Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Beneficiary's financial institution name and address
Instructing financial institution name and address
Originator's financial institution name and address

Traduction de «Beneficiary's financial institution name and address » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
beneficiary's financial institution name and address

naam en adres van de financiële instelling van de begunstigde


instructing financial institution name and address

naam en adres van de opdrachtgevende financiële instelling


originator's financial institution name and address

naam en adres van de financiële instelling van de opdrachtgever
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
8. Takes note on the foreseen revision of the Capital Requirement directives; calls the Commission to ensure that the issue of full consolidation of off-balance sheet entities is properly tackled; is of the view that the issue of "too big to fail" financial institutions must be addressed, which means therefore that capital and liquidity requirements as well as countercyclical buffers should be proportionate to the size, level of risk and business model of a financial ...[+++]

8. neemt kennis van de geplande herziening van de richtlijnen inzake kapitaaltoereikendheid; verzoekt de Commissie ervoor te zorgen dat het probleem van de volledige consolidering van posten buiten de balanstelling serieus wordt aangepakt; is van oordeel dat de kwestie van financiële instellingen die “te groot zijn om failliet te gaan” moet worden aangepakt, hetgeen betekent dat kapitaal- en liquiditeitseisen evenredig moeten zijn met de omvang, het risiconiveau en het bedrijfsmodel van een financiële instelling; vindt dat overgang ...[+++]


23. Is of the view that the issue of ‘too-big-to-fail’ financial institutions must be addressed, and therefore that capital requirements and counter-cyclical buffers should be proportionate to the size, level of risk and business model of a financial institution;

23. is van oordeel dat de kwestie van financiële instellingen die „te groot zijn om failliet te gaan” moet worden aangepakt, en daarom dat kapitaaleisen en anti-cyclische reserves evenredig moeten zijn aan de omvang, het risiconiveau en het bedrijfsmodel van een financiële instelling;


– (PT) I voted in favour of the resolution as I agree that the issue of ‘too-big-to-fail’ financial institutions should be addressed, whereby capital requirements and countercyclical buffers should be proportionate to the size, level of risk and business model of a financial institution.

− (PT) Ik heb voor de resolutie gestemd, omdat ik ermee akkoord ga dat de kwestie van financiële instellingen ‘die te groot zijn om failliet te gaan’ moet worden aangepakt en dat daarom kapitaaleisen en anticyclische reserves evenredig moeten zijn aan de omvang, het risiconiveau en het bedrijfsmodel van een financiële instelling.


23. Is of the view that the issue of ‘too-big-to-fail’ financial institutions must be addressed, and therefore that capital requirements and counter-cyclical buffers should be proportionate to the size, level of risk and business model of a financial institution;

23. is van oordeel dat de kwestie van financiële instellingen die „te groot zijn om failliet te gaan” moet worden aangepakt, en daarom dat kapitaaleisen en anti-cyclische reserves evenredig moeten zijn aan de omvang, het risiconiveau en het bedrijfsmodel van een financiële instelling;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
22. Is of the view that the issue of 'too-big-to-fail' financial institutions must be addressed, and therefore that capital requirements and counter-cyclical buffers should be proportionate to the size, level of risk and business model of a financial institution;

22. is van oordeel dat de kwestie van financiële instellingen die “te groot zijn om failliet te gaan” moet worden aangepakt, en daarom dat kapitaaleisen en anti-cyclische reserves evenredig moeten zijn aan de omvang, het risiconiveau en het bedrijfsmodel van een financiële instelling;


EMPHASISES that a combination of public finance including innovative sources and private sources, alongside increased lending and leveraging by financial institutions is essential for mobilising USD 100 billion per year by 2020 in the context of meaningful mitigation actions and transparency on implementation as determined in the Cancun Agreements, including to reduce emissions from deforestation and forest degradation (REDD+), adaptation, technology development and transfer and capacity building, while recognizing it comes at an opportunity cost; ACKNOWLEDGES the important role of Multilateral Development Banks and other public ...[+++]

ONDERSTREEPT dat een combinatie van publieke financiering, onder meer uit innovatieve en particuliere bronnen, en meer kredieten en een intensievere hefboomwerking van financiële instellingen, van cruciaal belang is om uiterlijk in 2020 100 miljard dollar per jaar te hebben vrijgemaakt in de context van wezenlijke mitigatiemaatregelen en transparantie inzake uitvoering, zoals in de afspraken van Cancún is bepaald, onder meer om de door ontbossing en aantasting van de bossen veroorzaakte uitstoot te verminderen (REDD+), maar ook ten be ...[+++]


Instead of transferring pensions by bank account and using EU provisions on cross-border payments, as requested by the beneficiaries, payments are being made by cheque issued through a financial institution and mailed to the beneficiary.

In plaats van de pensioenen op een bankrekening te storten overeenkomstig de EU-bepalingen inzake grensoverschrijdende betalingen (zoals de pensioengerechtigden vragen), ontvangen de pensioengerechtigden een per post verstuurde cheque.


In order to address the question of proportionality, supervisors should take account of the nature and scale of the financial institution and the complexity of its activities in order to assess its compliance with the principles on sound remuneration policies.

Wat de kwestie van de evenredigheid betreft, dienen toezichthouders rekening te houden met de aard en de omvang van de financiële instelling, alsook met de complexiteit van haar activiteiten wanneer zij toetsen of de instelling de beginselen inzake een deugdelijk beloningsbeleid in acht neemt.


The Recommendations made by the Round Table are addressed to: the banks and other financial institutions, in order to improve their relationship with SMEs and develop, refine and combine financial products and services to facilitate their expansion; the SMEs, their organisations and other enterprises; the national and regional authorities and to the European Institutions.

De aanbevelingen van de Ronde Tafel zijn gericht tot: de banken en andere financiële instellingen (verbeteren van hun relaties met het MKB en ontwikkelen, verfijnen en combineren van hun financiële producten en diensten om de expansie van het MKB te vergemakkelijken); het MKB, zijn organisaties en andere ondernemingen; de nationale en regionale overheidsinstanties en de Europese instellingen.


In spite of this methodological caveat, the first Observatory's report underlines a number of useful elements, namely as regards: - an indication to the existence of different problems, attitudes and behaviour within the SME sector, justifying the adoption of differentiated policy approaches aiming at micro, small and medium enterprises; - a differentiated contribution of SMEs to employment as only micro firms have been able to secure some net job creation in 1991-1992, these years being characterised by an important reduction in the number of both medium-sized and large enterprises as well as in their employment levels; - the importan ...[+++]

Ondanks dit methodologisch voorbehoud kan worden gesteld dat het eerste verslag van de Waarnemingspost een aantal bruikbare elementen bevat, namelijk: - een indicatie van het bestaan van allerlei problemen, houdingen en gedrag binnen het MKB, waardoor een gedifferentieerde beleidsmatige aanpak voor micro-, kleine en middelgrote ondernemingen terecht is; - een gedifferentieerde bijdrage van het midden- en kleinbedrijf aan de werkgelegenheid, aangezien netto alleen de microbedrijven in 1991-1992 nieuwe banen hebben kunnen creëren; die jaren werden gekenmerkt door een aanzienlijke vermindering van het aantal middelgrote en grote ondernemingen en van de werkgelegenheid die deze ondernemingen boden; - het belang passende informati ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

Beneficiary's financial institution name and address ->

Date index: 2021-12-01
w