Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Recourse to NATO assets and capabilities
Recourse to NATO common assets and capabilities
Release of NATO assets and capabilities
Return of NATO assets and capabilities

Vertaling van "Return NATO assets and capabilities " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
recourse to NATO assets and capabilities | recourse to NATO common assets and capabilities

gebruikmaking van NAVO-middelenen -vermogens


return of NATO assets and capabilities

teruggave van middelen en vermogens van de NAVO


release of NATO assets and capabilities

vrijmaking van middelen en vermogens van de NAVO
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The cost for the Union of the application for one of its military operations of the arrangements between the Union and NATO relating to release, monitoring and return or recall of NATO common assets and capabilities made available for a Union-led operation. Reimbursements by NATO to the Union.

De kosten voor de Unie die voortvloeien uit de toepassing voor een van haar militaire operaties van de regelingen tussen de Unie en de NAVO betreffende het vrijgeven, monitoren, teruggeven of terugroepen van gemeenschappelijke middelen en vermogens van de NAVO die ter beschikking worden gesteld aan een door de Unie geleide operatie. Terugbetalingen door de NAVO aan de Unie.


20. Notes that the "Berlin plus" arrangements, which allow the EU to have recourse to NATO assets and capabilities, need to be improved in order to allow the two organisations to intervene and effectively deliver relief in current crises which demand a multi-task civilian-military response; regards it as necessary, therefore, to further develop the relationship between NATO and the EU, by creating permanent structures of cooperation, while respecting the independent and a ...[+++]

20. merkt op dat de Berlijn-plus regelingen, die de EU in staat stellen een beroep te doen op NAVO-middelen en -capaciteiten, verbeterd moeten worden om beide organisaties in de gelegenheid te stellen in te grijpen en effectief op te treden in crisissituaties die vragen om een brede (multi-task) civiel-militaire respons; acht het derhalve noodzakelijk om de relatie tussen de EU en de NAVO verder te ontwikkelen door permanente samenwerkingsstructuren te creëren, met inachtneming van het onafhankelijke en autonome karakter van beide organisaties en zonder enige lidstaat van de NAVO of van de EU die wil deelnemen, uit te sluiten;


It supports the EUMC regarding situation assessment and military aspects of strategic planning over the full range of missions and tasks referred to in Article 17(2) of the TEU, including those identified in the European Security Strategy, for all cases of EU-led operations, whether or not the EU draws on NATO assets and capabilities.

Voor alle in artikel 17, lid 2, VEU bedoelde opdrachten en taken in het kader van door de EU geleide operaties, met inbegrip van die welke zijn omschreven in de Europese veiligheidsstrategie, ondersteunt hij het EUMC op het gebied van situatiebeoordeling en de militaire aspecten van de strategische planning , ongeacht of de EU gebruikmaakt van NAVO-middelen en -vermogens.


It supports the EUMC regarding situation assessment and military aspects of strategic planning , over the full range of missions and tasks referred to in Article 17(2) of the TEU, including those identified in the European Security Strategy, for all cases of EU-led operations, whether or not the EU draws on NATO assets and capabilities.

Voor alle in artikel 17, lid 2, van het Verdrag betreffende de Europese Unie bedoelde opdrachten en taken in het kader van door de Europese Unie geleide operaties, met inbegrip van die welke zijn omschreven in de Europese veiligheidsstrategie, ondersteunt hij het EUMC op het gebied van situatiebeoordeling en de militaire aspecten van de strategische planning , ongeacht of de Europese Unie gebruik maakt van NAVO-middelen en vermogens.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
33. Shares the Council's view that progress has been made in developing the EU's capabilities, structures and procedures in the field of conflict prevention and crisis management, especially with regard to the development of a permanent and effective relationship with NATO, but calls for more efforts to be made to reach an agreement permitting permanent EU access to NATO assets and capabilities; reminds the Member States of their ...[+++]

33. deelt het standpunt van de Raad dat vooruitgang is geboekt bij de ontwikkeling van de capaciteiten, structuren en procedures van de EU op het gebied van conflictpreventie en crisisbeheersing, met name ten aanzien van de ontwikkeling van een permanente en doeltreffende relatie met de NAVO, maar dringt aan op grotere inspanningen om overeenstemming te bereiken over permanente toegang van de EU tot de middelen en ...[+++]


—It supports the EUMC regarding situation assessment and military aspects of strategic planning over the full range of missions and tasks referred to in Article 17(2) of the TEU, including those identified in the European Security Strategy, for all cases of EU-led operations, whether or not the EU draws on NATO assets and capabilities.

—Voor alle in artikel 17, lid 2, VEU bedoelde opdrachten en taken in het kader van door de EU geleide operaties, met inbegrip van die welke zijn omschreven in de Europese veiligheidsstrategie, ondersteunt hij het EUMC op het gebied van situatiebeoordeling en de militaire aspecten van de strategische planning , ongeacht of de EU gebruikmaakt van NAVO-middelen en -vermogens.


- It supports the EUMC regarding situation assessment and military aspects of strategic planning(1), over the full range of Petersberg tasks, for all cases of EU-led operations, whether or not the EU draws on NATO assets and capabilities.

- Voor alle door de EU geleide operaties, ongeacht of de EU gebruikmaakt van NAVO-middelen en -vermogens, ondersteunt hij het EUMC op het gebied van situatiebeoordeling en de militaire aspecten van de strategische planning(1).


62. Points out that the Washington Declaration adopted on 23 April 1999 at the Atlantic Alliance summit established the principle that the European Union should have easy access to NATO collective assets and capabilities for operations in which NATO was not militarily engaged as an alliance, which in particular implies guaranteed access to NATO planning capabilities and a presumption of the availability of NATO assets and capabilities which would be identified in advance for use by the European Union;

62. wijst erop dat in de Verklaring die op 23 april 1999 in Washington tijdens de Top van het Atlantisch Bondgenootschap is vastgelegd, het beginsel is opgenomen dat de Europese Unie gemakkelijk toegang moet hebben tot de gezamenlijke middelen en capaciteiten van de NAVO voor de operaties waarbij deze organisatie militair als bondgenootschap niet betrokken is, hetgeen met name een gegarandeerde toegang veronderstelt tot de planningscapaciteiten van de NAVO, alsmede het uitgangspunt dat middelen en capaciteiten van de NAVO ter beschikk ...[+++]


Four ad hoc working groups involving the EU and NATO will be created on the following issues: security, European military capability, development of processes for transferring NATO assets and capabilities to operations led by the European Union and, finally, definition of the permanent terms of the relationship between the European Union and NATO.

Er zullen vier ad hoc werkgroepen met vertegenwoordigers van de Unie en de NAVO worden opgericht die zich over de volgende kwesties moeten buigen: veiligheid, Europese militaire vermogens, tenuitvoerlegging van de processen voor overdracht van NAVO-middelen en -vermogens aan door de Europese Unie geleide operaties en, tot slot, de definitie van de permanente modaliteiten betreffende de betrekkingen tussen de Europese Unie en de NAVO.


Four ad hoc working groups involving the EU and NATO will be created on the following issues: security, European military capability, development of processes for transferring NATO assets and capabilities to operations led by the European Union and, finally, definition of the permanent terms of the relationship between the European Union and NATO.

Er zullen vier ad hoc werkgroepen met vertegenwoordigers van de Unie en de NAVO worden opgericht die zich over de volgende kwesties moeten buigen: veiligheid, Europese militaire vermogens, tenuitvoerlegging van de processen voor overdracht van NAVO-middelen en -vermogens aan door de Europese Unie geleide operaties en, tot slot, de definitie van de permanente modaliteiten betreffende de betrekkingen tussen de Europese Unie en de NAVO.




Anderen hebben gezocht naar : Return NATO assets and capabilities     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Return NATO assets and capabilities' ->

Date index: 2021-08-18
w