13. Takes the view that the geographical zoning of the new RAG 2014-2020, however, should be preserved or should go
beyond the current level of 45 %, and that the aid intensity should be maintained at the present level, given the political, economic and social situation in the Member States as well as the natural, geographic and demographic handicaps o
f certain regions; points out that, in the global context, the EU and EEA economies could be place
d at a disadvantage relative ...[+++] to third countries benefiting from less stringent employment models or lower costs, thus jeopardising the attractiveness of the former; points out that in the disadvantaged areas of the EU necessary balance-sheet adjustments in the private sector, austerity-driven cuts in public finances and economic uncertainty are undermining investment and access to finance, thus increasing disparities across regions; 13. stelt zich op het standpunt dat de geografische zonering in de nieuwe richtsnoeren inzake regionale steunmaatregelen 2014-2020 evenwel moet worden gehandhaafd of moet verdergaan dan het huidige niveau van 45%, en dat de steunintensiteit moet worden gehandhaafd op het huidige niveau, gezien de politieke, economische en sociale situatie in de lidstaten alsook in het licht van de natuurlijke, geografische en demografische handicaps van bepaa
lde regio's; wijst erop dat de economieën van de EU en de EER wereldwijd gezien in een nadelige positie zouden kunnen worden geplaatst ten opzichte van derde landen die voordeel halen uit minder str
...[+++]ikte werkgelegenheidsregelingen of lagere kosten en zo de aantrekkelijkheid van de EU en de EER in gevaar brengen; wijst erop dat de noodzakelijke balansaanpassingen in de particuliere sector en de economische onzekerheid ten koste gaan van investeringen in de achtergestelde gebieden van de EU en de toegang tot financiering aldaar, waardoor de verschillen tussen regio's verder groeien;