H. whereas the collection, analysis, exchange and misuse of data and the risk of ‘profiling’, stimulated by technical developments, have reached unprecedented dimensions and consequently necessitate strong data protection rules, such as applicable law and the definition of the responsibilities of all interested parties in terms of the implementation of EU data protection legislation; whereas loyalty cards (club cards, discount cards, advantage cards etc.) are being used more and more frequently by companies and in commerce, and are, or can be, used for customer profiling,
H. overwegende dat verzameling, analy
se, uitwisseling en misbruik van gegevens en het risico van „profilering”, bevorderd door technische ontwikkelingen, een ongekende omvang hebben bereikt en dat dientengevolge krachtige voorschriften inzake gegevensbescherming noodzakelijk zijn, zoals de toepasselijke wetgeving en de afbakening van de verantwoordelijkheden van alle partijen die betrokken zijn bij de tenuitvoerlegging van de EU-databeschermingswetgeving; overwegende dat het steeds vaker voorkomt dat door bedrijven en in de handel klantenkaarten worden verstrekt (bijv. clubkaarten, bonus- resp. voordeelkaarten), die gebruikt (kunnen) w
...[+++]orden om klantenprofielen aan te maken,