Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Carrier's obligation to provide onward transportation
Carrier's obligation to remove
Passenger carrier's liability
Passenger carrier's obligation

Traduction de «Carrier's obligation to remove » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
carrier's obligation to provide onward transportation | carrier's obligation to remove

terugvoerplicht | verplichting tot terugbrenging


passenger carrier's liability | passenger carrier's obligation

verplichting van de vervoerder
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Where the flight is code-shared between one or more air carriers the obligation to transfer the PNR data of all passengers on the flight shall be on the air carrier and the non-carrier economic operator that operates the flight.

Bij een internationale vlucht die een code-sharingvlucht van twee of meer luchtvaartmaatschappijen is, rust de verplichting om de PNR-gegevens van alle passagiers door te geven op de maatschappij die de vlucht uitvoert en op de betrokken marktdeelnemer die geen luchtvaartmaatschappij is.


Imposing such rules in the context of intra-Schengen flights means that carriers are obliged to carry out systematic checks on persons crossing the internal borders similar to those that only travellers on international flights are subject.

Door dergelijke regels op te leggen in het kader van vluchten binnen het Schengengebied moeten vervoerders personen die interne grenzen overschrijden even systematisch controleren als reizigers op internationale vluchten.


The air carrier is obliged to fulfil that obligation even when the cancellation of the flight is caused by extraordinary circumstances, that is to say circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken.

De luchtvervoerder moet deze verplichting naleven zelfs ingeval de annulering van de vlucht veroorzaakt werd door buitengewone omstandigheden, te weten omstandigheden die ondanks het treffen van alle redelijke maatregelen niet konden worden voorkomen.


In the event of cancellation of a flight, the air carrier is obliged, under EU law , to provide care to passengers as well as to provide compensation.

Op basis van het Unierecht dient een luchtvervoerder passagiers, in geval van een annulering van hun vlucht, verzorging en een compensatie te verstrekken.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. Any special agreement under which the carrier assumes obligations not imposed by this Convention or any waiver of rights conferred by this Convention shall affect the performing carrier only if agreed by him expressly and in writing.

3. Elke bijzondere overeenkomst waarbij de vervoerder verplichtingen op zich neemt welke niet bij dit verdrag opgelegd zijn of afstand van rechten doet welke dit verdrag hem toekent, zal ten opzichte van de feitelijke vervoerder slechts gevolg hebben als deze laatste daar uitdrukkelijk en schriftelijk zijn instemming mee heeft betuigd.


The proposed Regulation which is submitted today provides for the deletion of Article 5, which ceased to be valid in 1961, and an amendment to Article 6, aimed at reducing the carriers’ administrative obligations by abolishing their obligation to retain copies showing full price information, since this information is included anyway on the consignment notes and in the carriers’ accounting systems.

De voorgestelde verordening die vandaag aan de orde is, voorziet in de schrapping van artikel 5, dat sinds 1961 achterhaald is, en in een wijziging van artikel 6, die erop is gericht vervoersondernemingen te bevrijden van achterhaalde informatieverplichtingen door de verplichting te schrappen dat zij een kopie moeten bewaren van documenten met alle prijsgegevens, aangezien de vrachtbrieven en boekhoudsystemen van de ondernemingen deze informatie reeds bevatten.


3. Any special agreement under which the carrier assumes obligations not imposed by this Convention or any waiver of rights conferred by this Convention shall affect the performing carrier only if agreed by him expressly and in writing.

3. Elke bijzondere overeenkomst waarbij de vervoerder verplichtingen op zich neemt welke niet bij het verdrag opgelegd zijn of aan rechten verzaakt welke dit verdrag hem toekent, zal ten opzichte van de feitelijke vervoerder slechts gevolg hebben als deze laatste daar uitdrukkelijk en schriftelijk zijn instemming mee heeft betuigd.


3. Any special agreement under which the carrier assumes obligations not imposed by these Uniform Rules or waives rights conferred by these Uniform Rules shall be of no effect in respect of the substitute carrier who has not accepted it expressly and in writing.

3. Een bijzondere overeenkomst waarin de vervoerder verplichtingen op zich neemt die niet op hem rusten krachtens deze Uniforme Regelen of waarin hij afziet van rechten die hem ingevolge deze Uniforme Regelen zijn toegekend, is niet bindend voor de ondervervoerder die hiermee niet uitdrukkelijk en schriftelijk heeft ingestemd.


All Member States would be obliged to remove the skull (including brains and eyes), the tonsils and the spinal cord of cattle, sheep and goats above 12 months, the ileum of cattle above 12 months and the spleen of sheep and goats of all ages. In high risk countries, i.e. the UK and Portugal, the entire head excluding the tongue, the thymus, the spleen, the intestines and the spinal cord of bovine animals over 6 months would also have to be excluded from the food chain.

In hoogrisicolanden, namelijk het Verenigd Koninkrijk en Portugal, moeten de volledige kop (met uitzondering van de tong), de zwezerik, de milt, de ingewanden en het ruggenmerg van runderen van meer dan zes maanden eveneens uit de voedselketen worden geweerd.


A move of this kind would only be completed, of course, after consulting the Member States and all institutions and parties concerned". The document being presented by the Commission for consultation proposes the following measures: - full liberalization of all services subject to only minor constraints (security, space, etc.); - requirement for a minimum number of service suppliers at each airport (the number to be determined in the light of the outcome of the consultations), one supplier at least being independent of the airport and of the dominant carrier; - in an ...[+++]

Het document dat de Commissie ter raadpleging voorlegt, behelst de volgende maatregelen : - Gehele liberalisering van alle categorieën diensten waarvoor de beperkingen (veiligheid, ruimte, enz.) slechts een geringe rol spelen, - ten aanzien van de andere categorieën een verplicht minimumaantal marktdeelnemers per luchthaven (vast te stellen in het licht van de bevindingen van het overleg) waarvan minstens één onafhankelijk is van de luchthaven of de voornaamste vervoerder, - in elk geval de opheffing van de beperkingen op de eigen dienstverlening, - tijdens overgangsperioden gelden uitzonderingen ten einde rekening te houden met de probl ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

Carrier's obligation to remove ->

Date index: 2023-06-20
w