Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Chief engineer officer
Duty engineer on a ship
Engineer officer Class 1
Engineer officer of a vessel
Execute ship engine room activities
Hovercraft engineer officer
Maintain ship engine room
Maintain vessel engine room
Maintain vessel engines and equipment
Maritime engineering officer
Operate vessel engine room
Ship duty engineer
Ship engineering officer

Vertaling van "Engineer officer a vessel " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Hovercraft engineer officer

werktuigkundige op hovercraft


engineer officer of a vessel

kwartiermeester machinekamer


maintain ship engine room | maintain vessel engines and equipment | maintain vessel engine room | perform maintenance activities on vessel engines and equipment

machinekamers van schepen onderhouden | machinekamers van vaartuigen onderhouden


execute ship engine room activities | maintain vessel engine room | maintain ship engine room | operate vessel engine room

machinekamers van vaartuigen bedienen


duty engineer on a ship | ship engineering officer | maritime engineering officer | ship duty engineer

machinist container- en tankvaart | machinist veerboot | machinist zeevaart | wachtwerktuigkundige scheepvaart


chief engineer officer | engineer officer Class 1 | marine engineer, first grade

hoofdwerktuigkundige | officier werktuigkundige eerste klas | scheepswerktuigkundige eerste rang


minimum theoretical knowledge for certification of chief engineer officers and second engineer officers

theoretische kennis ten minste vereist voor de diplomering van hoofdwerktuigkundigen en tweede scheepswerktuigkundigen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
When defining new emission limits for the IWT engines, it may be necessary to differentiate between small and large vessels and between existing and new engines because of the technological and economic limitations that existing engines and small vessels face.

Bij het bepalen van nieuwe emissiegrenswaarden voor motoren voor de binnenvaart kan het wellicht nodig zijn een onderscheid te maken tussen kleine en grote schepen en tussen bestaande en nieuwe motoren vanwege de technologische en economische beperkingen waarmee bestaande motoren en kleine schepen te kampen hebben.


The Commission urges Italy to take corrective actions, in particular with regard to maritime education and training programmes as well as course design, review and approval; recognition of certificates; certification and endorsement on the certificates of competency for engineer officers at management level; and requirements for certification.

De Commissie verzoekt Italië om maatregelen te nemen, vooral wat betreft de scholings- en opleidingsprogramma's voor zeevarenden, alsmede de opzet, beoordeling en goedkeuring van de cursussen; erkenning van bekwaamheidsbewijzen; certificering en goedkeuring van de bekwaamheidbewijzen voor scheepswerktuigkundigen op managementniveau; en vereisten voor certificering.


The provisions are mandatory only for vessels not less than 24 metres long and with propulsion power of 750 kW or more; they apply to skippers, officers, engineer officers, and radio operators.

De bepalingen zijn enkel bindend voor vaartuigen met een lengte van 24 meter en meer en met een voortstuwingsvermogen van 750 kW of meer en betreffen kapiteins, officiers, scheepswerktuigkundigen en radio-operators.


for electrical engineer officer on ships (kuģu elektromehāniķis),

voor de boordwerktuigkundige elektrotechniek („kuģu elektromehāniķis”),


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Specifically, reference is made to Article 25(3) of Regulation (EC) No 1198/2006, which offers the possibility of changing the engines of fishing vessels with financial support varying according to the type of vessel: where vessels belong to the small-scale coastal fleet, i.e. if they are no more than 12 metres in length, the new engine must have the same power as the old one, whilst for larger vessels the new engine must have at least 20% less power.

Concreet wordt verwezen naar artikel 25, lid 3 van Verordening (EG) nr. 1198/2006 op grond waarvan sinds 1 januari 2003 de mogelijkheid bestaat om, volgens de categorie van het vaartuig, de motor van vissersvaartuigen met financiële steun te vervangen. Als de vaartuigen onder de kleinschalige kustvisserij vallen, d.w.z. als ze maximum 12 meter lang zijn, mag de nieuwe motor hetzelfde vermogen hebben als de oude. Voor grotere schepen daarentegen wordt voorzien in een vermindering van het vermogen van de nieuwe motor van 20%.


1. Member States shall be responsible for certifying engine power and issuing engine certificates for Community fishing vessels whose propulsion engine power exceeds 120 kilowatts (kW), except vessels using exclusively static gear or dredge gear, auxiliary vessels and vessels used exclusively in aquaculture.

1. De lidstaten zijn verantwoordelijk voor het certificeren van het motorvermogen en het afgeven van motorcertificaten voor communautaire vissersvaartuigen met een motor met een voortstuwingsvermogen van meer dan 120 kilowatt (kW), behalve voor vaartuigen die uitsluitend passief vistuig of dreggen gebruiken, ondersteunende vaartuigen en uitsluitend in de aquacultuur gebruikte vaartuigen.


17. Regrets the lack of vision in the new EFF's approach to aid for engine replacement; takes the view that measures such as linking aid for engine replacement for vessels longer than 12 metres to a 20% reduction in power will make some fishing practices virtually unviable and may affect safety, whilst they may also encourage increased fraud in the form of underdeclaring of engine power;

17. betreurt het gebrek aan visie waarmee in het kader van het EVF de steun voor vervanging van motoren wordt aangepakt; is van oordeel dat deze maatregelen, zoals steun voor vervanging van motoren van vaartuigen die langer zijn dan 12 meter te onderwerpen aan de voorwaarde dat dit gepaard moet gaan met een vermindering van 20% van het motorvermogen, bepaalde visserijpraktijken zo goed als kansloos maken, gevolgen voor de veiligheid kunnen hebben, en daarnaast tot meer fraude kunnen leiden doordat te weinig motorvermogen wordt opgegeven;


17. Regrets the lack of vision in the new EFF's approach to aid for engine replacement; takes the view that measures such as linking aid for engine replacement for vessels longer than 12 metres to a 20% reduction in power will make some fishing practices virtually unviable and may affect safety, whilst they may also encourage increased fraud in the form of underdeclaring of engine power;

17. betreurt het gebrek aan visie waarmee in het kader van het EVF de steun voor vervanging van machines wordt aangepakt; is van oordeel dat deze maatregelen, zoals steun voor vervanging van machines van vaartuigen die langer zijn dan 12 meter te onderwerpen aan de voorwaarde dat dit gepaard moet gaan met een vermindering van 20% van het motorvermogen, bepaalde visserijpraktijken zo goed als kansloos maken, gevolgen voor de veiligheid kunnen hebben, en daarnaast tot meer fraude kunnen leiden doordat te weinig motorvermogen wordt opgegeven;


for second engineer officer ("druhý strojní důstojník"), Approved seagoing service of not less than 12 months in the capacity of 3rd engineer officer on ships powered by main propulsion machinery of 750 kW propulsion power or more.

overeenkomende met ten minste 12 maanden goedgekeurde diensttijd op zee als derde werktuigkundige op schepen met installaties voor de hoofdvoortstuwing met een voortstuwingsvermogen van 750 kW en meer (viii) voor de hoofdwerktuigkundige ("první strojní důstojník"),


(c) "power" means the total installed engine power of vessels in kilowatt, measured in accordance with Council Regulation (EEC) No 2930/86, of 22 September 1986, defining characteristics for fishing vessels(9).

c) "motorvermogen": het totale vermogen, uitgedrukt in kilowatt, van de aan boord van vaartuigen geïnstalleerde motoren, gemeten zoals bepaald in Verordening (EEG) nr. 2930/86 van de Raad van 22 september 1986 houdende definities van de kenmerken van vissersvaartuigen(9).


w