Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
1998 Aarhus Protocol on Persistent Organic Pollutants
Aarhus Protocol
Advise on nitrate pollution
Air pollutant
Air pollutants
Atmospheric pollutant
Avert pollution of marine areas
Blisters
Burns and corrosions of first degree
Deep necrosis of underlying tissue
Degree of pollution
Epidermal loss
Erythema
Full-thickness skin loss
Give advice on nitrous oxide pollution
Giving advice on nitrate pollution
Giving advice on nitrous oxide pollution
Move through an angle of 45 degrees
Nature of impacts of urban pollution
Nature of urban pollution implications
Pollution control measures
Pollution index
Pollution level
Prevent marine pollution
Prevent maritime pollution
Prevent pollution of maritime areas
Protocol on Persistent Organic Pollutants
Reduction of pollution
Science of urban pollution implications
Second degree
Smoke
Third degree
Turn 45 degrees
Turn by 45 degrees
Urban pollution implications

Traduction de «Degree pollution » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
degree of pollution [ pollution index | pollution level ]

graad van verontreiniging [ niveau van verontreiniging | verontreinigingsindicator ]




pollution control measures [ reduction of pollution ]

bestrijding van de verontreiniging [ vermindering van de milieuverontreiniging ]


atmospheric pollutant [ air pollutant | smoke | Air pollutants(ECLAS) ]

luchtverontreinigende stof [ luchtverontreiniger | rook ]


move through an angle of 45 degrees | turn 45 degrees | turn by 45 degrees

draaien (45 graden)


avert pollution of marine areas | prevent pollution of maritime areas | prevent marine pollution | prevent maritime pollution

mariene verontreiniging voorkomen | verontreiniging van de zee voorkomen


1998 Aarhus Protocol on Persistent Organic Pollutants | Aarhus Protocol | Protocol on Persistent Organic Pollutants (POPs) | Protocol to the 1979 Convention on Long-range Transboundary Air Pollution on Persistent Organic Pollutants

POP-protocol | Protocol bij het Verdrag van 1979 betreffende grensoverschrijdende luchtverontreiniging over lange afstand, inzake persistente organische verontreinigende stoffen | Protocol inzake persistente organische verontreinigende stoffen (POP's) | Protocol inzake persistente organische verontreinigende stoffen bij het Verdrag van 1979 betreffende grensoverschrijdende luchtverontreiniging over lange afstand | Protocol van Aarhus


give advice on nitrous oxide pollution | giving advice on nitrous oxide pollution | advise on nitrate pollution | giving advice on nitrate pollution

raad geven over vervuiling door nitraten | advies geven over vervuiling door nitraten | adviseren over vervuiling door nitraten


nature of impacts of urban pollution | science of urban pollution implications | nature of urban pollution implications | urban pollution implications

gevolgen van stedelijke verontreiniging | gevolgen van stedelijke vervuiling


burns and corrosions of:first degree [erythema] | second degree [blisters] [epidermal loss] | third degree [deep necrosis of underlying tissue] [full-thickness skin loss]

brandwonden en etsingen | eerstegraads [erytheem] | brandwonden en etsingen | tweedegraads [blaren][verlies van epidermis] | brandwonden en etsingen | derdegraads [diepe necrose van onderliggend weefsel][verlies van cutis over gehele dikte]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The assessment undertaken indicates that the E-PRTR data reported had a varying degree of completeness, from consistency for the releases of major pollutants to air, to less comprehensive reporting of releases to water and transfer of waste to somewhat poor reporting of releases to land.

De uitgevoerde beoordeling geeft aan dat de gerapporteerde E-PRTR-gegevens uiteenlopen qua volledigheid; ze geven een consistent beeld van de uitstoot van de voornaamste verontreinigende stoffen in de lucht, zijn minder volledig op het gebied van de uitstoot in het water en de overbrenging van afval, en scoren matig waar het gaat om de rapportage van de uitstoot in de bodem.


EUROVOC descriptor: water analysis degree of pollution water pollutant environmental standard groundwater water protection

Eurovoc-term: wateranalyse graad van verontreiniging waterverontreinigende stof milieunorm grondwater bescherming van het water


EUROVOC descriptor: water analysis degree of pollution water pollutant environmental standard groundwater water protection

Eurovoc-term: wateranalyse graad van verontreiniging waterverontreinigende stof milieunorm grondwater bescherming van het water


This legislative procedure will affect 52 000 industrial installations in Europe, which account for a major proportion of pollutant emissions in Europe and are to some degree responsible for the failure to achieve the targets laid down in the thematic strategy on the prevention of air pollution.

In Europa is deze wetgevingsprocedure van belang voor 52.000 bedrijfsinstallaties, die verantwoordelijk zijn voor een groot deel van de uitstoot van schadelijke stoffen in Europa en ertoe bijdragen dat de doelstellingen van de thematische strategie inzake luchtverontreiniging niet worden gehaald.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(2a) Compliance with the emission limit values provided for in this Directive should be regarded as a necessary but insufficient condition for meeting the objectives of preventing and reducing pollution and protecting the environment, including groundwater, air and soil, and the public to a high degree.

(2 bis) Naleving van de in deze richtlijn vastgestelde emissiegrenswaarden moet beschouwd worden als een noodzakelijke, zij het niet voldoende voorwaarde om tegemoet te komen aan de doelstellingen op het gebied van de preventie en vermindering van vervuiling en een hoog niveau van bescherming van het milieu, bijvoorbeeld grondwater, lucht en bodem en het publiek te bereiken.


Because of the blockade, environmental pollution is rife to an alarming degree.

Als gevolg van de blokkade heeft de milieuvervuiling een verontrustend niveau bereikt.


In my homeland of Hungary, the picture is typically two-fold: on the one hand, there is land of excellent quality and a high degree of legislative protection but, on the other hand, there is industrial pollution caused by forty years of Communism, and cleaning it up will take at least another forty years and EUR 4 billion. Right now we are spending Union money on remedying this, but we would like to speed this process up in future, and this legislation would be a great help.

In mijn thuisland Hongarije heeft het plaatje normaliter twee kanten: enerzijds hebben we grond van uitstekende kwaliteit en een hoge mate van wettelijke bescherming, maar anderzijds is er industriële vervuiling als gevolg van veertig jaar communisme, en het opruimen hiervan zou nog minstens veertig jaar vergen en 4 miljard euro. Op dit moment geven we EU-geld uit om de vervuiling tegen te gaan, maar we zouden het proces in de toekomstgraag willen versnellen en deze wetgeving zou daarbij helpen.


Accordingly, the document that has just been adopted is limited in scope, although it does contain some welcome proposals aimed at striking a degree of balance as regards combating pollution, albeit in watered-down form. Hence our abstention.

Het document dat we nu hebben goedgekeurd, heeft een beperkte reikwijdte. Daar het evenwel een aantal positieve voorstellen bevat die streven naar een bepaald evenwicht bij de bestrijding van vervuiling - zij het in afgezwakte vorm - hebben we ons onthouden.


To reduce duplicate reporting, pollutant release and transfer register systems may, under the Protocol, be integrated to the degree practicable with existing information sources such as reporting mechanisms under licences or operating permits.

Ter voorkoming van dubbele verslaglegging staat het protocol toe dat systemen voor registratie van uitstoot en overbrenging van verontreinigende stoffen in haalbare mate geïntegreerd worden met bestaande informatiebronnen zoals verslagleggingsmechanismen krachtens licenties of exploitatievergunningen.


5. To reduce duplicative reporting, pollutant release and transfer register systems may be integrated to the degree practicable with existing information sources such as reporting mechanisms under licences or operating permits.

5. Om dubbel werk bij de rapportage te beperken, kunnen systemen voor registers inzake de uitstoot en overbrenging van verontreinigende stoffen, voozover praktisch uitvoerbaar, worden geïntegreerd met bestaande informatiebronnen, zoals rapportagemechanismen in het kader van licenties of bedrijfsvergunningen.


w