Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess an area as a destination for tourism
Assess an area as a tourism destination
Assess and evaluate tourist resources of an area
Assess danger in risk areas
Check danger in risk areas
Comprehensive development area map
Determine potential threat in risk areas
Development plan
Identify danger in risk areas
Land-use map
Land-use plan
Local plan
Map and apply tourist resources of an area
Mapping of areas at risk
Municipal land use plan
Risk mapping
Seen area map
Visibility area map
Visibility map
Visible area map

Vertaling van "Mapping areas at risk " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
seen area map | visibility area map | visibility map | visible area map

zichtbaarheidskaart


determine potential threat in risk areas | identify danger in risk areas | assess danger in risk areas | check danger in risk areas

gevaar in risicogebieden inschatten


mapping of areas at risk

kaarteren van bedreigde gebieden | karteren van voor erosie gevoelige gebieden


assess an area as a destination for tourism | map and apply tourist resources of an area | assess an area as a tourism destination | assess and evaluate tourist resources of an area

bezienswaardigheden attracties en horecagelegenheden onderzoeken | toeristische bestemmingen onderzoeken | toeristische bestemmingen bekijken | toeristische bestemmingen evalueren


comprehensive development area map | development plan | land-use map | land-use plan | local plan | municipal land use plan

bestemmingsplan


risk mapping (nom neutre)

in kaart brengen van risico's (nom neutre)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The second step in the FD’s risk management process was the production of flood hazard maps and flood risk maps for the areas identified as areas of potential significant flood risks by the end of 2013.

De tweede stap in het risicobeheerproces van de overstromingsrichtlijn was het realiseren, voor eind 2013, van overstromingsgevaar- en overstromingsrisicokaarten voor gebieden waar een potentieel aanzienlijk overstromingsrisico is vastgesteld.


This directive aims to establish a framework for measures to reduce the risk of floods in the EU by assessing the risk of flooding in river basins and coastal regions, mapping out areas that are prone to significant floods and drawing up flood-risk management plans based on close cooperation between the EU countries.

Deze richtlijn wil een kader opstellen voor maatregelen om het overstromingsrisico in de EU te verminderen, door het risico op overstromingen in stroomgebieden en kuststreken te beoordelen, gebieden die gevoelig zijn voor grote overstromingen in kaart te brengen en plannen voor overstromingsrisicobeheer op basis van nauwe samenwerking tussen de EU-landen op te stellen.


(f) The security service shall provide information in support of the security challenges of Europe improving crisis prevention, preparedness and response capacities, in particular for border and maritime surveillance, but also support for the Union’s external action, through detection and monitoring of trans-regional security threats, risk assessment and early warning systems, mapping and monitoring of border areas.

(f) de veiligheidsdienst verstrekt informatie voor het oplossen van de veiligheidsproblemen van Europa door het vermogen inzake crisispreventie, paraatheid en reacties te verbeteren, met name ten behoeve van grensbewaking en surveillance op zee, maar ook door ondersteuning van het externe optreden van de Unie, via opsporing en monitoring van transregionale bedreigingen voor de veiligheid, risicobeoordeling en systemen voor vroegtijdige waarschuwing, en het in kaart brengen en monitoren van grensgebieden.


Across the European Union, Member States are preparing these steps, which are: firstly, to carry out a preliminary flood risk assessment in 2011 and to identify areas of potential significant flood risks; secondly, to prepare detailed flood hazard maps and flood risk maps by 2013; and, thirdly, to prepare the first flood risk management plans in 2015.

In de hele Europese Unie bereiden de lidstaten deze stappen voor, te weten: ten eerste het uitvoeren van een voorlopige beoordeling van het overstromingsgevaar in 2011 en het signaleren van gebieden met potentieel significante overstromingsrisico’s, ten tweede het opstellen van gedetailleerde kaarten voor overstromingsgevaar en overstromingsrisico voor 2013 en ten derde het opstellen van de eerste beheersplannen voor overstromingsrisico’s in 2015.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. Member States shall, at the level of the river basin district, or unit of management referred to in Article 3(2)(b), prepare flood hazard maps and flood risk maps, at the most appropriate scale for the areas identified under Article 5(1).

1. De lidstaten stellen op het niveau van stroomgebiedsdistrict of van in artikel 3, lid 2, onder b), bedoelde beheerseenheid, overstromingsgevaarkaarten en overstromingsrisicokaarten met de meest geschikte schaal op voor de in artikel 5, lid 1, bedoelde gebieden.


2. The preparation of flood hazard maps and flood risk maps for areas identified under Article 5 which are shared with other Member States shall be subject to prior exchange of information between the Member States concerned.

2. Voorafgaand aan het opstellen van overstromingsgevaarkaarten en overstromingsrisicokaarten voor de in artikel 5 bedoelde gebieden die met andere lidstaten worden gedeeld, wordt door de betrokken lidstaten informatie uitgewisseld.


1. On the basis of the maps referred to in Article 6, Member States shall establish flood risk management plans coordinated at the level of the river basin district, or unit of management referred to in Article 3(2)(b), for the areas identified under Article 5(1) and the areas covered by Article 13(1)(b) in accordance with paragraphs 2 and 3 of this Article.

1. Op basis van de in artikel 6 bedoelde kaarten stellen de lidstaten overeenkomstig de leden 2 en 3 van het onderhavige artikel per stroomgebiedsdistrict of per in artikel 3, lid 2, onder b), bedoelde beheerseenheid gecoördineerde overstromingsrisicobeheerplannen op voor de in artikel 5, lid 1, en de in artikel 13, lid 1, onder b), bedoelde gebieden.


24. Believes that the drawing-up of risk maps and management plans should not be restricted to flooding, as in the Commission's current proposal for a directive, but should cover drought and forest fires, with maps being drawn up of areas at high risk of fires and drought within the EU together with the corresponding management plans;

24. is van mening dat bij het in kaart brengen van risico's en het opstellen van beheersplannen niet alleen overstromingen moeten worden betrokken, zoals in het huidige richtlijnvoorstel van de Commissie het geval is, maar ook (schrapping) aanhoudende droogte en branden, en dat hierbij kaarten moeten worden opgesteld van gebieden in de EU met een hoog risico van branden en droogte, samen met de bijbehorende beheersplannen;


24. Believes that drawing up risk maps and management plans should not be restricted to areas at risk of flooding, as set out in the above-mentioned proposition for a directive of the European Parliament and of the Council, but must also cover drought and fires, which involves drawing up maps of areas at high risk of drought and fires within the EU, together with corresponding management plans;

24. is van mening dat bij het in kaart brengen van risico's en het opstellen van beheersplannen niet alleen overstromingen moeten worden betrokken, zoals in het voornoemde huidige voorstel voor een richtlijn van het Europees Parlement en de Raad het geval is, maar ook aanhoudende droogte en branden, en dat hierbij kaarten moeten worden opgesteld van gebieden in de EU met een hoog risico van branden en droogte, samen met de bijbehorende beheersplannen;


24. Believes that drawing up risk maps and management plans should not be restricted to areas at risk of flooding, as set out in the above-mentioned proposition for a directive of the European Parliament and of the Council, but must also cover drought and fires, which involves drawing up maps of areas at high risk of drought and fires within the EU, together with corresponding management plans;

24. is van mening dat bij het in kaart brengen van risico's en het opstellen van beheersplannen niet alleen overstromingen moeten worden betrokken, zoals in het voornoemde huidige voorstel voor een richtlijn van het Europees Parlement en de Raad het geval is, maar ook aanhoudende droogte en branden, en dat hierbij kaarten moeten worden opgesteld van gebieden in de EU met een hoog risico van branden en droogte, samen met de bijbehorende beheersplannen;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Mapping areas at risk' ->

Date index: 2022-09-11
w