115. Repeats its call on Member States to improve early language learning, to put in place a system of recognition of formal and informal education, including lifelong learning, and of competences acquired in another Member State, and to ensure better coordination with labour market needs, in order to create a futur
e labour force with comparable qualifications that is beneficial to a common European labour market and enhances productivity levels; emphasises, moreover, the need to continue with efforts towards equivalence of national certification systems t
hrough the European Qualifications ...[+++] Framework; 115. herhaalt zijn oproep aan de lidstaten om het taalonderwijs vanaf zeer jonge leeftijd te verbeteren, om een systeem voor de erkenning van formeel en informeel onderwijs in te stellen, met inbegrip van een leven lang leren en in een andere lidstaat verworven competenties, en om het onderwijs beter af te stemmen op de behoeften van de arbeidsmarkt teneinde in de toekomst een beroepsbevolking te creëre
n met vergelijkbare kwalificaties die bevorderlijk zijn voor een gemeenschappelijke Europese arbeidsmarkt en de productiviteit verhogen; wijst er bovendien op dat de inspanningen om de nationale certificeringssystemen via het Europees kwa
...[+++]lificatiekader op elkaar af te stemmen moeten worden voortgezet;