17. Calls on the Commission and Member States to integrate green corridors, rail freight networks, European Rail Traffic Management System (ERTMS) corridors, maritime "highways", such as short sea
shipping, existing inland waterways with limited capacity or locks with insufficient capacity, dry ports, logistics platforms, and urban mobility nodes, as well as the projected extension of the TEN-T to the countries of the European Neighbourhood Policy, and Eastern and Mediterranea
n countries into an intermodal TEN-T concept, based
on planne ...[+++]d actions in favour of more environmentally friendly, less oil consuming and safer modes, to ensure an optimal use of all modes of transport and promoting the compatibility of connections between the various modes of transport, in particular rail links in ports; moreover, calls for consistency between the current and future TEN–T framework and the legislation proposed on rail freight corridors; 17. roept de Commissie en de lidstaten ertoe op groene corridors, spoorvrachtnetwerken, de corridors voor het Europees beheersysteem voor spoorvervoer (ERTMS), maritieme "snelwegen", zoals de kustvaart, bestaande binnenvaartroutes met beperkte capaciteit of sluizen met onvoldoende capaciteit, inlandterminals, logistieke centra en knooppunten voor stedelijke mobiliteit, alsmede de voorgenomen uitbreiding van het T
EN-T-netwerk tot de landen van het Europese Nabuurschapsbeleid en de Oost-Europese en mediterrane landen, t
e integreren in een intermodaal TEN-T-con ...[+++]cept, dat is gebaseerd op geplande acties ten gunste van milieuvriendelijker, minder olie verbruikende en veiliger vervoersmodaliteiten, teneinde een optimaal gebruik van alle vervoersmodaliteiten te waarborgen en de compatibiliteit van de verbindingen tussen de verschillende takken van vervoer – in het bijzonder spoorwegverbindingen met havens – te bevorderen; pleit bovendien voor samenhang tussen het huidige en het toekomstige TEN-T-kader en de wetgevingsvoorstellen inzake corridors voor goederenvervoer per spoor;