociaux, chacun dans la sphère de leur compétence, devraient mettre en place les dispositifs de formation continue et permanente, permettant à toute personne de se recycler, notamment en bénéficiant de congés-formation, de se perfectionner et d'acquérir de nouvelles connaissances compte tenu de l'évolution technique ; " considérant que les partenaires au dialogue social, employeurs et syndicats, ont rappelé dans des déclarations conjointes faites les 19 juin 1990, 6 novembre 1990 et 20 décembre 1991 que l'amélioration de la formation professionnelle européenne était ...[+++]


w