Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply a foreign language in social services
Apply foreign languages in social service
Apply foreign languages in social services
Communicate in foreign languages in social services
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Education of foreigners
FX forward
Foreign business
Foreign citizen
Foreign currency
Foreign enterprise
Foreign exchange
Foreign exchange forward
Foreign national
Foreign travel education
Foreign undertaking
Foreign-exchange forward transaction
Foreigner
Forward exchange transaction
Forward foreign-exchange contract

Vertaling van "Education foreigners " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Foreign travel education

educatie over buitenlandse reizen




early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

vroeg vreemdetalenonderwijs | vvto [Abbr.]


foreign currency [ foreign exchange | foreign exchange(UNBIS) ]

deviezen [ buitenlandse valuta | vreemde valuta ]


foreign enterprise [ foreign business | foreign undertaking ]

buitenlandse onderneming [ onderneming met buitenlands kapitaal ]


apply a foreign language in social services | apply foreign languages in social service | apply foreign languages in social services | communicate in foreign languages in social services

vreemde talen toepassen bij sociale diensten


foreign citizen | foreign national | foreigner

allochtoon


foreign exchange forward | foreign-exchange forward transaction | forward exchange transaction | forward foreign-exchange contract | FX forward

deviezentermijnaffaire | deviezentermijntransactie | valutatermijncontract | valutatermijntransactie


A rare benign nail tumour originating in the nail matrix characterised by localised pachyonychia and variable degrees of pigmentation: pigmented, melanocytic (common, longitudinal melanonychia that may simulate a foreign body) or hypopigmented. Histo

onychocytisch matricoom


A rare benign nail tumor originating in the nail matrix characterized by localized pachyonychia and variable degrees of pigmentation: pigmented, melanocytic (common, longitudinal melanonychia that may simulate a foreign body) or hypopigmented. Histop

acanthoom van nagelmatrix
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The presence on campus of internationally minded and foreign teaching/research staff in addition to foreign students is an instrument to expose the non-mobile student majority to international approaches; it has the potential to enhance the performance of HEIs and the quality of their education, by encouraging the exchange of course material, and, increasingly, facilitating the efficient use of virtual campuses, courseware and cooperation.

De aanwezigheid op de campus van internationaal gericht en buitenlands onderwijs-/onderzoekspersoneel en van buitenlandse studenten is een middel om de meerderheid van de studenten, die niet naar het buitenland gaat, in de internationale benadering te betrekken; aldus kunnen de prestaties en de onderwijskwaliteit van hogeronderwijsinstellingen worden verbeterd, door de uitwisseling van cursusmateriaal aan te moedigen en door het efficiënte gebruik van virtuele campussen, educatieve software en samenwerking online steeds meer te vereenvoudigen.


In addition to specific, traditional capacity building actions, mobility itself and in particular credit mobility has a strong potential to improve the quality of higher education in developing countries: by accelerating the design of internationalisation strategies and the use of transparency and recognition tools, and by helping institutions develop better services to send and receive foreign students or researchers, and promote the recognition of foreign diplomas.

Naast specifieke, traditionele acties voor capaciteitsopbouw kan mobiliteit en in het bijzonder creditmobiliteit sterk kwaliteitsverhogend werken voor het hoger onderwijs in ontwikkelings­landen, door de opzet van internationaliseringsstrategieën en het gebruik van transparantie‑ en erkenningsinstrumenten te versnellen, door onderwijsinstellingen te helpen bij de ontwikkeling van een betere dienstverlening om buitenlandse studenten of onderzoekers uit te zenden of te ontvangen, en door de erkenning van buitenlandse diploma's te bevorderen.


* Education and training should focus on rejection of racism and xenophobia: foreign language education for minorities and immigrants, but also education in their mother tongue; emphasis on diversity in teacher training; participation in the educational system, particularly for migrants and minorities.

* Onderwijs en opleiding zouden zich moeten richten op het afwijzen van racisme en vreemdelingenhaat: onderwijs in de vreemde talen voor minderheden en immigranten, evenals onderwijs in de moedertaal; opleiding van leerkrachten in multiculturele vraagstukken; deelname aan het onderwijsstelsel, in het bijzonder van migranten en minderheden.


8. Notes that education plays an important role in human, social and economic development and is a crucial tool in achieving goals that are central to EU foreign policy, such as peacebuilding and stability in the world, long-lasting development, intercultural dialogue and combating poverty, both within its borders and at the global level; stresses the importance of effective cooperation between the EU and the UN aimed at supporting Education for All, improving access and quality education, and strengthening educational systems worldw ...[+++]

8. merkt op dat onderwijs van belang is voor menselijke, sociale en economische ontwikkeling en essentieel is voor het bereiken van de kerndoelstellingen van het buitenlands beleid van de EU, zoals vredesopbouw en internationale stabiliteit, duurzame ontwikkeling, interculturele dialoog en armoedebestrijding, zowel op EU-niveau als op internationaal niveau; onderstreept het belang van doeltreffende samenwerking tussen de EU en de VN op het gebied van ondersteuning van het internationale initiatief Education for All, verbetering van de toegang tot en de kwaliteit van het onderwijs, en versterking van de onderwijssystemen overal ter werel ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
33. Highlights the fact that ICT and online educational materials, including OERs, can support the teaching and learning of foreign languages at all levels of education and training; stresses that social interaction is a prerequisite for learning a foreign language;

33. benadrukt dat ICT en onlinelesmateriaal, met inbegrip van open leermiddelen, het onderwijzen en leren van vreemde talen op alle onderwijs- en opleidingsniveaus kunnen ondersteunen; benadrukt dat sociale interactie een voorwaarde is voor het leren van een vreemde taal;


33. Highlights the fact that ICT and online educational materials, including OERs, can support the teaching and learning of foreign languages at all levels of education and training; stresses that social interaction is a prerequisite for learning a foreign language;

33. benadrukt dat ICT en onlinelesmateriaal, met inbegrip van open leermiddelen, het onderwijzen en leren van vreemde talen op alle onderwijs- en opleidingsniveaus kunnen ondersteunen; benadrukt dat sociale interactie een voorwaarde is voor het leren van een vreemde taal;


The Commission and the High Representative of the European Union for Foreign Affairs and Security Policy, in their joint communication of 25 May 2011 entitled 'A new response to a changing Neighbourhood', outlined, inter alia, the aim of further facilitating neighbourhood countries' participation in Union mobility and capacity-building actions in higher education and the opening of the future education programme to the neighbourhood countries.

De Commissie en de hoge vertegenwoordiger van de Europese Unie voor buitenlandse zaken en veiligheidsbeleid hebben in hun gezamenlijke mededeling van 25 mei 2011 getiteld "Inspelen op de veranderingen in onze buurlanden" onder meer de doelstelling geformuleerd om de deelname van buurlanden aan acties van de Unie voor mobiliteit en capaciteitsopbouw op het gebied van hoger onderwijs te vergemakkelijken en het toekomstige onderwijsprogramma voor de nabuurschapslanden open te stellen.


32. Welcomes the aforementioned Commission Communication on ‘A Budget for Europe 2020’, which draws up a proposal for the design of financial instruments and programmes under the next Multiannual Financial Framework 2014-2020; underlines that the new partnership instrument aimed at supporting EU political and economic interests in the rest of the world and including non-ODA-eligible activities should be a foreign policy instrument; believes that such a partnership instrument could help consolidate stronger political ties and thereby stronger economic ties with select countries, and welcomes the promotion of regulatory convergence as on ...[+++]

32. is ingenomen met de eerdergenoemde mededeling van de Commissie over een begroting voor Europa 2020, welke een voorstel bevat voor de opzet van financiële instrumenten en programma's voor het volgende meerjarige financiële kader 2014-2020; onderstreept dat het nieuwe partnerschapsinstrument voor het behartigen van de politieke en economische belangen van de EU in de rest van de wereld en voor het ondersteunen van activiteiten die niet in aanmerking komen voor officiële ontwikkelingshulp een instrument voor buitenlands beleid moet zijn; meent dat een dergelijk partnerschapsinstrument de politieke banden kan versterken en zodoende ook bevorderlijk kan zijn voor de economische banden met bepaalde landen, en juicht toe dat de harmonisering ...[+++]


The relationship is based on deep economic integration: 40% of Turkey’s foreign trade goes to the EU and 80% of foreign direct investments in Turkey come from the EU. The European Union efficiently contributes to Turkey’s modernisation through technology transfers, Turkey’s participation in EU education and research programmes and our pre-accession financial support.

De relatie is gebaseerd op een diepe economische integratie: 40 procent van de buitenlandse handel van Turkije gaat naar de EU en 80 procent van de directe buitenlandse investeringen in Turkije komen uit de EU. De EU draagt effectief bij aan de modernisering van Turkije door de overdracht van technologie, de deelname van Turkije in onderwijs- en onderzoeksprogramma’s van de EU en onze financiële pretoetredingssteun.


The aim of Socrates Phase II is to promote a Europe of knowledge and encourage lifelong education through learning foreign languages, encouraging mobility, promoting cooperation at European level, opening up to methods of access to education and increasing the use of new technologies in the field of education.

De tweede fase van het gemeenschappelijk actieprogramma voor het onderwijs "SOCRATES" beoogt een Europa van de kennis te bevorderen en levenslang leren aan te moedigen door middel van taalonderricht, het stimuleren van mobiliteit, de bevordering van samenwerking op Europees niveau, eenvoudiger toegang tot het onderwijs en een grotere aanwending van de nieuwe technologieën in het onderwijs.


w