Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accession to the Community
Accession to the European Union
Act of accession
Application for accession
Community act
Community legal act
Consequence of accession
EC act
EU accession
EU act
EU legal act
European Union act
European Union legal act
Legal act
Legal act of the Union
Request for accession

Traduction de «Legal act the Union » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
EU act [ Community act | Community legal act | EC act | EU legal act | European Union act | European Union legal act ]

handeling van de EU [ besluit van de EG | communautair besluit | EG-besluit | handeling van de Europese Unie | rechtshandeling van de EU | rechtshandeling van de Europese Unie ]


legal act | legal act of the Union

rechtshandeling | rechtshandeling van de Unie


rules relating to the voidness, voidability or unenforceability of legal acts detrimental to all the creditors

regels betreffende nietigheid, vernietigbaarheid of niet-tegenwerpbaarheid van de voor het geheel van de schuldeisers nadelige rechtshandelingen


Interinstitutional Agreement on a more structured use of the recasting technique for legal acts

interinstitutioneel akkoord van 28 november 2001 over een systematischer gebruik van de herschikking van besluiten


accession to the European Union [ accession to the Community | act of accession | application for accession | consequence of accession | EU accession | request for accession ]

toetreding tot de Europese Unie [ EG-toetreding | gevolg van de toetreding | kandidaatland | kandidaat-lidstaat | toetredingsaanvraag | toetreding tot de Gemeenschap | verzoek tot toetreding ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3. Processing by a processor shall be governed by a contract or other legal act under Union law, or the law of a Member State of the European Union, that is binding on the processor with regard to the EPPO and that sets out the subject matter and duration of the processing, the nature and purpose of the processing, the type of operational personal data and categories of data subjects and the obligations and rights of the EPPO.

3. De verwerking door een verwerker wordt geregeld in een overeenkomst of andere rechtshandeling krachtens het Unierecht of het recht van een lidstaat van de Europese Unie die de verwerker ten aanzien van het EOM bindt, en waarin het onderwerp en de duur van de verwerking, de aard en het doel van de verwerking, het soort operationele persoonsgegevens en de categorieën betrokkenen, en de rechten en verplichtingen van het EOM worden omschreven.


4. Where a processor engages another processor for carrying out specific processing activities on behalf of the controller, the same data protection obligations as set out in the contract or other legal act between the controller and the processor as referred to in paragraph 3 shall be imposed on that other processor by way of a contract or other legal act under Union or Member State law, in particular providing sufficient guarantees to implement appropriate technical and organisational measures in such a manner that the processing wi ...[+++]

4. Wanneer een verwerker een andere verwerker in dienst neemt om voor rekening van de verwerkingsverantwoordelijke specifieke verwerkingsactiviteiten te verrichten, worden aan deze andere verwerker bij een overeenkomst of een andere rechtshandeling krachtens Unierecht of lidstatelijk recht dezelfde verplichtingen inzake gegevensbescherming opgelegd als die welke in de in lid 3 bedoelde overeenkomst of andere rechtshandeling tussen de verwerkingsverantwoordelijke en de verwerker zijn opgenomen, met name de verplichting afdoende garanties met betrekking tot het toepassen van passende technische en organisatorische maatregelen te bieden opd ...[+++]


3. Processing by a processor shall be governed by a contract or other legal act under Union or Member State law, that is binding on the processor with regard to the controller and that sets out the subject-matter and duration of the processing, the nature and purpose of the processing, the type of personal data and categories of data subjects and the obligations and rights of the controller. That contract or other legal act shall stipulate, in particular, that the processor:

3. De verwerking door een verwerker wordt geregeld in een overeenkomst of andere rechtshandeling krachtens het Unierecht of het lidstatelijke recht die de verwerker ten aanzien van de verwerkingsverantwoordelijke bindt, en waarin het onderwerp en de duur van de verwerking, de aard en het doel van de verwerking, het soort persoonsgegevens en de categorieën van betrokkenen, en de rechten en verplichtingen van de verwerkingsverantwoordelijke worden omschreven.


3. Member States shall provide for the processing by a processor to be governed by a contract or other legal act under Union or Member State law, that is binding on the processor with regard to the controller and that sets out the subject-matter and duration of the processing, the nature and purpose of the processing, the type of personal data and categories of data subjects and the obligations and rights of the controller.

3. De lidstaten schrijven voor dat de verwerking door een verwerker in een overeenkomst of andere rechtshandeling krachtens het Unierecht of het lidstatelijke recht wordt geregeld die de verwerker ten aanzien van de verwerkingsverantwoordelijke bindt en waarin het onderwerp en de duur van de verwerking, de aard en het doel van de verwerking, het soort persoonsgegevens en de categorieën van betrokkenen en de verplichtingen en de rechten van de verwerkingsverantwoordelijke worden omschreven.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This Decision does not affect actions falling under a future Union legislative act relating to the establishment of an instrument for stability, the public health measures adopted under Union legal acts concerning Union action programmes in the field of health, nor the consumer safety measures adopted under a future Union legislative act relating to a consumer programme for the period 2014-2020.

Dit besluit heeft geen gevolgen voor acties die vallen onder een toekomstige wetgevingshandeling van de Unie in verband met de instelling van een stabiliteitsinstrument, noch voor volksgezondheidsmaatregelen die zijn vastgesteld krachtens uniale rechtshandelingen inzake actieprogramma's van de Unie op het gebied van volksgezondheid, noch voor de maatregelen betreffende consumentenveiligheid die zijn vastgesteld op grond van een meerjarig consumentenprogramma voor de periode 2014-2020.


(26) This Decision does not affect actions falling under a future Union legislative act relating to the establishment of an instrument for stability, the public health measures adopted under Union legal acts concerning Union action programmes in the field of health, nor the consumer safety measures adopted under a future Union legislative act relating to a consumer programme for the period 2014-2020.

(26) Dit besluit heeft geen gevolgen voor acties die vallen onder een toekomstige wetgevingshandeling van de Unie in verband met de instelling van een stabiliteitsinstrument, noch voor volksgezondheidsmaatregelen die zijn vastgesteld krachtens uniale rechtshandelingen inzake actieprogramma's van de Unie op het gebied van volksgezondheid, noch voor de maatregelen betreffende consumentenveiligheid die zijn vastgesteld op grond van een meerjarig consumentenprogramma voor de periode 2014-2020.


This principle is enshrined in a letter of 10 December 1997 by the Chairman of the Committee on Legal Affairs and Citizens' Rights, Mr Willy de Clercq, to the President of the European Parliament, Mr José Maria Gil-Robles, determining the criteria that should be followed by the European Parliament when deciding whether to submit observations in preliminary proceedings. The principle established thereby is that Parliament should lodge observations in preliminary proceedings when the legal validity of an act adopted by codecision is in question and not take action in procee ...[+++]

Dit beginsel is verankerd in een schrijven van 10 december 1997 van de voorzitter van de Commissie juridische zaken en burgerlijke vrijheden, de heer Willy de Clercq aan de Voorzitter van het Europees Parlement, de heer José Maria Gil-Robles, waarin de criteria werden vastgelegd waaraan het Europees Parlement zich moet houden bij het nemen van een besluit of het indienen van opmerkingen bij een inleidende procedure Volgens het beginsel dat daarbij is vastgelegd, moet het Parlement opmerkingen indienen bij inleidende procedures wanneer de rechtsgeldigheid van een besluit dat middels codecisie tot stand is gekomen, wordt aangevochten, maar ...[+++]


The slogan for today is Angela Merkel’s words: use different wording while preserving the legal essence, such as the name of the treaty, the names of legal acts of the European Union, or of the EU foreign minister. That is exactly what has been done.

Het motto van de dag zijn de woorden van Angela Merkel: gebruik andere woorden maar behoud de juridische kern. Dit komt tot uiting in de naam van het verdrag, de aanduidingen voor EU-wetgeving of de titel van de Europese minister van Buitenlandse Zaken.


A draft legal act is under development establishing common rules on the use of In Flight Security Officers (Sky Marshals) in the EU. The main objective of this legal act is to establish and implement appropriate Union measures, in order to prevent acts of unlawful interference against civil aviation by means of the introduction of In Flight Security Officers.

Er wordt momenteel ontwerpregelgeving opgesteld met gemeenschappelijke regels voor de inzet van beveiligingsbeambten aan boord (sky marshalls) in de EU. Het hoofddoel van deze regelgeving is ervoor te zorgen dat in de Unie passende maatregelen worden vastgesteld en uitgevoerd om onrechtmatige verstoringen gericht tegen de burgerluchtvaart te voorkomen via de introductie van beveiligingsbeambten aan boord.


(d) The Federal Constitutional Court reserves the right to examine legal acts of the European institutions and organs even in the future in order to determine 'whether they remain within or go beyond the limits of the sovereign rights conferred on them', and states that German State organs 'would be prevented on constitutional grounds from applying (European legal acts no longer covered by the ratifying legislation) in Germany'. That in effect amounts to national courts examining Community law in the light of national constitutional law, which is incompatible with the principle of the supremacy o ...[+++]

(d) Het Constitutioneel Hof behoudt zich het recht voor wettelijke bepalingen van de Europese organen en instellingen ook in de toekomst te toetsen aan de vraag of zij binnen de perken van de hen toegekende soevereine rechten blijven of deze overschrijden, en verklaart dat de Duitse staatsorganen om grondwettelijke redenen niet in staat zouden zijn deze (niet langer door het Zustimmungsgesetz (de wet inzake instemming met toetreding) gedekte Gemeenschapsrechtelijke bepalingen) in Duitsland toe te passen. Dit komt er uiteindelijk op neer dat het Europees recht door nationale instanties wordt getoetst aan de hand van nationaal constitution ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Legal act the Union' ->

Date index: 2021-09-28
w