Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Automatic rheostat
Control the speed of ships in ports
Control the speed of vessels in ports
Primary speed control of the generating sets
Regulate the speed of ships in ports
Regulate the velocity of ships in port
Speed control of the cursor

Vertaling van "Primary speed control the generating sets " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
primary speed control of the generating sets

primaire toerenregeling van de productie-eenheden




control the speed of ships in ports | regulate the velocity of ships in port | control the speed of vessels in ports | regulate the speed of ships in ports

snelheid van schepen in havens regelen


automatic rheostat | rheostat connected in the existing circuit of a main generator or its exiter and automatically controlled by the heat engine for regulating purposes(BTB)

automatische reostaat
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
‘electronically controlled braking system’ (EBS) means a braking system where the control is generated and processed as an electrical signal in the control transmission and electrical output signals to devices which generate actuating forces produced from stored or generated energy;

27) „elektronisch geregeld remsysteem” (electronically controlled braking system — „EBS”): remsysteem waarbij de bediening ontstaat en wordt uitgevoerd als een elektrisch signaal in de bedieningsoverbrenging en als elektrische uitgangssignalen naar inrichtingen die bedieningskrachten voortbrengen uit opgeslagen of opgewekte energie;


The driver’s direct control of the vehicle is exercised by means of steering, braking, or engine speed control.

De directe besturing van het voertuig wordt door de bestuurder uitgeoefend door middel van stuur, remmen en gaspedaal of -hendel.


The European Rail Traffic Management System aims at a Europe wide automatic speed control system, while telematic applications for rail freight services and passenger services will support cross-border services, providing passengers with journey planning tools (including connections to other trains and modes, support for reservation payment and luggage tracing) as well as real time updates.

Het Europees beheerssysteem voor spoorvervoer op zijn beurt heeft tot doel op Europese schaal een automatisch snelheidscontrolesysteem in te voeren, terwijl telematicatoepassingen voor goederenvervoer over het spooren passagiersvervoer over het spoor de grensoverschrijdende dienstverlening moeten ondersteunen aan de hand van realtime bijwerkingen en reisplanningsinstrumenten (onder meer betreffende verbindingen met andere treinen en vervoersmodi, reserveringen, betalingen en bagagetracering).


Even though all inquiries are not yet over, it does seem likely that an effective signalling system with automatic train speed control might have helped avoid such accidents and thereby improve still further the safety level of rail, which is already much higher than that of road transport.

Hoewel nog niet alle onderzoeken zijn afgerond, blijkt wel dat een doeltreffend snelheidsbegrenzingssysteem voor het treinverkeer met automatische controle van de rijsnelheid deze ongevallen misschien had kunnen voorkomen en had kunnen zorgen voor een hoger veiligheidsniveau van het spoorsysteem, dat overigens al een stuk hoger ligt dan bij het wegvervoer.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The high cost of existing systems helps to explain why part of the network is not yet equipped with speed control systems.

Onder meer wegens de kostprijs van deze systemen is een deel van het net nog steeds niet uitgerust met een snelheidsbegrenzingssysteem.


The Thalys, linking Paris and Brussels in particular, has to be equipped with seven different signalling and speed control systems, entailing extra cost and increased breakdown risk and rendering drivers’ jobs more complicated as they have to familiarise themselves with each system.

De Thalystreinen, die Parijs en Brussel met elkaar verbinden, dienen te beschikken over zeven signalerings- en snelheidsbegrenzingssystemen. Dit leidt tot extra kosten, een groter risico op defecten en bemoeilijkt het werk van de bestuurders, die elk systeem moeten kennen.


Today, for example, there are more than twenty signalling and speed control systems operating at the same time in Europe.

Het Europese spoorwegnet telt tegenwoordig meer dan twintig verschillende signalerings- en snelheidsbegrenzingssystemen.


- continuation of the Commission’s efforts to simplify aid schemes financed by EAGGF Guarantee, and to improve the provisions concerning primary level controls for market measures outside the scope of the Integrated Administration and Control System (IACS) and geographical information systems (GIS);

- de inspanningen ter vereenvoudiging van de bijstand die uit het EOGFL-Garantie wordt gefinancierd, moeten worden voortgezet, evenals die ter verbetering van de bepalingen over primaire controles van marktmaatregelen die buiten het kader vallen van het geïntegreerd beheers- en controlesysteem (GBCS) en van de geografische informatiesystemen (GIS);


(a) For engines tested with the dynamometer speed control test configuration: During each mode of the test cycle after the initial transition period, the specified speed shall be held to within ± 1 % of rated speed or ± 3 min-1 whichever is greater except for low idle which shall be within the tolerances declared by the manufacturer.

a) Voor motoren waarvan het toerental via een dynamometer wordt gecontroleerd: Na de eerste overgangsperiode in elke toestand van de cyclus moet het aangegeven toerental binnen ± 1 % van het nominale toerental of ± 3 min-1 blijven (de grootste waarde is van toepassing), behalve bij het laagste stationair toerental, dat binnen de door de fabrikant aangegeven tolerantie moet liggen.


(b) At the end of the previous segment, the speed control lever shall be moved rapidly to, and held in, the wide open position for 10 ± 1 s. The necessary dynamometer load shall be applied to keep the engine speed within ± 150 rpm during the first 3 s, and within ± 20 rpm during the rest of the segment.

b) Aan het eind van het voorgaande gedeelte moet de gashendel snel in de geheel open stand worden gezet en in deze stand worden gehouden gedurende 10 ± 1 s. De noodzakelijke dynamometerbelasting moet worden uitgeoefend om het motortoerental binnen ± 150 min gedurende de eerste 3 seconden te houden en binnen ± 20 min gedurende de rest van het testgedeelte.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Primary speed control the generating sets' ->

Date index: 2024-07-30
w