Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Free capital movement
Free movement of capital
Free movement of commodities
Free movement of goods
Free movement of judgments
Free movement of judicial decisions
Free movement of labour
Free movement of products
Free movement of workers
Free trade
Freedom of movement for workers
Unhindered movement of judgments

Traduction de «Free movement labour » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
free movement of labour | free movement of workers

vrij verkeer van werknemers


free movement of goods [ free movement of commodities | free movement of products | free trade | Free trade(STW) ]

vrij verkeer van goederen [ vrije commercialisering | vrijhandel | vrij handelsverkeer | vrij verkeer van producten ]


free capital movement | free movement of capital

vrij geldverkeer | vrij kapitaalverkeer | vrij verkeer van kapitaal | vrije kapitaalverkeer


free movement of workers [ freedom of movement for workers ]

vrij verkeer van werknemers


free movement of judgments | free movement of judicial decisions | unhindered movement of judgments

vrij verkeer van beslissingen | vrij verkeer van vonnissen


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
7. Stresses that the European economy needs efforts to enhance, rather than limit, free movement and labour mobility in the EU, and calls on the Member States to ensure the free movement of all citizens and workers in order to allow the development of a genuine Union labour market, remove bottlenecks and allow EU workers to move to areas where their skills are demanded;

7. benadrukt dat de Europese economie eerder maatregelen nodig heeft die het vrije verkeer en de arbeidsmobiliteit in de EU vergroten dan deze beperken, en roept de lidstaten op het vrije verkeer van alle burgers en werknemers te waarborgen om de ontwikkeling van een daadwerkelijke EU-arbeidsmarkt mogelijk te maken, knelpunten weg te nemen en EU-werknemers in staat te stellen zich naar gebieden te begeven waar vraag is naar hun vaardigheden;


This concerns in particular the areas of movement of persons and labour force, freedom to provide services and right of establishment, the free movement of goods, consumer protection, employment and social policies, education, culture and research, the area of industry and SMEs, environment and climate fields and the area of transport.

Dit betreft in het bijzonder het vrije verkeer van personen en arbeidskrachten, de vrijheid van dienstverlening en het recht van vestiging, het vrije verkeer van goederen, consumentenbescherming, werkgelegenheid en sociaal beleid, onderwijs, cultuur en onderzoek, industrie en kleine en middelgrote ondernemingen, milieu en klimaat, en vervoer.


(RO) Free movement of persons is one of the EU’s fundamental principles. Achieving the internal market is based on free movement of workers and labour mobility is a vital prerequisite for reducing unemployment in the EU.

– (RO) Vrij verkeer van personen is een van de fundamentele principes van de EU. De interne markt is gebaseerd op vrij verkeer van werknemers.


The free movement of workers is one of the EU’s fundamental freedoms. A powerful internal market can only be achieved by opening up the labour market completely.

Vrij verkeer van werknemers is een van de fundamentele vrijheden van de EU. Een krachtige interne markt kan alleen worden bereikt door een volledig open arbeidsmarkt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
We must again concede that the internal market is not fully functional and does not enable the free movement of labour or the free provision of services. The consequences of this approach are markedly negative.

Daardoor zijn hun problemen echter alleen nog maar groter geworden. Wij moeten wederom constateren dat de interne markt nog niet voor honderd procent functioneert. Zo zijn het vrij verkeer van werknemers en de vrije dienstverlening nog steeds niet uitgekristalliseerd.


It must however be pointed out that the way things stand, they still constitute a minority of the old Fifteen. This is a serious problem, and I should like to send out the following appeal. As we each take the floor in the near future to debate Parliament’s resolution, we should send out a clear call to the governments of Member States not simply to consider opening up their labour markets. We should appeal to them to go ahead and open them fully to allow the free movement of workers.

Het gaat om een belangrijk probleem en vanuit deze zaal, waarin wij het woord nemen om over de resolutie van het Parlement te debatteren, moeten we de regeringen van de lidstaten oproepen om niet alleen te overwegen hun arbeidsmarkten te openen, maar om hun markten volledig te openen voor een vrij verkeer van werknemers.


Eight infringement cases against different Member States have already been opened [26].Finally, the recently adopted directive on institutions for occupational retirement provision [27] aimed at guaranteeing the free provision of occupational pension services across Europe, as well as the free movement of capitals in this sector, will allow pan-European groups of companies to set up pan-European pension funds, which may facilitate labour mobility within tha ...[+++]

Er zijn reeds acht inbreukprocedures tegen verschillende lidstaten aanhangig gemaakt [26].Tenslotte zal de onlangs goedgekeurde richtlijn over instellingen voor bedrijfspensioenvoorziening [27], die de vrije verlening van bedrijfspensioendiensten in heel Europa en het vrije verkeer van kapitalen in deze sector moet waarborgen, bedrijvengroepen die over heel Europa actief zijn, de mogelijkheid bieden om pan-Europese pensioenfondsen aan te leggen, wat de arbeidsmobiliteit in die groepen kan bevorderen.


This Communication follows and complements previous reports and texts related to free movement, such as the Commission's 1990 Communication on Frontier Workers [5], the Report of the High Level Panel on the free movement of persons (the "Veil Report") of 1997, the Commission's Action Plan for Free Movement of Workers [6], the Resolution of the Council and the Member States concerning an action plan for mobility [7], the Recommendation of the European Parliament and of the Council on Mobility [8], Commission Communication on a mobility Strategy for the European Research Area [ ...[+++]

Deze mededeling is een vervolg en aanvulling op vorige verslagen en documenten over vrij verkeer, zoals de mededeling van de Commissie van 1990 over grensarbeiders [5], het verslag van de groep op hoog niveau inzake het vrij verkeer van personen van 1997 (het "verslag-Veil"), het actieplan van de Commissie voor het vrij verkeer van werknemers [6], de resolutie van de Raad en de lidstaten over een actieplan voor de mobiliteit [7], de aanbeveling van het Europees Parlement en de Raad over mobiliteit [8], de mededeling van de Commissie over een mobiliteitsstrategie voor de Europese onderzoekruimte [9], de mededeling van de Commissie over ni ...[+++]


However delays have occurred in the areas of free movement of persons (citizens' rights and free movement of workers), fisheries (vessel monitoring, market policy), agriculture (establishment of the Paying Agency), transport (road and maritime transport) and social policy (labour law and gender equality).

Er is echter wel vertraging opgelopen op het gebied van het vrije verkeer van personen (burgerrechten en vrij verkeer van werknemers), visserij (volgsysteem voor schepen, marktbeleid), landbouw (oprichting van het betaalorgaan), vervoer (weg- en maritiem vervoer) en sociaal beleid (arbeidswetgeving en gelijkekansenbeleid).


Whereas, moreover, the Council in its resolution of 9 February 1976 (1) concerning an action programme in favour of migrant workers and members of their families and in its resolution of 27 June 1980 (2) concerning orientation towards a Community labour market policy, underlined the importance of undertaking appropriate consultation on migration policies in relation to non-member countries, and whereas integration of the Community labour market should be favoured in the framework of free movement of the labour for ...[+++]

Overwegende voorts dat de Raad in zijn resolutie van 9 februari 1976 betreffende een actieprogramma ten behoeve van migrerende werknemers en hun gezinsleden (1) en in zijn resolutie van 27 juni 1980 betreffende richtsnoeren voor een communautair arbeidsmarktbeleid (2), erop heeft gewezen dat het van belang is passend overleg over het migratiebeleid ten aanzien van derde landen te organiseren, en dat de integratie van de communautaire arbeidsmarkt in de hand moet worden gewerkt in het kader van het vrije verkeer van werknemers in de Gemenschap, met name door passend overleg over dit beleid, zulks volgens de conclusies die hij op 22 novemb ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Free movement labour' ->

Date index: 2021-04-05
w