Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Concept of uses and financial resources

Vertaling van "Concept uses and financial resources " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
concept of uses and financial resources

begrip financiële middelen en bestedingen


concerted use of community and national financial resources

op elkaar afgestemd gebruik van communautaire en nationale financiële middelen


uses/resources or changes in financial assets/liabilities

als middelen/bestedingen of als veranderingen in vorderingen/schulden
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The overall objective is therefore to reduce the negative environmental impacts generated by the use of natural resources in a growing economy – a concept referred to as decoupling[7]. In practical terms, this means reducing the environmental impact of resource use while at the same time improving resource productivity overall across the EU economy.

De algemene doelstelling bestaat er dan ook in dat de negatieve milieueffecten waarmee de exploitatie van natuurlijke hulpbronnen in een groeiende economie gepaard gaat, worden verminderd – een verschijnsel dat "ontkoppeling" wordt genoemd.[7] In de praktijk komt dit erop neer dat de milieueffecten van hulpbronnengebruik naar omlaag moeten, terwijl terzelfder tijd de globale productiviteit van de hulpbronnen over het geheel van de EU-economie wordt verbeterd.


- although elements of many of the resource management concepts can be used in the Resources Strategy, no single one is suitable to serve as a basis for the whole strategy.

- hoewel veel elementen uit de concepten voor het beheer van hulpbronnen ten behoeve van de hulpbronnenstrategie kunnen worden ingezet, is er niet één concept dat als basis voor de gehele strategie kan dienen.


[36] 'Analysis of Selected Concepts on Resource Management, A study to support the development of a thematic strategy on the Sustainable use of Resources', COWI, March 2002, is available on the web.

[36] "Analyse van een selectie van Concepten voor het beheer van hulpbronnen, een studie ter ondersteuning van de ontwikkeling van een thematische strategie voor het duurzaam gebruik van hulpbronnen", COWI, maart 2002; beschikbaar op het internet.


Member States shall adopt the necessary measures to ensure that resources paid back to financial instruments, including capital repayments and gains and other earnings or yields generated during a period of at least eight years after the end of the eligibility period, which are attributable to the support from the ESI Funds to financial instruments pursuant to Article 37, are re-used in accordance with the aims of the programme or programmes ◄ , either within the same financial instrument or, following the exit of those resources ...[+++]

De lidstaten nemen de nodige maatregelen om te waarborgen dat de middelen die aan financieringsinstrumenten worden terugbetaald met inbegrip van terugbetaald kapitaal en de voordelen en andere verdiensten of opbrengsten die in een periode van ten minste acht jaar na het verstrijken van de subsidiabiliteitsperiode zijn gegenereerd en aan de steun uit de ESI-fondsen aan de financieringsinstrumenten op grond van artikel 37 kunnen worden toegeschreven, overeenkomstig de doelen van het programma of de programma's worden hergebruikt ◄ , binnen hetzelfde financieringsinstrument dan wel als deze middelen niet meer tot het financieringsinstrument ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Member States shall adopt the necessary measures to ensure that resources paid back to financial instruments, including capital repayments and gains and other earnings or yields generated during a period of at least eight years after the end of the eligibility period, which are attributable to the support from the ESI Funds to financial instruments pursuant to Article 37, are re-used in accordance with the aims of the programme or programmes ◄ , either within the same financial instrument or, following the exit of those resources ...[+++]

De lidstaten nemen de nodige maatregelen om te waarborgen dat de middelen die aan financieringsinstrumenten worden terugbetaald met inbegrip van terugbetaald kapitaal en de voordelen en andere verdiensten of opbrengsten die in een periode van ten minste acht jaar na het verstrijken van de subsidiabiliteitsperiode zijn gegenereerd en aan de steun uit de ESI-fondsen aan de financieringsinstrumenten op grond van artikel 37 kunnen worden toegeschreven, overeenkomstig de doelen van het programma of de programma's worden hergebruikt ◄ , binnen hetzelfde financieringsinstrument dan wel als deze middelen niet meer tot het financieringsinstrument ...[+++]


This change of approach is reflected in the broadening of the tools supporting efforts to better use genetic resources, so that by 2020 greater financial resources and a wider range of funding opportunities are available.

Deze nieuwe aanpak komt tot uitdrukking in een verbreding van het instrumentarium voor de ondersteuning van initiatieven om de genetische rijkdommen beter te gebruiken, zodat tegen 2020 meer financiële middelen en een breder scala van financieringsmogelijkheden beschikbaar zullen zijn.


Next, concerning the requirement for the resources to have a State origin, the Advocate General makes reference to the fact that the concept of State aid includes all the financial resources which the State may use to support undertakings. The fact that those resources constantly remain under public control, and therefore available to the national authorities, is sufficient for them to be categorised as State resources.

Vervolgens brengt de advocaat-generaal ten aanzien van de voorwaarde dat het om staatsmiddelen moet gaan in herinnering dat het begrip staatssteun alle geldelijke middelen omvat die de staat daadwerkelijk kan gebruiken om ondernemingen te ondersteunen. Het feit dat deze middelen constant onder openbaar toezicht staan, en daarmee ter beschikking van de bevoegde autoriteiten staan, volstaat om ze als staatsmiddelen aan te merken.


8. WELCOMES life-cycle thinking as a useful concept to evaluate the environmental and human health impacts of waste and of the use of natural resources, stresses that this concept can be used to minimise these impacts and to deviate from the waste hierarchy and CALLS on the Commission to provide general guidance on life-cycle thinking in the context of waste policy;

8. VERWELKOMT de levenscyclusbenadering als een nuttig concept voor het evalueren van de invloed van afval en het gebruik van natuurlijke hulpbronnen op het milieu en de menselijke gezondheid, beklemtoont dat dit concept gebruikt kan worden om die invloed tot een minimum te beperken en af te wijken van de afvalbeheerhiërarchie, en ROEPT de Commissie OP in het kader van het afvalbeleid algemene richtsnoeren over de levenscyclusbenadering aan te reiken;


2. The Council endorses the Commission's comments, particularly as regards: - the fact that fraud cannot be combated solely by detecting and punishing acts committed and must be combated in the first place by helping to remove the causes allowing or even encouraging fraud; the Council approves any measure with that end in view; - the concern to see work completed on all of the Commission proposals relating to action against fraud, both those for the revision of Council Regulation (EEC, Euratom) No 1552/89 or on the protection of the Com ...[+++]

2. De Raad is het eens met de Commissie over met name de volgende punten : - het feit dat de fraudebestrijding niet uitsluitend beperkt mag blijven tot opsporing en bestraffing van fraudegevallen, maar in de eerste plaats moet bijdragen tot het wegnemen van de oorzaken die fraude mogelijk maken of er zelfs toe aanzetten ; de Raad staat achter elke maatregel die kan bijdragen tot de verwezenlijking van die doelstelling ; - de noodzaak om de laatste hand te leggen aan alle Commissievoorstellen op het gebied van de fraudebestrijding ; het betreft met name de herziening van Verordening (EG, Euratom) nr. 1552/89 van de Raad, de verordening ...[+++]


ANNEX Friday, 8 December 1995 08.00 Registration 09.00 - 10.30 FIRST SESSION: opening of proceedings Prospects for Community action benefiting tourism 09.00 Introductory address by Mr Christos Papoutsis, Member of the European Commission 09.15 Mr Celestino Alomar Mateu, Representing the Presidency of the Council of Tourism Ministers 09.30 Mr Mario D'Addio, Future President of the Council of Tourism Ministers 09.45 Mr P.A.M. Cornelissen, President of the Committee on Transport and Tourism of the European Parliament 10.00 Mr Robert J. Moreland, President of the Section for Regional Development and Town and Country Planning of the Economic and Social Committee 10.15 Mr Christof Zernatto Committee of the Regions 10.30 Coffee break 11.00 - 13.00 ...[+++]

BIJLAGE Vrijdag 8 december 1995 08.00 Inschrijving 09.00-10.30 EERSTE ZITTING - Begin van de werkzaamheden Vooruitzichten van de communautaire actie op het gebied van toerisme 09.00 Openingstoespraak van de heer Christos PAPOUTSIS Lid van de Europese Commissie Standpunten van de overige Europese Instellingen 09.15 De heer Celestino ALOMAR MATEU Vertegenwoordiger van de fungerend Voorzitter van de Raad van ministers van Toerisme 09.30 De heer Mario D'ADDIO Toekomstig Voorzitter van de Raad van ministers van Toerisme 09.45 De heer Pam CORNELISSEN Voorzitter van de Commissie vervoer en toerisme van het Europees Parlement 10.00 De heer Rober ...[+++]




Anderen hebben gezocht naar : Concept uses and financial resources     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Concept uses and financial resources' ->

Date index: 2024-02-22
w