5. Shares the Commission's view
that in the initial phase this indicator should be used to assess education and training systems in terms of first and second language proficiency
standards and that knowledge of the five most widely taught languages within the Union (English, French, German, S
panish and Italian) should be tested; calls on the Commission and Council, however, to proceed to the next stage as soon as possible by takin
...[+++]g the necessary measures to extend these tests to a wider range of European languages without however undermining standards of teaching and development regarding languages not assessed by the indictor;
5. deelt het standpunt van de Commissie dat deze indicator in de beginfase kan worden gebruikt om de kennis van de vijf meest onderwezen talen binnen de Unie (Engels, Frans, Duits, Spaans en Italiaans) in de onderwijs- en beroepsopleidingsstelsels te beoordelen; roept de Commissie en de Raad echter op zo snel mogelijk tot de volgende fase over te gaan, te weten het nemen van de nodige maatregelen om deze tests in meer officiële talen van de Europese Unie te houden, zonder dat dit nadelige gevolgen heeft voor het onderwijs en de ontwikkeling van andere talen die niet door deze indicator worden getest;