15. Moreover, calls on the Member States to give particular attention to the recognition at Community level of diplomas and other qualifications issued by all European conservatoires, arts academies and other offic
ial schools for the performing arts enabling their holders to work and study in all Member States, in accordance with the Bologna Process; in this connection urges the Member States to promote formal art
s studies providing high-quality personal and vocational training not only enabling studen
ts to develop their ...[+++]artistic talents but also equipping them with general skills in other professional fields; stresses also the importance of proposing measures at European level to facilitate the recognition in the European Union of diplomas and other qualifications issued by national conservatoires and arts academies in third countries so as to facilitate mobility for artists seeking to enter European Union Member States; 15. verzoekt voorts de lidstaten bijzondere aandacht te schenken aan de erkenning op communautair niveau van diploma's en andere certificaten die door de verschillende conservatoria, Europese nationale kunstacademies en andere officiële scholen voor uitvoerende kunstenaars worden afgegeven, zodat de houders ervan in alle lidstaten kunnen werken en studeren, conform het proces van Bologna; vraagt de lidst
aten in dit verband artistieke schoolopleidingen te stimuleren die een goede persoonlijke en beroepsgerichte opleiding bieden, zodat de studenten niet alleen hun artistieke talenten kunnen ontwikkelen, maar ook een algemene opleiding gen
...[+++]ieten die perspectieven biedt voor andere beroepssectoren; onderstreept tevens dat het van belang is dat initiatieven op Europees niveau worden voorgesteld om de erkenning van diploma’s en andere certificaten die zijn afgegeven door conservatoria en nationale kunstacademies in derde landen mogelijk te maken, ter bevordering van de mobiliteit van kunstenaars die naar lidstaten van de Europese Unie willen gaan;