7. Considers that the conversion of all biomass, including biomass from organic waste material, into automotive fuel, hydrogen being one of several realistic alternatives, is a promising technology, which to a great extent either already exists within
the EU or is in the final stage of technological development as the raw materials are available at a low price, waste management problems (including cost) can be avoided and the raw materials can be found easily, even in thinly populated areas; points out that, while the biodegradable fraction of waste is an important raw material for biofuels, the extent of possible contamination of the w
...[+++]aste must be taken into account in laying down quality standards, in order to prevent specific components from resulting in damage to vehicles and/or higher emissions; 7. is van mening dat de omzetting van alle soorten biomassa, waaronder biomassa van organisch afval in motorbrandstoffen - waarbij waterstof één van de reëel bestaande alternatieven vormt - een veelbelovende technologie is, die veelal reeds in de EU voorhanden is of zich in de laatste technologische ontwikkelingsfase bevindt, aangezien de daarvoor benodigde grondstoffen tegen een lage prijs voorhanden zijn, problemen met afvalbeheer (i
nclusief de daaraan verbonden kosten) kunnen worden voorkomen en de daarvoor benodigde grondstoffen zonder meer voorhanden zijn, zelfs in dunbevolkte gebieden; wijst er voorts op dat het biologisch afbreek
...[+++]bare gedeelte van afval weliswaar een interessante grondstof is voor biobrandstoffen, maar dat bij de vaststelling van de kwaliteitsnormen rekening moet worden gehouden met de eventuele mate van verontreiniging van het gebruikte afval om te voorkomen dat bepaalde bestanddelen ervan schade aan voertuigen en/of een toename van de uitstoot teweegbrengen;