To implement these ideas the White Paper identifies five general objectives and a number of support measures: - to encourage the acquisition of new knowledge (a number of support measures are pr
oposed: launching a European system for recognizing key skills, a personal skills card and a European skills accreditation system; facilitating student mobility; supporting the development of multimedia educational software), - to bring schools and the business sector closer together (opening
up education to the world of work; involving busi
...[+++]nesses in training; developing cooperation between schools and businesses), - to combat exclusion (supporting "second-chance" schools schemes by concentrating resources and capacity in deprived areas; promoting European voluntary service initiatives), - proficiency in three Community languages (providing support for language learning at pre-school level and during vocational training through the use of systems for assessing and guaranteeing language teaching quality), - to treat tangible and intangible investment on an equal footing (by changes in the fiscal and accounting treatment of expenditure on training).Het Witboek onderscheidt vijf algemene doelstellingen en een aantal steunmaatregelen om een en ander te verwezenlijken : . de verwerving van nieuwe kennis aanmoedigen (de volgen
de steunmaatregelen worden voorgesteld : invoering van een Europees systeem
voor de erkenning van basisvaardigheden, persoonlijke bekwaamheidskaarten, Europees systeem
voor de erkenning van vaardigheden, bevordering van de mobiliteit van studenten, steun
voor de ontwikkeling van educatieve multimediasoftware), . school en onderneming nader tot elkaar brengen (openstelling van het onderwijs
voor ...[+++] het beroepsleven, het betrekken van de onderneming bij de opleiding, ontwikkeling van de samenwerking tussen onderwijsstructuren en bedrijfsleven), . uitsluiting bestrijden (ondersteuning van tweede-kansscholen door de concentratie van materiële en menselijke middelen in probleemgebieden, de bevordering van experimenten met Europees vrijwilligerswerk), . beheersing van drie communautaire talen (ondersteuning van het taalonderricht vanaf het voorschoolse onderwijs en in de beroepsopleiding door evaluatie- en kwaliteitsbewakingssystemen voor het talenonderricht in te voeren), . gelijke behandeling van materiële investeringen en investeringen in opleiding (voorzien in de mogelijkheid dat de boekhoudkundige en de fiscale behandeling van de uitgaven voor opleiding worden aangepast).