Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Central freight traffic control
Centralised control of freight traffic
Continuous cybernetic control of freight traffic
Control of freight traffic
Freight traffic control
Integrated control of freight traffic
Integrated freight traffic control

Traduction de «Continuous cybernetic control freight traffic » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
continuous cybernetic control of freight traffic

continusturing bij de beheersing van het goederenvervoer


central freight traffic control | centralised control of freight traffic | integrated control of freight traffic | integrated freight traffic control

centrale(elektronische)beheersing van het goederenvervoer


control of freight traffic | freight traffic control

beheersing van het goederenvervoer
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
An aircraft operated as a controlled flight shall maintain continuous air-ground voice communication watch on the appropriate communication channel of, and establish two-way communication as necessary with, the appropriate air traffic control unit, except as may be prescribed by the relevant ANSP in respect of aircraft forming part of aerodrome traffic at a controlled aerodrome.

Een luchtvaartuig dat als een gecontroleerde vlucht wordt geëxploiteerd, onderhoudt permanente mondelinge lucht-grondcommunicatie op het passende communicatiekanaal en brengt zo nodig tweezijdige communicatie tot stand met de passende luchtverkeersleidingseenheid, behalve indien de verlener van luchtvaartnavigatiediensten anders voorschrijft voor luchtvaartuigen die deel uitmaken van luchtvaartterreinverkeer op een gecontroleerd luchtvaartterrein.


While this insecurity is understandable, it is without foundation. More efficient Air Traffic Management through the creation of the Single European Sky in more than name, together with rapid advances in technology, will make the continued growth of air traffic in Europe more assured, safeguarding employment and conferring greater responsibility on controllers in a more managerial, overseeing role.

Een efficiënter luchtverkeerbeheer dankzij de totstandkoming van een gemeenschappelijk Europees luchtruim dat méér is dan alleen maar een naam, in combinatie met een snelle technologische vooruitgang, zal een gestage groei van het luchtverkeer in Europa mogelijk maken, de werkgelegenheid veiligstellen en de luchtverkeersleiders meer verantwoordelijkheden geven. Deze laatsten zouden een meer leidinggevende, toezichthoudende rol krijgen.


As already demonstrated in the 2011 national reports, Member States have invested and have informed that they will continue to invest into priority areas I ‘Optimal use of road, traffic and travel data’ and priority area II ‘Continuity of traffic and freight management ITS services’ (further information in the Commission Staff Working Document ‘Analysis of Member States reports’)[34] .

Zoals reeds aangetoond in de nationale verslagen van 2011 hebben de lidstaten geïnvesteerd en meegedeeld dat zij zullen blijven investeren in prioritaire gebieden I "optimaal gebruik van weg-, verkeers- en reisgegevens" en II "Continuïteit van ITS-diensten voor verkeers- en vrachtbeheer" (nadere informatie in het werkdocument van de diensten van de Commissie "Analyse van de verslagen van de lidstaten")[34].


It also lists priority areas in which work is to be further pursued: optimal use of road, traffic and travel data (priority area I); continuity of traffic and freight management ITS services (priority area II), ITS road safety and security applications (priority area III), linking the vehicle with the transport infrastructure (priority area IV).

De richtlijn bevat ook een lijst van prioritaire gebieden waarop de werkzaamheden moeten worden voortgezet: optimaal gebruik van weg-, verkeers- en reisgegevens (prioritair gebied I); continuïteit van ITS-diensten voor verkeers- en vrachtbeheer (prioritair gebied II); ITS-toepassingen voor verkeersveiligheid en -beveiliging (prioritair gebied III); koppeling van het voertuig aan de vervoersinfrastructuur (prioritair gebied IV).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The specifications and standards for the continuity and interoperability of traffic and freight management services, in particular on the TEN-T network, shall include the following:

De specificaties en normen voor de continuïteit en interoperabiliteit van diensten voor verkeers- en vrachtbeheer, met name op het TEN-V-netwerk, omvatten hetgeen volgt.


The specifications and standards for the continuity and interoperability of traffic and freight management services, in particular on the TEN-T network, shall include the following:

De specificaties en normen voor de continuïteit en interoperabiliteit van diensten voor verkeers- en vrachtbeheer, met name op het TEN-V-netwerk, omvatten hetgeen volgt.


As already demonstrated in the 2011 national reports, Member States have invested and have informed that they will continue to invest into priority areas I ‘Optimal use of road, traffic and travel data’ and priority area II ‘Continuity of traffic and freight management ITS services’ (further information in the Commission Staff Working Document ‘Analysis of Member States reports’)[34].

Zoals reeds aangetoond in de nationale verslagen van 2011 hebben de lidstaten geïnvesteerd en meegedeeld dat zij zullen blijven investeren in prioritaire gebieden I "optimaal gebruik van weg-, verkeers- en reisgegevens" en II "Continuïteit van ITS-diensten voor verkeers- en vrachtbeheer" (nadere informatie in het werkdocument van de diensten van de Commissie "Analyse van de verslagen van de lidstaten")[34].


It also lists priority areas in which work is to be further pursued: optimal use of road, traffic and travel data (priority area I); continuity of traffic and freight management ITS services (priority area II), ITS road safety and security applications (priority area III), linking the vehicle with the transport infrastructure (priority area IV).

De richtlijn bevat ook een lijst van prioritaire gebieden waarop de werkzaamheden moeten worden voortgezet: optimaal gebruik van weg-, verkeers- en reisgegevens (prioritair gebied I); continuïteit van ITS-diensten voor verkeers- en vrachtbeheer (prioritair gebied II); ITS-toepassingen voor verkeersveiligheid en -beveiliging (prioritair gebied III); koppeling van het voertuig aan de vervoersinfrastructuur (prioritair gebied IV).


the first group of TSIs will cover control/command and signalling; telematic applications for freight services; traffic operation and management (including staff qualifications for cross-border services respecting the criteria defined in Annexes II and III); freight wagons; noise problems deriving from rolling stock and infrastructure.

de eerste groep TSI's betreft de controle/besturing en de signalering; telematicatoepassingen ten behoeve van het vrachtvervoer; de exploitatie en het beheer van het treinverkeer (met inbegrip van kwalificaties van het personeel voor grensoverschrijdende diensten, met inachtneming van de in de bijlagen II en III neergelegde criteria); goederenwagons; geluidshinder in verband met het rollend materieel en de infrastructuur.


Whereas, in the implementation of customs legislation, the use of targeting criteria and structured selection methods is designed to focus customs controls on situations where there is a high risk of drug smuggling, while at the same time allowing speedy customs clearance of legitimate passenger and freight traffic;

Overwegende dat er op het gebied van de tenuitvoerlegging van de douanewetgeving met het gebruik van criteria voor gerichte controles en gestructureerde selectiemethodes naar wordt gestreefd de douanecontroles te concentreren op situaties waarin een hoog risico van drugssmokkel bestaat, maar tegelijkertijd het wettige passagiers- en vrachtverkeer vlot de douanecontroles te laten passeren;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Continuous cybernetic control freight traffic' ->

Date index: 2021-07-02
w