Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Relative severity of regional imbalances
Relative severity of the economic imbalance

Vertaling van "Relative severity regional imbalances " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
relative severity of regional imbalances

ernst van de op regionaal gebied bestaande onevenwichtige situaties


relative severity of the economic imbalance

relatieve mate van economische onevenwichtigheid
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
110. Calls attention to the severe regional imbalances apparent in terms of demographic change, and the fact that it sets in train processes of migration away from rural and peripheral regions, with the result that structural transformations in social and health care must be envisaged, funding must be made available for them, and an intensive exchange of best practices and those which support developments and services based on modern information and communications technologies must be undertaken;

110. Wijst op de ernstige regionale verschillen op het gebied van de verandering in bevolkingsopbouw die ertoe leiden dat perifere plattelandsgebieden worden verlaten, zodat concepten moeten worden ontwikkeld voor hervorming van structuren voor sociale en geneeskundige zorg, terbeschikkingstelling van kredieten en voor een intensieve uitwisseling inzake optimale werkmethoden met betrekking tot de ondersteuning van moderne ontwikkelingen en diensten die zijn gebaseerd op ICT;


110. Calls attention to the severe regional imbalances apparent in terms of demographic change, and the fact that it sets in train processes of migration away from rural and peripheral regions, with the result that structural transformations in social and health care must be envisaged, funding must be made available for them, and an intensive exchange of best practices and those which support developments and services based on modern information and communications technologies must be undertaken;

110. Wijst op de ernstige regionale verschillen op het gebied van de verandering in bevolkingsopbouw die ertoe leiden dat perifere plattelandsgebieden worden verlaten, zodat concepten moeten worden ontwikkeld voor hervorming van structuren voor sociale en geneeskundige zorg, terbeschikkingstelling van kredieten en voor een intensieve uitwisseling inzake optimale werkmethoden met betrekking tot de ondersteuning van moderne ontwikkelingen en diensten die zijn gebaseerd op ICT;


112. Calls attention to the severe regional imbalances apparent in terms of demographic change, and the fact that it sets in train processes of migration away from rural and peripheral regions, with the result that structural transformations in social and health care must be envisaged, funding must be made available for them, and an intensive exchange of best practices and those which support developments and services based on modern information and communications technologies must be undertaken;

112. Wijst op de ernstige regionale verschillen op het gebied van de verandering in bevolkingsopbouw die ertoe leiden dat perifere plattelandsgebieden worden verlaten, zodat concepten moeten worden ontwikkeld voor hervorming van structuren voor sociale en geneeskundige zorg, terbeschikkingstelling van kredieten en voor een intensieve uitwisseling inzake optimale werkmethoden met betrekking tot de ondersteuning van moderne ontwikkelingen en diensten die zijn gebaseerd op ICT;


3. Using transparent procedures, the Commission shall make indicative breakdowns by Member State of the commitment appropriations available for the programming referred to in Articles 13 to 19, taking full account, for Objectives 1 and 2, of one or more objective criteria similar to those covered by Regulation (EEC) No 2052/88, namely: eligible population, regional prosperity, national prosperity and the relative severity of the structural problems, especially the level of unemployment.

3. De Commissie stelt volgens doorzichtige procedures indicatieve verdelingen van de vastleggingskredieten van de Structuurfondsen over de lidstaten voor de in de artikelen 13 tot en met 19 bedoelde programmering vast en houdt hierbij voor de doelstellingen 1 en 2 ten volle rekening met een of meer objectieve criteria die vergelijkbaar zijn met de criteria uit de voorgaande periode krachtens Verordening (EEG) nr. 2052/88, zoals de voor steun in aanmerking komende bevolking, de regionale welvaart, de nationale welvaart en de relatieve ernst van de structurele problemen, met na ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(3) Whereas the first subparagraph of Article 7(3) of Regulation (EC) No 1260/1999 stipulates that the Commission is to use transparent procedures to make indicative breakdowns by Member State of the commitment appropriations available for programming in 2000 to 2006 taking full account, for Objectives 1 and 2, of one or more objective criteria similar to those applied during the previous period covered by Council Regulation (EEC) No 2052/88 of 24 June 1988 on the tasks of the Structural Funds and their effectiveness and on coordination of their activities between themselves and with the operations of the European Investment Bank and the other existing financial instruments(2), as last amended by Regulation (EC) No 3193/94(3), namely: eligible po ...[+++]

(3) Overwegende dat in artikel 7, lid 3, eerste alinea, van Verordening (EG) nr. 1260/1999 is bepaald dat de Commissie volgens doorzichtige procedures de indicatieve verdelingen over de lidstaten vaststelt van de vastleggingskredieten die beschikbaar zijn voor de programmering voor de jaren 2000 tot en met 2006, daarbij voor de doelstellingen 1 en 2 ten volle rekening houdend met één of meer van de objectieve criteria die op overeenkomstige wijze zijn gehanteerd voor de voorgaande periode waarvoor de bepalingen golden van Verordening (EEG) nr. 2052/88 van de Raad van 24 juni 1988 betreffende de taken van de Fondsen met structurele strekk ...[+++]


(3) Whereas the first subparagraph of Article 7(3) of Regulation (EC) No 1260/1999 stipulates that the Commission is to use transparent procedures to make indicative breakdowns by Member State of the commitment appropriations available for programming in 2000 to 2006 taking full account, for Objectives 1 and 2, of one or more objective criteria similar to those applied during the previous period covered by Council Regulation (EEC) No 2052/88 of 24 June 1988 on the tasks of the Structural Funds and their effectiveness and on coordination of their activities between themselves and with the operations of the European Investment Bank and the other existing financial instruments(2), as last amended by Regulation (EC) No 3193/94(3), namely eligible po ...[+++]

(3) Overwegende dat in artikel 7, lid 3, eerste alinea, van Verordening (EG) nr. 1260/1999 is bepaald dat de Commissie volgens doorzichtige procedures de indicatieve verdelingen over de lidstaten vaststelt van de vastleggingskredieten die beschikbaar zijn voor de programmering voor de jaren 2000 tot en met 2006, daarbij voor de doelstellingen 1 en 2 ten volle rekening houdend met een of meer van de objectieve criteria die op overeenkomstige wijze zijn gehanteerd voor de voorgaande periode waarvoor de bepalingen golden van Verordening (EEG) nr. 2052/88 van de Raad van 24 juni 1988 betreffende de taken van de Fondsen met structurele strekk ...[+++]


3. Using transparent procedures, the Commission shall make indicative breakdowns by Member State of 90% of the commitment appropriations available for the programming referred to in Articles 12 to 18, taking full account, for Objectives 1 and 2, of one ore more objective criteria similar to those covered by Regulation (EEC) No 2052/88, namely: eligible population, regional prosperity, national prosperity and the relative severity of the structural problems, especially the level of unemployment.

3. De Commissie stelt volgens doorzichtige procedures de indicatieve verdelingen over de lidstaten vast van 90% van de vastleggingskredieten die beschikbaar zijn voor de in de artikelen 12 tot en met 18 bedoelde programmering, daarbij voor de doelstellingen 1 en 2 ten volle rekening houdend met een of meer van de objectieve criteria die op overeenkomstige wijze voor de voorgaande periode zijn gehanteerd, namelijk de in aanmerking komende bevolking, de regionale welvaart, de nationale welvaart en de relatieve ernst van de structurele problemen, waaronder met name het werkloosh ...[+++]


3. Using transparent procedures, the Commission shall make indicative breakdowns by Member State of 90% of the commitment appropriations available for the programming referred to in Articles 12 to 18, taking full account, for Objectives 1 and 2, of one ore more objective criteria similar to those covered by Regulation (EEC) No 2052/88, namely: eligible population, regional prosperity, national prosperity and the relative severity of the structural problems, especially the level of unemployment and the level of the ...[+++]

3. De Commissie stelt volgens doorzichtige procedures de indicatieve verdelingen over de lidstaten vast van 90% van de vastleggingskredieten die beschikbaar zijn voor de in de artikelen 12 tot en met 18 bedoelde programmering, daarbij voor de doelstellingen 1 en 2 ten volle rekening houdend met een of meer van de objectieve criteria die op overeenkomstige wijze voor de voorgaande periode zijn gehanteerd, namelijk de in aanmerking komende bevolking, de regionale welvaart, de nationale welvaart en de relatieve ernst van de structurele problemen, waaronder met name het werkloosh ...[+++]


Many border regions lag behind the EU average in the area of infrastructure (e.g. missing links) and economic restructuring, with several regions featuring a relatively high degree of employment in agriculture or in traditional industries and an underdeveloped service sector.

Vele grensregio's vertonen ten opzichte van het EU-gemiddelde een achterstand op het gebied van de infrastructuur (bijv. het ontbreken van verbindingen) en de economische herstructurering, en verschillende regio's worden gekenmerkt door een betrekkelijk hoog percentage werkgelegenheid in de landbouw of de traditionele industrieën, en door een onderontwikkelde dienstensector.


Whilst all regions fulfilling the criteria for an Article 61 (3) (a) region have severe regional problems relative to an EEA standard, significant disparities in living standards and underemployment may exist between regions inside the same country.

Hoewel alle onder artikel 61, lid 3, onder a), vallende regio's te kampen hebben met aan de EER-norm gemeten ernstige regionale problemen, kunnen tussen regio's binnen een zelfde land significante verschillen in levensstandaard en gebrek aan werkgelegenheid bestaan.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Relative severity regional imbalances' ->

Date index: 2024-03-01
w