Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Analyse the braking force of trains
Application of the law
Application-specific interface operating
Application-specific interface using
Braking systems in locomotives
Braking systems in trains
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Derogation from the law
Disorder of personality and behaviour
Dynamics of locomotive brakes
Enforcement of the law
Ensure suitable braking force of trains
Ensure train braking force meets safety requirements
Full application of brake
Full brake application
Gradual application of brake
Gradual brake application
Implementation of the law
Jealousy
Locomotive brake applications
Paranoia
Position for gradual application of brake
Position for moderate application of brake
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Test the braking force of trains
Use an application-specific interface
Use an interface specific to the application
Validity of the law

Traduction de «Application the brakes » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
position for gradual application of brake | position for moderate application of brake

bedrijfsremstand | stand matig remmen


gradual application of brake | gradual brake application

trapsgewijze remming


full application of brake | full brake application

volremming


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as man ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


braking systems in locomotives | dynamics of locomotive brakes | braking systems in trains | locomotive brake applications

gebruik van locomotiefrem | toepassingen van locomotiefrem


ensure suitable braking force of trains | ensure train braking force meets safety requirements | analyse the braking force of trains | test the braking force of trains

remkracht van treinen testen


The individual primarily responsible for the preparation, conduct, and administration of a research grant, cooperative agreement, or other sponsored project in compliance with applicable laws and regulations and institutional policy governing the con

hoofdonderzoeker


application of the law [ derogation from the law | enforcement of the law | implementation of the law | validity of the law ]

toepassing van de wet [ afwijking van de wet | geldigheid van de wet | inbreuk op de wet | schending van de wet | tenuitvoerlegging van de wet | termijn voor toepassing van de wet | voorwaarde voor toepassing | wijze van toepassing van de wet ]


A person who shares the primary responsibility for the preparation, conduct, and administration of a research grant, cooperative agreement, or other sponsored project in compliance with applicable laws and regulations and institutional policy governi

mede-hoofdonderzoeker


application-specific interface operating | application-specific interface using | use an application-specific interface | use an interface specific to the application

interface die bij een specifiek programma hoort gebruiken | interface die bij een specifieke applicatie hoort gebruiken
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Notwithstanding the provisions of Article 7(1) of Regulation (EU) 2015/166 and not applicable for brake discs and drums.

Niettegenstaande de bepalingen van artikel 7, lid 1, van Verordening (EU) 2015/166 en niet van toepassing op remschijven en -trommels.


After completing the tests specified in points 3.6.1 or 3.6.2, as applicable, the brake(s) shall be allowed to cool to a temperature representative of a cold brake (i.e. ≤ 100 °C) and it should be verified that the towed vehicle/wheel(s) is capable of free running by fulfilling one of the following conditions:

Bij voltooiing van de tests van punt 3.6.1 of 3.6.2, naargelang het geval, moet(en) de rem(men) afkoelen tot een waarde in het bereik van de koude toestand (≤ 100 °C) en moet aan een van de volgende voorwaarden worden voldaan om er zeker van te zijn dat de rem(men) niet aanloopt (aanlopen):


Notwithstanding the provisions of Article 7(1) of Regulation (EU) 2015/166 and not applicable for brake discs and drums.

Niettegenstaande de bepalingen van artikel 7, lid 1, van Verordening (EU) 2015/166 en niet van toepassing op remschijven en -trommels.


On completion of the 30 brake applications specified in point 3.5.1.1.4 and after an interval of 120 s carry out 5 brake applications from 60 km/h to 30 km/h with an input to the brake equal to 0,3 TR/Test Mass and with an interval of 120 s between applications.

Na dertig keer remmen volgens punt 3.5.1.1.4 moet 120 s worden gewacht alvorens vijf keer wordt geremd van 60 km/h tot 30 km/h bij een reminvoer gelijk aan 0,3 TR/testmassa en tussenpozen van 120 s.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
After any single transmission failure it shall still be possible after eight full-stroke actuations of the service braking system control device, to achieve, at the ninth application, at least the performance prescribed for the secondary braking system or, or, where performance prescribed for the secondary braking system requiring the use of stored energy is achieved by a separate control device, it shall still be possible after eight full-stroke actuations to achieve, at the ninth application, the residual performance prescribed in p ...[+++]

Bij een storing in de overbrenging moet het, nadat het bedieningsorgaan van het bedrijfsremsysteem achtmaal volledig is ingedrukt, bij de negende keer nog mogelijk zijn de voor het hulpremsysteem voorgeschreven remwerking te verkrijgen, of, als de voor het hulpremsysteem waarvoor opgeslagen energie moet worden gebruikt voorgeschreven remwerking met een apart bedieningsorgaan wordt verkregen, moet het nog mogelijk zijn om, nadat het bedieningsorgaan achtmaal volledig is ingedrukt, bij de negende maal de restwerking van punt 3.1.4 van bijlage II te verkrijgen.


The energy storage has to be designed in such way that after a brake application with the maximum brake cylinder pressure and the maximum unit specific brake cylinder stroke at any load state the pressure in the auxiliary reservoir must be at least 0,3 bar more than the brake cylinder pressure without the addition of any further energy.

de energieopslag moet zo zijn ontworpen dat de druk in het hulpremreservoir na het remmen met de maximale remcilinderdruk en de maximaal mogelijke cilinderslag bij elke lading van het voertuig minstens 0,3 bar meer bedraagt dan de remcilinderdruk zonder de toevoeging van meer energie.


The brake equipment of the unit shall provide the functions of braking such as the application and the release of the brake, upon a transmitted signal.

Na de overbrenging van een signaal moet de remuitrusting van de eenheid de remfuncties, zoals het aandrukken en lossen van de rem, activeren.


The braking power, the unit is capable to withstand without any adverse loss of brake performance due to thermal or mechanical effects, shall be defined and expressed in terms of speed and brake application time.

De remkracht die de eenheid kan weerstaan zonder verlies van remwerking door thermische of mechanische effecten moet worden gedefinieerd en uitgedrukt in snelheid en remaandruktijd.


temperature changes arising from the application of braking systems which dissipate kinetic energy through heating the rail

temperatuursveranderingen ontstaan door het gebruik van remsystemen die de spoorstaaf verhitten door de afvoer van kinetische energie.


temperature changes arising from the application of braking systems which dissipate kinetic energy through heating the rail

temperatuursveranderingen ontstaan door het gebruik van remsystemen die de spoorstaaf verhitten door de afvoer van kinetische energie.


w