Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess and monitor environmental impact
Assessment of the environmental effects
Assessment of the impact on the environment
Communicate on the environmental impact of mining
Communication about the environmental impact of mining
EIA
Eco-balance
Ecological assessment
Ecological balance sheet
Effect on the environment
Environmental assessment
Environmental damage
Environmental effect
Environmental footprint
Environmental impact
Environmental impact assessment
Environmental impact reducing on the surrounding area
Environmental impact statement
Environmental impact study
Environmental sustainability
Kiev Protocol
Lecture on the environmental impact of mining
Lecturing on the environmental impact of mining
Manage environmental impact
Manage environmental impact of operations
Manage operations impact on the environment
Minimise environmental impact on the surrounding area
Minimise surrounding area environmental impact
Protocol on Strategic Environmental Assessment
Reducing surrounding area environmental impact
SEA Protocol
SIMIAT

Vertaling van "Lecturing on the environmental impact mining " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
communication about the environmental impact of mining | lecturing on the environmental impact of mining | communicate on the environmental impact of mining | lecture on the environmental impact of mining

communiceren over de gevolgen van mijnbouw voor het milieu


environmental impact [ eco-balance | ecological assessment | ecological balance sheet | effect on the environment | environmental assessment | environmental effect | environmental footprint | Environmental assessment(ECLAS) | environmental assessment(GEMET) | environmental damage(GEMET) | environmental impact statement(GEMET) | environmental impact study(GEMET) | Environmental sustainability(STW) | environmental impact assessment(UNBIS) ]

invloed op het milieu [ ecologische balans | mer | milieueffect | milieueffectrapport | milieuvoetafdruk ]


minimise surrounding area environmental impact | reducing surrounding area environmental impact | environmental impact reducing on the surrounding area | minimise environmental impact on the surrounding area

milieu-impact op de omgeving beperken | milieu-impact op de omgeving verminderen


assess and monitor environmental impact | manage environmental impact | manage environmental impact of operations | manage operations impact on the environment

gevolgen van activiteiten voor het milieu ondervangen | gevolgen van werkzaamheden voor het milieu ondervangen | gevolgen van activiteiten voor het milieu beheren | gevolgen van werkzaamheden voor het milieu beheren


assessment of the environmental effects | assessment of the impact on the environment | environmental impact assessment | EIA [Abbr.]

milieueffectbeoordeling | milieueffectrapportage | MEB [Abbr.] | MER [Abbr.]


Kiev Protocol | Protocol on Strategic Environmental Assessment | Protocol on Strategic Environmental Assessment to the Convention on Environmental Impact Assessment in a Transboundary Context | SEA Protocol [Abbr.]

Protocol inzake strategische milieubeoordeling | Protocol inzake strategische milieubeoordeling bij het Verdrag inzake milieueffectrapportage in grensoverschrijdend verband


system for helping mitigate the environmental impact of road haulage operations | SIMIAT [Abbr.]

Steun ter verbetering van de milieu-effecten van het goederenvervoer over de weg | SIMIAT [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
59. Considers that prospection and mining on the continental shelf require uninterrupted State involvement, especially as regards information, the identification of areas off limits from mining, environmental impact assessment, analysing and minimising risks, and the exercise of sovereignty; calls on the Commission to propose and update a non-exhaustive list of maritime activities (e.g. offshore energy production, deep-sea mining, sand and gravel exploitation at sea, etc.) ...[+++]

59. is van oordeel dat de prospectie en exploitatie van minerale rijkdommen op het continentaal plat een permanente aanwezigheid vergen van de lidstaten, met name op het stuk van informatie, de identificatie van voor exploitatie verboden gebieden, milieueffectbeoordelingen, risicoanalyse en -minimalisatie, en de uitoefening van hun soevereiniteit; verzoekt de Commissie een niet-uitputtende lijst van maritieme activiteiten (bijvoorbeeld offshore energieproductie, diepzeemijnbouw, winning van zand en grind op zee) waarvoor voorafgaande evaluaties van de milieu- en de sociaal-economische effecten zijn vereist, voor te stellen en bij te wer ...[+++]


59. Considers that prospection and mining on the continental shelf require uninterrupted State involvement, especially as regards information, the identification of areas off limits from mining, environmental impact assessment, analysing and minimising risks, and the exercise of sovereignty; calls on the Commission to propose and update a non-exhaustive list of maritime activities (e.g. offshore energy production, deep-sea mining, sand and gravel exploitation at sea, etc.) ...[+++]

59. is van oordeel dat de prospectie en exploitatie van minerale rijkdommen op het continentaal plat een permanente aanwezigheid vergen van de lidstaten, met name op het stuk van informatie, de identificatie van voor exploitatie verboden gebieden, milieueffectbeoordelingen, risicoanalyse en -minimalisatie, en de uitoefening van hun soevereiniteit; verzoekt de Commissie een niet-uitputtende lijst van maritieme activiteiten (bijvoorbeeld offshore energieproductie, diepzeemijnbouw, winning van zand en grind op zee) waarvoor voorafgaande evaluaties van de milieu- en de sociaal-economische effecten zijn vereist, voor te stellen en bij te wer ...[+++]


59. Considers that prospection and mining on the continental shelf require uninterrupted State involvement, especially as regards information, the identification of areas off limits from mining, environmental impact assessment, analysing and minimising risks, and the exercise of sovereignty; calls on the Commission to propose and update a non-exhaustive list of maritime activities (e.g. offshore energy production, deep-sea mining, sand and gravel exploitation at sea, etc.) ...[+++]

59. is van oordeel dat de prospectie en exploitatie van minerale rijkdommen op het continentaal plat een permanente aanwezigheid vergen van de lidstaten, met name op het stuk van informatie, de identificatie van voor exploitatie verboden gebieden, milieueffectbeoordelingen, risicoanalyse en -minimalisatie, en de uitoefening van hun soevereiniteit; verzoekt de Commissie een niet-uitputtende lijst van maritieme activiteiten (bijvoorbeeld offshore energieproductie, diepzeemijnbouw, winning van zand en grind op zee) waarvoor voorafgaande evaluaties van de milieu- en de sociaal-economische effecten zijn vereist, voor te stellen en bij te wer ...[+++]


F. whereas the benefits of mining for local populations often fail to materialise or are heavily outweighed by negative social and environmental impacts ; whereas local or national authorities can use more effective governance and greater transparency to enhance the benefits of mining for local populations, thereby also neutralising any negative social and environmental impacts;

F. overwegende dat de plaatselijke bevolking vaak niet profiteert van de voordelen van de winning en overwegende dat de negatieve sociale en milieugevolgen vaak aanzienlijk groter zijn dan de voordelen; overwegende dat de lokale of nationale autoriteiten de voordelen van de winning voor de plaatselijke bevolking verder kunnen ontplooien aan de hand van een beter bestuur en een grotere transparantie, waardoor tevens de eventuele negatieve sociale en milieugevolgen tenietgedaan kunnen worden;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The applicable legislation includes the Environmental Impact Assessment (EIA) Directive (2011/92/EU), Mining Waste Directive (2006/21/EC), Water Framework Directive (2000/60/EC), REACH Regulation (1907/2006/EC), Biocides Regulation (528/2012/EU), Seveso II and III (under certain conditions) (96/82/EC and 2012/18/EU), Habitats (1992/43/EEC) and Birds (2009/147/EC) Directives and Environmental Liability Directive (for activities listed under Annex III) (2004/35/EC).

De toepasselijke wetgeving omvat de richtlijn milieueffectbeoordeling (MEB-richtlijn) (2011/92/EU), de richtlijn mijnbouwafvalstoffen (2006/21/EG), de kaderrichtlijn water (2000/60/EG), de REACH-verordening (1907/2006/EG), de verordening betreffende biociden (528/2012/EU), de richtlijnen Seveso II en III (onder bepaalde voorwaarden) (96/82/EG en 2012/18/EU), de habitat- (1992/43/EEG) en de vogelrichtlijn (2009/147/EG) en de richtlijn inzake milieuaansprakelijkheid (voor activiteiten opgenomen in bijlage III) (2004/35/EG).


The EESC supports technical and financial cooperation with supplying countries to identify new reserves, to reduce the environmental impacts of mining, distribution and processing, to build required infrastructure, including railways and ports, and to increase the degree of local processing to higher added value fertiliser products.

Het EESC is er voorstander van dat met de leverende landen wordt samengewerkt om nieuwe reserves aan te boren, de milieueffecten van mijnbouw, distributie en verwerking terug te dringen, de vereiste infrastructuur (spoorwegen, havens e.d.) aan te leggen en te bevorderen dat meststoffen vaker lokaal worden geproduceerd (wat een hogere toegevoegde waarde oplevert).


Developing a better understanding of the technical feasibility, economic viability and environmental impact of mining for minerals in the Atlantic Ocean, and develop and test innovative mining technologies.

Ontwikkeling van een beter inzicht in de technische haalbaarheid, de economische levensvatbaarheid en de ecologische impact van de winning van delfstoffen in de Atlantische oceaan, en het ontwikkelen en testen van innovatieve mijntechnologieën.


21. Calls on the Commission to ensure the effective implementation of laws on mining environmental impact assessment in national legislation; stresses at the same time that each impact assessment should be carried out as an open and transparent process;

21. verzoekt de Commissie ervoor te zorgen dat de voorschriften met betrekking tot de beoordeling van de invloed van de winning op het milieu daadwerkelijk in de wetgeving van de lidstaten worden opgenomen; benadrukt tegelijkertijd dat iedere beoordeling van de invloed in een open en transparant proces dient plaats te vinden;


although notified by Spain as aid to cover exceptional costs arising from restructuring (Article 7 of Regulation (EC) No 1407/2002), was intended principally for environmental protection purposes, since the objective was to reclaim land on the surface above mines and to demolish fixed installations on the surface so as to help mitigate the environmental impact of disused coalmines.

wordt, hoewel door Spanje aangemeld als steun ter dekking van buitengewone lasten als gevolg van de herstructurering (artikel 7 van Verordening (EG) nr. 1407/2002), hoofdzakelijk gebruikt voor milieubescherming, aangezien het doel ervan is de sanering van aan de oppervlakte gelegen mijnterreinen en de afbraak van vaste installaties aldaar om de effecten die verlaten kolenmijnen op het milieu hebben, te helpen verzachten.


For example, each tonne of recycled metal avoids the mining of several tonnes of metal ore, [17] thus reducing the environmental impact of mining.

Zo wordt met elke ton gerecycleerde metalen voorkomen dat er verscheidene tonnen metaalerts moeten worden gedolven, [17] waarmee het milieueffect van mijnbouw wordt verminderd.


w