Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Carrier's liability
Passenger carrier's liability
Passenger carrier's obligation

Vertaling van "Passenger carrier's liability " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
passenger carrier's liability | passenger carrier's obligation

verplichting van de vervoerder


carrier's liability

aansprakelijkheid van de vervoerder


Supplementary Convention of 26 February 1966 to the International Convention of 25 February 1961 concerning the carriage of passengers and luggage by rail(CIV)on the liability of railways for death on injury to passengers,amended by Protocol II of 9 November 1973 of the Diplomatic Conference for the entry into force of the CIM and CIV International Agreements of 7 February 1970 concerning the extension of the period of validity of the Supplementary Convention of 26 February 1966

aanvullend verdrag van 26 februari 1966 bij het internationaal verdrag van 25 februari 1961 betreffende het vervoer van reizigers en bagage per spoor(CIV)inzake de aansprakelijkheid van de spoorwegen voor dood en letsel van reizigers,gewijzigd bij protocol II van 9 november 1973 van de diplomatieke conferentie voor de inwerkingtreding van de CIM-en CIV-verdragen van 7 februari 1970 aangaande de verlenging van het aanvullende verdrag van 26 februari 1966
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Under the proposal, air carriers must offer such passengers the possibility – at no additional cost – to declare the actual value of the mobility equipment at check-in and hence to raise the carrier's liability limits to this actual value.

In het voorstel is bepaald dat luchtvaartmaatschappijen dergelijke passagiers gratis de mogelijkheid moeten bieden om bij de check-in de werkelijke waarde van hun mobiliteitshulpmiddelen aan te geven, teneinde de aansprakelijkheid van de luchtvaartmaatschappij op te trekken tot de werkelijke waarde.


10. Considers that a clear definition must be given for the most recurring terms which serve to establish the carrier’s liability and/or the appropriate rights for passengers, which includes the terms ‘flight’, ’re-routing’, ‘connection’, ‘diversion’, ‘cancellation’, ‘long delay’, ‘schedule’, ‘final destination’, ‘assistance and care’ and ‘right of redress’; highlights the need for a clear definition and Commission guidelines on what is covered by ‘extraordinary circumstances’, which should be clearly stated in future amendments of R ...[+++]

10. is van mening dat een duidelijke definitie moet worden gegeven van de meest voorkomende termen die ertoe dienen om de aansprakelijkheid van de luchtvaartmaatschappij en/of de desbetreffende rechten van passagiers vast te stellen, waaronder de termen "vlucht", "andere vlucht", "aansluiting", "uitwijken", "annulering", "lange vertraging", "geplande tijd", "eindbestemming", "bijstand en zorg" en "rechtsmiddel"; benadrukt dat duidelijk moet worden gedefinieerd en in richtsnoeren van de Commissie moet worden verduidelijkt wat er valt onder "buitengewone omstandigheden", hetgeen duidelijk vermeld moet worden bij toekomstige herzieningen v ...[+++]


In the event of loss of, or damage to, mobility equipment or other specific equipment used by a passenger with reduced mobility, the carrier's liability shall be governed by Article 3(3) of the Athens Convention.

Bij verlies of beschadiging van mobiliteitshulpmiddelen of andere specifieke hulpmiddelen die worden gebruikt door een passagier met beperkte mobiliteit, wordt de aansprakelijkheid van de vervoerder bepaald op grond van artikel 3, lid 3, van het Verdrag van Athene.


– (PT) Madam President, Commissioner, ladies and gentlemen, as the shadow rapporteur for the report by Mr Costa and as rapporteur for the ‘flag State’ report, I should like to comment on the civil liability of passenger carriers and on the package as a whole.

- (PT) Mevrouw de Voorzitter, mijnheer de commissaris, dames en heren, mijnheer de minister, als schaduwrapporteur van het verslag-Costa en rapporteur van het verslag “vlaggenstaat” zou ik iets willen zeggen over de wettelijke aansprakelijkheid van vervoerders van passagiers en over het pakket in zijn geheel.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
However, before the 2002 Protocol can be brought into Community legislation, the IMO should find a global solution to two open questions related to the Protocol, namely the possibility for the insurers to offer passenger carriers insurances covering the liabilities assigned by the 2002 Protocol and the question whether the insurance fees for such insurances are reasonable for the carriers, as well as whether the carriers should be exempted from their liability in the event of acc ...[+++]

Voordat het Protocol van 2002 echter in het Gemeenschapsrecht opgenomen kan worden, moet de IMO een algemene oplossing vinden voor twee onopgeloste kwesties met betrekking tot het Protocol, te weten de mogelijkheid van verzekeraars om vervoerders van passagiers verzekeringen aan te bieden die de in het Protocol bedoelde aansprakelijkheden dekken, en, indien de premies van dergelijke verzekeringen redelijk zijn voor vervoerders, de vraag of de vervoerders vrijgesteld moeten worden van aansprakelijkheid in geval van ongelukken veroorzaakt door terrorisme.


As for the question of insurance, it is important to understand that passenger carriers must have the possibility to have insurance that covers the liabilities mentioned in the Athens Protocol.

Wat de kwestie van de verzekering betreft, dienen vervoerders van passagiers de mogelijkheid te hebben om verzekeringen af te sluiten die de in het Protocol bedoelde aansprakelijkheden dekken.


The aim of the proposal is essentially to regulate the limits of the air carrier's liability in the event of death, wounding or other bodily injury suffered by a passenger.

Het voorstel is er voornamelijk op gericht, de aansprakelijkheidslimieten van de luchtvervoerder bij overlijden, verwonding of enig ander lichamelijk letsel van reizigers te regelen.


Essentially, the proposal is directed at regulating the limits of the air carrier's liability in the event of death, wounding or any other bodily injury suffered by a passenger.

Het voorstel strekt er in hoofdzaak toe de aansprakelijkheidslimieten van de luchtvervoerder bij overlijden, verwonding of enig ander lichamelijk letsel van reizigers te regelen.


This proposal is intended essentially to settle the limits of an air carrier's liability in the event of death, injury or any other physical damage suffered by a passenger.

Dit voorstel is er in wezen op gericht de grenzen van de aansprakelijkheid van een luchtvervoerder vast te stellen bij overlijden, verwonding of enig ander lichamelijk letsel van een passagier.


The aim of the Regulation is to regulate the air carrier's liability in the event of death, wounding or any other bodily injury suffered by a passenger.

Het voorstel strekt er in hoofdzaak toe de aansprakelijkheidslimieten van de luchtvervoerder bij overlijden, verwonding of enig ander lichamelijk letsel van reizigers te regelen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

Passenger carrier's liability ->

Date index: 2024-10-10
w