Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
College of Vocational Education and Training
Commercial school
IVET
IVT
Initial training
Initial vocational education and training
Initial vocational training
Polytechnic
Professional education
Technical school
Universities and colleges
University
University education
University institute
University training
Vocational education
Vocational school
Vocational training

Traduction de «College Vocational Education and Training » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
College of Vocational Education and Training

School voor Vorming en Beroepsopleiding | SVBO [Abbr.]


initial training | initial vocational education and training | initial vocational training | IVT | IVET [Abbr.]

initiële beroepsopleiding | initiele opleiding | primair beroepsopleidende educatie


Association for the Promotion of Vocational Education and Training in the Timber and Furnishings Industries | Timber and Furnishings Industry Vocational Training Association

Stichting Hout | Stichting ter bevordering van de Beroeps-en de Vakopleiding in de Hout-en Meubileringsbedrijven | Stichting Vakopleiding Hout-en Meubileringsbedrijf


vocational education [ commercial school | technical school | vocational school | Vocational training(STW) | professional education(UNBIS) ]

beroepsonderwijs [ beroepsschool ]


university [ polytechnic | university education | university institute | university training | universities and colleges(UNBIS) ]

universiteit [ universitaire instelling | universitaire opleiding | universitair onderwijs ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission will: 1. Set up multi-stakeholder partnerships in order to - Improve the identification of labour-market mismatches between demand and supply of ICT-related job profiles - mobilise organisations and networks offering design, provision and certification of ICT skills training initiatives, with special focus on employability and certification of informal competences; - support awareness raising campaigns (European e-Skills Week[56], Get Online week), and promote ICT careers in order to attract and involve young people an ...[+++]

De Commissie zal: 1. uit meerdere belanghebbenden bestaande partnerschappen oprichten om - de identificatie van de slechte afstemming tussen de vraag naar en het aanbod van ICT-gerelateerde baanprofielen op de arbeidsmarkt te verbeteren; - gebruik te maken van organisaties en netwerken die het opzetten, uitvoeren en certificeren van opleidingsinitiatieven in verband met ICT-vaardigheden aanbieden, waarbij speciale aandacht wordt besteed aan de inzetbaarheid en de certificatie van informele competenties; - bewustmakingscampagnes (Europese week van e-vaardigheden[56], Get Online-week) te ondersteunen en ICT-loopbanen te bevorderen om jon ...[+++]


Subsequent to the adoption of Leonardo da Vinci II in April 1999, a number of policy initiatives have been launched with a major impact on vocational training policy and consequently on Leonardo da Vinci II : the Lisbon strategy of March 2000, which accords an important role to education and training for the achievement of its goals [4]; the communication of the Commission on 'Making a European Area of Lifelong Learning a Reality' [5], setting a new paradigm for education and training; the r ...[+++]

Nadat Leonardo da Vinci II in april 1999 was aangenomen, werden enkele beleidsinitiatieven gelanceerd die van grote invloed waren op het beleid inzake beroepsopleidingen en bijgevolg op Leonardo da Vinci II: de strategie van Lissabon (maart 2000), waarin onderwijs en opleiding een belangrijke rol toebedeeld hebben gekregen in de verwezenlijking van de doelstellingen van de strategie [4]; de mededeling van de Commissie getiteld 'Een Europese ruimte voor levenslang leren realiseren [5], waarin een nieuw model voor onderwijs en opleiding wordt gepresenteerd; het verslag van de Raad Onderwijs en de Europese Commissie over de gemeenschappel ...[+++]


the implementation in Programme countries of Union transparency and recognition tools, in particular the single Union framework for the transparency of qualifications and competences (Europass), the European Qualifications Framework (EQF), the European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS), the European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET), the European Quality Assurance Reference Framework for Vocational Education and Training (EQAVET), the European Quality Assurance Register for Higher Education ...[+++]

de toepassing in programmalanden van de instrumenten van de Unie voor transparantie en erkenning, met name het enkel Uniekader voor transparantie op het gebied van kwalificaties en competenties (Europass), het Europees kwalificatiekader (EQF), het Europees studiepuntenoverdrachtsysteem (ECTS), het Europees puntenoverdrachtsysteem voor beroepsonderwijs en -opleiding (ECVET), het Europees referentiekader voor kwaliteitsborging in beroepsonderwijs en -opleiding (Eqavet), het Europees register voor kwaliteitsborging in het hoger onderwijs (EQAR) en de Europese Vereniging voor kwaliteitszorg in het hoger onderwijs (ENQA), en de ondersteuning ...[+++]


There is a direct link between the image of vocational education and training and perceived quality of training: 75% thought that vocational education and training offered high quality learning.

Er bestaat een rechtstreeks verband tussen het imago van het beroepsonderwijs en beroepsopleidingen en de perceptie van de kwaliteit van de opleiding: 75% was van mening dat het beroepsonderwijs en beroepsopleidingen hoogwaardige leerresultaten geven.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In spite of an overall positive image and perceived benefits of vocational education and training, 41% of respondents aged 15-24 would rather recommend general secondary or higher education as a preferable choice for young people, compared to 27% who would recommend vocational education and training.

Ondanks een over het geheel bezien positief imago en de waargenomen voordelen van het beroepsonderwijs en beroepsopleidingen, zou 41% van de respondenten in de leeftijd van 15-24 jaar eerder het algemeen middelbaar of hoger onderwijs aanbevelen als beste keuze voor jongeren, tegenover 27% die beroepsonderwijs of een beroepsopleiding zou aanraden.


On the question of whether vocational education and training allows students to do part of their training abroad, responses were mixed: 43% agree that vocational education and training in their country gives students and trainees this opportunity, while 35% do not.

Op de vraag of het beroepsonderwijs en beroepsopleidingen de studenten de mogelijkheid bieden om een deel van hun opleiding in het buitenland te volgen, liepen de antwoorden uiteen. 43% denkt dat het beroepsonderwijs en beroepsopleidingen in hun land de studenten en stagiairs deze kans bieden, en 35% denkt van niet.


Our objective is to achieve the right blend of education and training to suit the vocational world. Investing in vocational education and training is also one of the best ways of combating youth unemployment.

Wij streven naar de juiste combinatie van algemeen onderwijs en vakopleidingen om aan de behoeften van de werkgever te voldoen.


Brussels, 30 September 2011 – Vocational education and training, which nearly half of all Europeans choose to enrol in after their compulsory education, has a generally positive image among most age groups, linked to the high quality of training on offer and the strong job prospects that this brings.

Brussel, 30 september 2011 – Beroepsonderwijs en beroepsopleidingen, waarvoor bijna de helft van alle Europeanen na de leerplicht kiest, heeft bij de meeste leeftijdsgroepen globaal een positief imago, dat verbonden is met de hoge kwaliteit van de opleiding en de goede kansen op een baan.


Council Resolution of 19 December 2002 on the promotion of enhanced European cooperation in vocational education and training (‘the Copenhagen process’), and the 2004 joint interim report of the Council and the Commission on the implementation of the Education and Training 2010 work programme , stress the importance of a credit transfer system for vocational education and training, while the 2008 joint progress report of the Council and the Commission stresses the need to step up efforts to im ...[+++]

De resolutie van de Raad van 19 december 2002 over de bevordering van intensievere Europese samenwerking inzake beroepsonderwijs en -opleiding („het proces van Kopenhagen”) en het gezamenlijk tussentijds verslag van de Raad en de Commissie van 2004 over de uitvoering van het werkprogramma „Onderwijs en Opleiding 2010” benadrukken het belang van een systeem voor studiepuntenoverdracht voor beroepsonderwijs en -opleiding, terwijl in het gezamenlijk voortgangsverslag van Raad en Commissie van 2008 de noodzaak wordt benadrukt van intensivering van de maatregelen ter verbetering van kwaliteit en aantrekkingskracht van VET.


vocational training means any form of initial vocational education or training, including technical and vocational teaching and apprenticeships, which contributes to the achievement of a vocational qualification recognised by the competent authorities in the Member State in which it is obtained, as well as any continuing vocational education or training undertaken by a person during his or her working life.

beroepsopleiding: elke vorm van initieel beroepsonderwijs of initiële beroepsopleiding, met inbegrip van de opleidingen in het technisch onderwijs en het beroepsonderwijs, en in het leerlingwezen, die deel uitmaakt van de opleiding voor een beroepskwalificatie die erkend wordt door de bevoegde autoriteiten van de lidstaat waar zij is behaald, alsook elke vorm van voortgezet beroepsonderwijs of voortgezette beroepsopleiding die door iemand in zijn of haar werkende bestaan wordt gevolgd.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'College Vocational Education and Training' ->

Date index: 2023-10-02
w