Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Characteristic gradient
Characteristic gradient of a line section
Gradient diagram of a line
Line on a falling grade
Line on a falling gradient
Line profile

Vertaling van "Gradient diagram a line " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
gradient diagram of a line | line profile

lengteprofiel van een lijn


characteristic gradient | characteristic gradient of a line section

bepalende helling | kenmerkende helling


line on a falling grade | line on a falling gradient

dalend baanvak
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(4) maximum gradients for new lines which are to be used by conventional freight trains: 12,5 mm/m.

(4) maximumhellingen voor nieuwe lijnen die bedoeld zijn voor conventionele goederentreinen: 12,5 mm/m.


(4) maximum gradients for new lines which are to be used by conventional freight trains: 12,5 mm/m, except in duly justified cases where derogations under TSIs 'specific cases' apply.

(4) maximumhellingen voor nieuwe lijnen die bedoeld zijn voor conventionele goederentreinen: 12,5 mm, behalve in naar behoren gemotiveerde gevallen waarin op grond van de TSI's uitzonderingen gelden voor "specifieke gevallen".


1.2. The requirements relating to the diagrams specified in points 3.1.6.1, 4.1 and 4.2, are valid for vehicles with a pneumatic and electrical control line according to point 2.1.4 of Annex I or a hydraulic control line according to point 2.1.5 of Annex I. In all cases, the reference value (abscissa of the diagrams) will be the value of the transmitted pressure or electrical signal respectively in the control line:

1.2. De voorschriften in verband met de figuren in de punten 3.1.6.1, 4.1 en 4.2 gelden voor voertuigen met een pneumatische of een elektrische bedieningsleiding volgens punt 2.1.4 van bijlage I of met een hydraulische bedieningsleiding volgens punt 2.1.5 van bijlage I. In alle gevallen is de referentiewaarde (snijpunt van de grafieken) de waarde van de druk die respectievelijk het elektrisch signaal dat in de bedieningsleiding wordt overgebracht:


‘longitudinal tilt’ means the fore and aft gradient, expressed as a percentage, of the actual supporting surface where the longitudinal median plane of the vehicle is parallel to, and thus in line with, the line of maximum gradient;

65. „langsinclinatie”: de voorwaartse en achterwaartse helling, uitgedrukt in procenten, van het werkelijke steunvlak, waarbij het middenlangsvlak van het voertuig evenwijdig loopt aan de lijn met de grootste helling;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
AA || || the surface area on the braking force diagram defined by: – the line parallel to the y-axis at v = 0, – the line parallel to the y-axis at v = 5 km/h, – the line parallel to the x-axis at holding force F = 0, – the braking force curve for reference anchor A, Model braking force diagram (Determining the surface areas AA and AB) AB same definition as for AA except that the braking force curve for special anchor B is used.

AA || || de oppervlakte van het remkrachtschema bepaald door: – de lijn parallel aan de y-as met v = 0 – de lijn parallel aan de y-as met v = 5 km/u – de lijn parallel aan de x-as met houdkracht F = 0 – de remkrachtcurve voor referentieanker A; Model remkrachtschema (Bepaling van de oppervlakken AA en AB) AB dezelfde definitie als voor AA behalve dat de remkrachtcurve wordt gebruikt voor het speciale anker B.


‘transverse tilt (tt)’ means the gradient, expressed as a percentage, of the actual supporting surface, the intersection of the median longitudinal plane of the vehicle and the supporting surface being perpendicular to the line of maximum gradient (figure 1);

„dwarsinclinatie (di)”, de helling, uitgedrukt in procenten, van het werkelijke steunvlak, waarbij de snijlijn tussen het middenlangsvlak van het voertuig en het steunvlak loodrecht staat op de lijn met de grootste helling (figuur 1);


Upgrading introduced for the operation of trains complying with the High-Speed Rolling Stock TSI should comply with the preceding values for line gradients, except when specific local conditions require higher values; this being so, the acceptable gradients values shall take into account the limiting characteristics of the rolling stock in traction and braking, as defined in High-Speed Rolling Stock TSI.

Bij het aanpassen van lijnen voor hogesnelheidstreinen moeten eveneens de hierboven voorgeschreven waarden worden aangehouden, tenzij de plaatselijke omstandigheden grotere waarden vereisen, in welk geval bij het bepalen van de toegestane hellingen rekening moet worden gehouden met de grenswaarden voor het trek- en remvermogen van hogesnelheidstreinen bepaald in de TSI voor hogesnelheidsmaterieel.


- for the other subsystems: general and detailed drawings in line with execution, electrical and hydraulic diagrams, control-circuit diagrams, description of data-processing and automatic systems, operating and maintenance manuals, etc.;

- voor andere subsystemen: algemene en detailplannen zoals die worden uitgevoerd, elektrische en hydraulische schema's, schema's van de besturingscircuits, een beschrijving van de geautomatiseerde systemen, handleidingen voor bediening en onderhoud enz.;


particular braking conditions, for example on lines with a steep downward gradient,

bijzondere remsituaties, zoals op steile afdalingen;


particular braking conditions, for example on lines with a steep downward gradient,

bijzondere remsituaties, zoals op steile hellingen;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Gradient diagram a line' ->

Date index: 2021-10-18
w