Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Association of Dutch national Health Funds
Federal Association of Local General Funds
Federation of health insurance funds
Health Insurance Funds' National Information System
National Federation of Local Sickness Funds
Netherlands Association of Health Insurance Funds

Vertaling van "Health Insurance Funds' National Information System " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Health Insurance Funds' National Information System

Landelijk Informatiesysteem Ziekenfondsen


Federal Association of Local General Funds | federation of health insurance funds | National Federation of Local Sickness Funds

federaal verbond van plaatselijke algemene fondsen


Association of Dutch national Health Funds | Netherlands Association of Health Insurance Funds

Vereniging van Nederlandse Ziekenfondsen | VNZ [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Urges the Commission and the Member States to work together to develop sustainable funding models for eHealth services within national health budgets, and to consult other stakeholders, such as health insurance funds, national health institutions, healthcare professionals and patients organisations, when doing so;

roept de Commissie en de lidstaten op samen te werken om binnen nationale begrotingen voor gezondheidszorg duurzame financieringsmodellen te ontwikkelen voor e-gezondheidsdiensten, en hierbij andere belanghebbenden te raadplegen zoals zorgverzekeraars, nationale gezondheidsinstellingen, zorgverleners en patiëntenorganisaties;


40. Urges the Commission and the Member States to work together to develop sustainable funding models for eHealth services within national health budgets, and to consult other stakeholders, such as health insurance funds, national health institutions, healthcare professionals and patients organisations, when doing so;

40. roept de Commissie en de lidstaten op samen te werken om binnen nationale begrotingen voor gezondheidszorg duurzame financieringsmodellen te ontwikkelen voor e-gezondheidsdiensten, en hierbij andere belanghebbenden te raadplegen zoals zorgverzekeraars, nationale gezondheidsinstellingen, zorgverleners en patiëntenorganisaties;


In the present case, the Court is answering a question from the Bundesgerichtshof (Federal Court of Justice, Germany) which is called upon to settle a dispute between the Wettbewerbszentrale, a German association for the prevention of unfair competition, and BKK, a health insurance fund established as a public law body which is part of the German statutory system.

In deze zaak beantwoordt het Hof een vraag van het Bundesgerichtshof (federaal gerechtshof, Duitsland), dat uitspraak moet doen in een geding tussen de Wettbewerbszentrale, een Duitse vereniging ter bestrijding van oneerlijke mededinging, en BKK, een ziekenfonds van de Duitse wettelijke ziekteverzekering in de vorm van een publiekrechtelijke instelling.


The prohibition of unfair business-to-consumer commercial practices is also applicable to health insurance funds which are part of the statutory system

Het verbod op oneerlijke handelspraktijken jegens consumenten geldt ook voor ziekenfondsen van de wettelijke ziekteverzekering


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(51) The calculation of the SCR for health insurance should reflect national equalisation systems and should also account for changes in the national health legislation, as they are a fundamental part of the insurance system within those national health markets.

(51) Bij de berekening van het SCR voor ziektekostenverzekeringen moet rekening worden gehouden met nationale risicovereveningssystemen en met wijzigingen in de nationale gezondheidszorgwetgeving, aangezien deze een fundamentele onderdeel vormen van het verzekeringsstelsel op de nationale markten voor zorgverzekeringen.


(24a) The calculation of the SCR for health insurance should reflect national equalisation systems and should also account for changes in the national health legislation, as they are a fundamental part of the insurance system within those national health markets.

(24 bis) Bij de berekening van het solvabiliteitskapitaalvereiste voor ziektekostenverzekeringsmaatschappijen moet rekening worden gehouden met nationale risicovereveningssystemen en met wijzigingen in de nationale gezondheidszorgwetgeving, aangezien deze fundamentele onderdelen vormen van het verzekeringsstelsel op de nationale markten voor zorgverzekeringen.


Born 1955; Graduate of the University of Metz, degree from the Institut d’études politiques, Paris, former student at the École nationale d’administration; rapporteur (1982-85), commissaire du gouvernement (1985-87 and 1992-99), Judge (1999-2000), President of the Sixth Sub-Division of the Judicial Division (2000-06), at the Council of State; Legal Secretary at the Court of Justice (1987-91); Director of the Private Office of the Minister for Labour, Employment and Vocational Training, then Minister for the Civil Service and Modernisation of Administration (1991-92) ...[+++]

geboren in 1955; licenciaat in de rechtswetenschappen, universiteit van Metz, afgestudeerd aan het Institut d’études politiques de Paris, oud-leerling van de École nationale d’administration; rapporteur (1982-1985), regeringscommissaris (1985-1987 en 1992-1999); assessor (1999-2000); president van de zesde onderafdeling van de afdeling contentieux (2000-2006) van de Conseil d'État; referendaris bij het Hof van Justitie (1987-1991); directeur van het kabinet van de minister van Arbeid, Werkgelegenheid en Beroepsopleiding, vervolgens minister van Staat, minister van de Openbare dienst en bestuurshervorming (1991-1992); hoofd van de ...[+++]


38. Calls for examination of ways of actively supporting and promoting the work aimed at making use of the European Health Insurance Card with a standardised set of electronic patient data common practice, in order to simplify the procedures for European citizens obtaining health care in other Member States and to ensure confidentiality of sensitive medical data; considers that the holders of the card have to decide themselves the data which will appear on it; to make the most effective use of this system, calls for the adop ...[+++]

38. dringt erop te onderzoeken hoe werkzaamheden kunnen worden ondersteund en bevorderd die erop gericht zijn het gebruik van de Europese verzekeringskaart, met een gestandaardiseerde reeks elektronische patiëntengegevens, algemeen ingang te doen vinden ten einde de procedures voor het verkrijgen van medische hulp in andere lidstaten voor de Europese burgers te vereenvoudigen en de vertrouwelijkheid van gevoelige medische gegevens te waarborgen; is van mening dat de houders van de kaart zelf moeten beslissen over de gegevens die op de kaart worden vermeld; dringt aan op het opstellen van Europese gezondheidsindicatoren om optimaal van dit systeem gebruik te maken; ...[+++]


Although their primary task is to participate in the compulsory insurance of health risks (as part of the social security system), the private sickness funds are also active in the market for complementary private health insurance, for example additional hospitalisation expenses insurance and insurance of the "small health risks" of the self employed.

Hoewel de hoofdtaak van particuliere ziekenfondsen erin bestaat deel te nemen aan de regeling voor verplichte verzekering van gezondheidsrisico's (welke deel uitmaakt van het wettelijk stelsel van sociale zekerheid), zijn zij ook actief op de markt voor aanvullende particuliere ziektekostenverzekering en bieden zij bijvoorbeeld een aanvullende verzekering voor hospitalisatiekosten of een verzekering ter dekking van de "kleine gezondheidsrisico's" van zelfstandigen aan.


how the health care and social security system is financed (e.g. tax, social insurance etc.) and the overall organisation of the system including how prices are fixed; setting overall priorities for health expenditure and the right of determining the scope of publicly funded care; internal allocations of resources (including human resources) through central or devolved mechanisms; ...[+++]

de wijze van financiering van de gezondheidszorg en het socialezekerheidsstelsel (bijvoorbeeld belasting, sociale verzekering enz.) en de algemene organisatie van het stelsel en de wijze waarop de prijzen worden vastgesteld; het stellen van algemene prioriteiten voor uitgaven in de gezondheidszorg en het recht om de reikwijdte van uit openbare middelen gefinancierde zorg te bepalen; interne toewijzing van middelen (waaronder personeel) via centrale of gedelegeerde mechanismen; prioritering van toegang van afzonderlijke personen tot het stelsel (indien dit door het nationale ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

Health Insurance Funds' National Information System ->

Date index: 2024-03-23
w