Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer conflict management
Advise on conflict management
Advise on conflicts' management
Advise on management of conflicts
Apply conflict management
Assess end-user conflict potential
Assessing end-user conflict potential
Community competence
Competence
Competence of the Community
Conflict of competence
Conflict of interest
Conflict of interests
Conflict of jurisdiction
Conflict of prerogatives
Conflicting disclaimer of jurisdiction
Convention on conflicts of competence in penal matters
Declaration of a conflict of interest
Declaration of a conflict of interests
Declaration of conflict of interest
Declaration of conflict of interests
EC competence
EU competence
Employ conflict management
European Union competence
Evaluate potential end-user conflicts
Evaluating end-user conflict potential
Implement conflict management
Negative conflict of competence
Potential conflict of interest
Potential conflict of interests
Suggest conflict management solutions

Vertaling van "Conflict competence " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
conflicting disclaimer of jurisdiction | negative conflict of competence

negatief bevoegdheidsgeschil


conflict of interest [ conflict of interests | declaration of a conflict of interest | declaration of a conflict of interests | declaration of conflict of interest | declaration of conflict of interests | potential conflict of interest | potential conflict of interests ]

belangenconflict




Convention on conflicts of competence in penal matters

Conventie betreffende competentieconflicten in strafzaken | Overeenkomst betreffende competentieconflicten in strafzaken


assess end-user conflict potential | evaluating end-user conflict potential | assessing end-user conflict potential | evaluate potential end-user conflicts

mogelijke conflicten bij eindgebruikers evalueren | potentiële conflicten bij eindgebruikers evalueren | mogelijke conflicten bij eindgebruikers beoordelen | potentiële conflicten bij eindgebruikers beoordelen


administer conflict management | employ conflict management | apply conflict management | implement conflict management

conflictbeheersing toepassen


advise on management of conflicts | suggest conflict management solutions | advise on conflict management | advise on conflicts' management

raad geven over conflictbeheersing | advies geven over conflictbeheersing | adviseren over conflictbeheersing


EU competence [ Community competence | competence of the Community | EC competence | European Union competence ]

bevoegdheid van de EU [ bevoegdheid van de Europese Unie | bevoegdheid van de Gemeenschap | communautaire bevoegdheid | EG-bevoegdheid ]


conflict of jurisdiction [ conflict of prerogatives ]

jurisdictiegeschil [ conflict van attributie ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
14. Considers that further analysis of the concurrent functioning of OLAF, Eurojust and the EPPO should be carried out in order to limit the risk of conflicting competences; invites the Council to clarify the respective competences of these bodies, to identify both potential shared competences and inefficiencies, and to suggest remedies where appropriate;

14. is van mening dat een nadere evaluatie van het gelijktijdige functioneren van OLAF, Eurojust en het Europees Openbaar Ministerie moet worden uitgevoerd teneinde het risico op conflicterende bevoegdheden te beperken; verzoekt de Raad de respectievelijke bevoegdheden van deze organen te verduidelijken, zowel mogelijke gedeelde bevoegdheden als inefficiënties te identificeren, en waar nodig oplossingen hiervoor voor te stellen;


3. Considers that further analysis of the concurrent functioning of OLAF, Eurojust and the EPPO should be carried out in order to limit the risk of conflicting competences; invites the Council to clarify the respective competences of these bodies, to identify potential shared competences and inefficiencies, and to suggest remedies where appropriate;

3. is van mening dat een nadere evaluatie van het gelijktijdige functioneren van OLAF, Eurojust en het EOM moet worden uitgevoerd teneinde het risico op conflicterende bevoegdheden te beperken; verzoekt de Raad de respectievelijke bevoegdheden van deze organen te verduidelijken, mogelijke gedeelde bevoegdheden en inefficiënties te identificeren en waar nodig oplossingen hiervoor voor te stellen;


14. Considers that further analysis of the concurrent functioning of OLAF, Eurojust and the EPPO should be carried out in order to limit the risk of conflicting competences; invites the Council to clarify the respective competences of these bodies, to identify both potential shared competences and inefficiencies, and to suggest remedies where appropriate;

14. is van mening dat een nadere evaluatie van het gelijktijdige functioneren van OLAF, Eurojust en het Europees Openbaar Ministerie moet worden uitgevoerd teneinde het risico op conflicterende bevoegdheden te beperken; verzoekt de Raad de respectievelijke bevoegdheden van deze organen te verduidelijken, zowel mogelijke gedeelde bevoegdheden als inefficiënties te identificeren, en waar nodig oplossingen hiervoor voor te stellen;


Resolution authorities may be the competent authorities for supervision for the purposes of Directives 2006/48/EC and 2006/49/EC, central banks, competent ministries or other public administrative authorities,provided that Member States adopt rules and arrangements necessary to avoid conflicts of interest between the functions of supervision pursuant toDirectives 2006/48/EC and 2006/49/EC or the other functions of the relevant authority and the functions of resolution authorities pursuant tothis Directive. In particular, Member States ...[+++]

Afwikkelingsautoriteiten kunnen de volgende instanties omvatten: bevoegde autoriteiten voor de uitoefening van het toezicht voor de toepassing van de Richtlijnen //EG en //EG, centrale banken, bevoegde ministeries of andere overheidsorganen, op voorwaarde dat de lidstaten de noodzakelijke regels en regelingen aannemen om belangenconflicten tussen de toezichtfuncties op grond van de richtlijnen //EG en //EG of de andere functies van de betrokken autoriteit en de functies van afwikkelingsautoriteiten op grond van deze richtlijn te vermijden.De lidstaten dragen er met name zorg voor dat er binnen de bevoegde autoriteiten, centrale banken, b ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
If a manager of a qualifying venture capital fund persists in acting in a manner that is clearly in conflict with this Regulation despite the measures taken by the competent authority of the home Member State or because the competent authority of the home Member State fails to take measures within a reasonable timeframe, the competent authority of the host Member State should be able, after informing the competent authority of the home Member State, to take all the appropriate measures in order to protect investors, including the poss ...[+++]

Als een beheerder van een in aanmerking komend durfkapitaalfonds duidelijk in strijd met deze verordening blijft handelen, ondanks de door de bevoegde autoriteit van de lidstaat van herkomst getroffen maatregelen of omdat de bevoegde autoriteit van de lidstaat van herkomst niet binnen een redelijke termijn optreedt, dient de bevoegde autoriteit van de lidstaat van ontvangst de mogelijkheid te hebben, nadat zij de bevoegde autoriteit van de lidstaat van herkomst hiervan op de hoogte heeft gebracht, om alle nodige maatregelen te nemen om de beleggers te beschermen, met inbegrip van de mogelijkheid de desbetreffende beheerder te beletten zi ...[+++]


Delegated acts should also be adopted to specify the criteria to be used by competent authorities to assess whether AIFMs comply with their obligations as regards their conduct of business, their obligation to act in the best interests of the AIFs or the investors of the AIFs they manage and the integrity of the market; to have and employ effectively the resources and procedures that are necessary for the proper performance of their business activities; to take all reasonable steps to avoid conflicts of interest and, where such conf ...[+++]

Tevens moeten gedelegeerde handelingen worden vastgesteld om te preciseren volgens welke criteria de bevoegde autoriteiten moeten beoordelen of abi-beheerders zich houden aan hun gedragsregels en aan hun verplichting zich in te zetten voor de belangen van de door hen beheerde abi’s of de beleggers in de door hen beheerde abi’s en de integriteit van de markt, of zij beschikken over en doeltreffend gebruikmaken van de middelen en procedures die nodig zijn voor een deugdelijke bedrijfsuitoefening, of zij alle redelijke maatregelen nemen om belangenconflicten te vermijden, en als belangenconflicten onvermijdelijk zijn, om ze te onderkennen, te beheersen en te co ...[+++]


These measures are also designed to specify the criteria to be used by competent authorities to assess whether AIFM comply with their obligations as regards their conduct of business, the type of conflicts of interests AIFM have to identify, as well as the reasonable steps AIFM are expected to take in terms of internal and organizational procedures in order to identify, prevent, manage and disclose conflicts of interest. They are designed to specify the risk management requirements to be employed by AIFM as a function of the risks whi ...[+++]

Voorts gaat het om maatregelen ter uitwerking van de criteria aan de hand waarvan de bevoegde autoriteiten kunnen beoordelen of BAB's zich aan hun gedragsregels houden, het type belangenconflicten dat BAB's moeten vaststellen, alsmede de stappen die ten aanzien van de interne en organisatorische procedures redelijkerwijs van hen mogen worden verwacht om belangenconflicten vast te stellen, te voorkomen, te beheren en bekend te maken; maatregelen ter uitwerking van het risicobeheer dat BAB's moeten voeren naargelang van de risico's die de BAB aangaat voor het door hem beheerde AB, alsmede de regelingen die nodig zijn om BAB's in staat te ...[+++]


The obligation to inform senior management or other competent internal body of the management company in order for them to take necessary decisions should not limit the duty of the management companies and the UCITS to report on situations where the organisational or administrative arrangements for conflicts of interest were not sufficient to ensure, with reasonable confidence, the prevention of the risk of damage, for instance in their periodic reports. Such reporting should explain and give reasons for the decision taken by the mana ...[+++]

De verplichting om de hoogste leiding of een ander bevoegd intern orgaan van de beheermaatschappij in kennis te stellen zodat de nodige beslissingen kunnen worden genomen, dient de plicht van de beheermaatschappijen en de icbe’s onverlet te laten om bijvoorbeeld in hun periodieke rapporten verslag uit te brengen over situaties waarin de organisatorische en administratieve regelingen voor belangenconflicten niet volstonden om met redelijke zekerheid te garanderen dat het risico van schade kon worden vermeden. Bij een dergelijke rapportage moet de door de beheermaatschappij genomen beslissing, zelfs indien het een beslissing betreft om nie ...[+++]


47. Recommends that the European Parliament and the Council of Europe, the NATO, all competent bodies of the UN including the UNIFEM, the OSCE and possibly other international bodies with proficiency in the field as well, start collaborating on establishing gender-specific indicators which can be monitored during conflicts and which could incorporated into new foreign policy and development instruments or serve as early warnings;

47. dringt erop aan dat een samenwerking van het Europees Parlement met de Raad van Europa, de NAVO, alle bevoegde organen van de VN, waaronder UNIFEM, de OVSE, en eventueel andere organisaties met expertise in het veld op touw wordt gezet voor de totstandbrenging van genderspecifieke indicatoren die kunnen worden gecontroleerd tijdens conflictsituaties, indicatoren die kunnen worden geïntegreerd in de nieuwe instrumenten voor buitenlands beleid en voor ontwikkeling of die kunnen dienen als snelle waarschuwing;


(a) to have arrangements to identify clearly and manage the potential adverse consequences, for the operation of the regulated market or for its participants, of any conflict of interest between the interest of the regulated market, its owners or its operator and the sound functioning of the regulated market, and in particular where such conflicts of interest might prove prejudicial to the accomplishment of any functions delegated to the regulated market by the competent authority.

a) regelingen moet hebben getroffen voor het duidelijk onderkennen en aanpakken van potentiële negatieve gevolgen voor de exploitatie van de gereglementeerde markt of voor de marktdeelnemers van elk conflict tussen de belangen van de gereglementeerde markt, de eigenaars of de exploitant ervan, en de goede werking van de gereglementeerde markt, in het bijzonder wanneer dergelijke belangenconflicten afbreuk kunnen doen aan de vervulling van enigerlei taken die door de bevoegde autoriteit aan de gereglementeerde markt zijn gedelegeerd.


w