4. Notes that the e-retailer places the order with the deliverer, and should therefore take responsibility for information on the conditions for parcel delivery, based on the various options it offers, such as price, average delivery times, deli
very guarantees and tracking and return possibilities; calls in this respect for better information and transparency standards, notably through the pr
oper enforcement of Directive 2011/83/EU on consumer rights, and in particular
the clauses therein relating ...[+++] to distance contracts which lay down the responsibilities of the e-retailers; 4. wijst erop dat de opdrachtgever van de besteldienst de webwinkel is, die dus de verantwoordelijkheid op zich moet nemen voor de informatie over de afleveringsvoorwaarden bij de verschillende voorgestelde opties, bijvoorbeeld wat betreft prijs, gemiddelde of gegarandeerde levertijd, en d
e mogelijkheden van tracking en terugname; dringt in dat verband aan op betere normen inzake informatie en transparant
ie, onder meer door correcte handhaving van de richtlijn consumentenbescherming (2011/83/EU) en met name de be
...[+++]palingen inzake buiten verkoopruimten gesloten overeenkomsten, waarin de verantwoordelijkheden van webwinkels vastgelegd zijn;