Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Operate railway vehicles
Perform navigation of railway vehicles
Safely operate railway equipment
Steer railway vehicles

Traduction de «Perform navigation railway vehicles » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
perform navigation of railway vehicles | steer railway vehicles | operate railway vehicles | safely operate railway equipment

spoorvoertuigen bedienen | spoorvoertuigen besturen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
auxiliary railway vehiclemeans a railway vehicle that is not a railcar or locomotive, including but not limited to a railway vehicle specifically designed to perform maintenance or construction work or lifting operations associated with the track or other infrastructure of the railway.

44) „hulpspoorvoertuig”: spoorvoertuig dat geen treinstel of locomotief is, met inbegrip van maar niet uitsluitend een spoorvoertuig dat specifiek is ontworpen om onderhouds- of constructiewerkzaamheden of hefverrichtingen uit te voeren die verband houden met het spoor of andere spoorweginfrastructuur.


Where provided for by Directive (EU) 2016/797 and Directive (EU) 2016/798, the Agency shall perform the role of Union authority responsible for issuing authorisations for the placing on the market of railway vehicles and vehicle types and for issuing single safety certificates for railway undertakings.

Indien de Richtlijn (EU) 2016/797 en Richtlijn (EU) 2016/798 zulks voorschrijven, vervult het Bureau de rol van autoriteit van de Unie die verantwoordelijk is voor de afgifte van vergunningen om spoorvoertuigen en voertuigtypen in de handel te brengen, en voor de afgifte van unieke veiligheidscertificaten voor spoorwegondernemingen.


Where provided for by Directive (EU) 2015/ (11) and Directive (EU) 2015/ (12), the Agency shall perform the role of Union authority responsible for issuing authorisations for the placing on the market of railway vehicles and vehicle types and for issuing single safety certificates for railway undertakings.

Indien de Richtlijn (EU) 2015/ (11) en Richtlijn (EU) 2015/ (12) zulks voorschrijven, vervult het Bureau de rol van autoriteit van de Unie die verantwoordelijk is voor de afgifte van vergunningen om spoorvoertuigen en voertuigtypen in de handel te brengen, en voor de afgifte van unieke veiligheidscertificaten voor spoorwegondernemingen.


Location information, together with mobile communications, enables a large number of telematics services like location-enhanced emergency call (e-Call), in-vehicle navigation, Points of Interest (POI) services, vehicle tracking, stolen vehicle location etc. The current in-vehicle systems are based on satellite navigation (GPS), due to the need to operate also in rural areas where the alternative location technology (based on mobile communication network) does not offer sufficient performance.

Dankzij locatiegegevens en mobiele communicatie is een groot aantal telematicadiensten mogelijk, zoals de noodoproep met locatiegegevens (eCall), boordnavigatiesystemen, POI-diensten (Points of Interest), voertuigvolgsystemen, opsporing van gestolen voertuigen, enz. De huidige boordsystemen van voertuigen zijn gebaseerd op satellietnavigatie (GPS) omdat zij ook in plattelandsgebieden moeten functioneren waar de prestaties van alternatieve plaatsbepalingstechnieken (op basis van het mobiele-communicatienet) te kort schieten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Agency should also perform the role of European authority responsible for issuing authorisations for placing on the market for railway vehicles and for types of vehicles, safety certificates for railway undertakings and authorisations for placing in service of trackside control-command and signalling sub-systems.

Het Bureau moet fungeren als Europese autoriteit voor de afgifte van vergunningen om spoorvoertuigen en -voertuigtypes in de handel te brengen, de afgifte van veiligheidscertificaten voor spoorwegondernemingen en de afgifte van vergunningen voor de indienststelling van baansubsystemen voor besturing en seingeving .


The Agency should also perform the role of European authority responsible for issuing, at Union level, authorisations for placing railway vehicles on the market and for types of vehicles, safety certificates for railway undertakings and authorisations for placing in service of trackside European Rail Traffic Management System (ERTMS) sub-systems located or operated throughout the Union .

Het Bureau moet fungeren als Europese autoriteit voor de afgifte op Europees niveau van vergunningen om spoorvoertuigen en -voertuigtypes in de handel te brengen, de afgifte van veiligheidscertificaten voor spoorwegondernemingen en de afgifte van vergunningen voor de indienststelling van baansubsystemen van het European Rail Traffic Management System (ERTMS) die over de gehele Unie verspreid zijn en opereren .


The Agency should also perform the role of European authority responsible for issuing, at Union level, authorisations for placing railway vehicles on the market and for types of vehicles, safety certificates for railway undertakings and authorisations for placing in service of trackside European Rail Traffic Management System (ERTMS) sub-systems located or operated throughout the Union.

Het Bureau moet fungeren als Europese autoriteit voor de afgifte op Europees niveau van vergunningen om spoorvoertuigen en -voertuigtypes in de handel te brengen, de afgifte van veiligheidscertificaten voor spoorwegondernemingen en de afgifte van vergunningen voor de indienststelling van baansubsystemen van het European Rail Traffic Management System (ERTMS) die over de gehele Unie verspreid zijn en opereren.


The Agency should also perform the role of European authority responsible for issuing authorisations for placing on the market for railway vehicles and for types of vehicles, safety certificates for railway undertakings and authorisations for placing in service of trackside control-command and signalling sub-systems.

Het Bureau moet fungeren als Europese autoriteit voor de afgifte van vergunningen om spoorvoertuigen en -voertuigtypes in de handel te brengen, de afgifte van veiligheidscertificaten voor spoorwegondernemingen en de afgifte van vergunningen voor de indienststelling van baansubsystemen voor besturing en seingeving.


the completion of the Single European Railway Area through swift adoption of the 4th Railway Package, ensuring a balanced opening-up of the domestic rail passenger market, independence of infrastructure managers, competitive tendering for public-service contracts, the highest level of rail safety and interoperability, and sufficient human and financial resources for the European Railway Agency to ensure that it is fully operational and able to perform its mission as a one-stop shop for vehicle authorisa ...[+++]

de afronding van de interne Europese spoorwegruimte door de snelle goedkeuring van het vierde spoorwegpakket, ter waarborging van een evenwichtige openstelling van de binnenlandse markt voor het vervoer van passagiers per spoor, de onafhankelijkheid van infrastructuurbeheerders, de openbare aanbesteding van openbaredienstcontracten, het hoogst mogelijke niveau van veiligheid en interoperabiliteit van het spoorwegvervoer en afdoende menselijke en financiële hulpbronnen voor het Europese spoorwegbureau, om te waarborgen dat het volledig operationeel is en zijn taak als één loket voor vergunningen voor voertuigen en veiligheidscertificaten ...[+++]


Location information, together with mobile communications, enables a large number of telematics services like location-enhanced emergency call (e-Call), in-vehicle navigation, Points of Interest (POI) services, vehicle tracking, stolen vehicle location etc. The current in-vehicle systems are based on satellite navigation (GPS), due to the need to operate also in rural areas where the alternative location technology (based on mobile communication network) does not offer sufficient performance.

Dankzij locatiegegevens en mobiele communicatie is een groot aantal telematicadiensten mogelijk, zoals de noodoproep met locatiegegevens (eCall), boordnavigatiesystemen, POI-diensten (Points of Interest), voertuigvolgsystemen, opsporing van gestolen voertuigen, enz. De huidige boordsystemen van voertuigen zijn gebaseerd op satellietnavigatie (GPS) omdat zij ook in plattelandsgebieden moeten functioneren waar de prestaties van alternatieve plaatsbepalingstechnieken (op basis van het mobiele-communicatienet) te kort schieten.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Perform navigation railway vehicles' ->

Date index: 2024-10-19
w