Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply decision making within social work
Apply decision-making within social work
Decide within social work
Higher education social work teacher
International Association of Schools of Social Work
Leader - social group work
Perform street intervention in social-work
Perform street interventions in social work
Perform street-intervention in social-work
School of Social Work
School social work
Social case work
Social work
Social work lector
Social work lecturer
University social work and social policy lecturer

Vertaling van "School Social Work " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


Social work/counseling surveillance

surveillance van maatschappelijk werk/counselen


School of Social Work

agogische akademie | sociale academie


International Association of Schools of Social Work

International Association of Schools of Social Work


higher education social work teacher | social work lector | social work lecturer | university social work and social policy lecturer

docent maatschappelijk werk hoger onderwijs | lector sociaal werk | docent sociaal werk hoger onderwijs | lector maatschappelijk werk


perform street interventions in social work | perform street-intervention in social-work | perform street intervention in social-work | perform street interventions in social work

interventies op straat uitvoeren bij maatschappelijk werk | tussenkomsten op straat uitvoeren bij sociaal werk | interventies op straat uitvoeren bij sociaal werk | tussenkomsten op straat uitvoeren bij maatschappelijk werk


apply decision-making within social work | get involved in the decision-making process within social work | apply decision making within social work | decide within social work

beslissingen nemen binnen sociaal werk






Leader - social group work

leider groepsmaatschappelijk werk
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The NAPs/inclusion stress the importance to introduce or reinforce appropriate measures and programmes to reduce the sometime large gaps in school and work careers so that social re-integration succeed.

De NAP's/integratie benadrukken het belang van het invoeren of uitbreiden van passende maatregelen en programma's om de soms grote verschillen in schoolopleiding en loopbaan te verkleinen, zodat de herintegratie een succes wordt.


The country's situation continues to reflect the major structural problems that beset it: (a) the shortcomings of the social protection system, whose per capita level of public expenditure is the lowest in the EU (despite some impact on the risk of poverty, which would have been 37% without social transfers including pensions); (b) the low level of education (in 2002, only 20.6% of 25-64 year-olds had completed at least upper secondary education, and the early school-leaving rate of 45.5% contrasts strikingly with the EU average of 18.8%); (c) the low skill level of large sectors of the work ...[+++]

Het land blijft kampen met grote structurele problemen: (a) de tekortkomingen van het stelsel voor sociale bescherming, waarvan de overheidsuitgaven per hoofd van de bevolking het laagst zijn in de EU (ondanks enige invloed op het armoederisico, dat zonder sociale overdrachten (inclusief pensioenen) 37% zou zijn geweest); (b) het lage opleidingsniveau (in 2002 had slechts 20,6% van de personen in de leeftijdscategorie 25-64 een middelbare schoolopleiding afgerond en het aantal personen dat vroegtijdig het schoolsysteem verlaat, namelijk 45,5%, is erg groot ten opzichte van het EU-gemiddelde van 18,8%); (c) het lage kwalificatieniveau v ...[+++]


The PEETI objectives are: (i) to identify, monitor and characterise the situation of young victims of exploitative child labour or dangerous work as a consequence of having dropped out of school; (ii) to guarantee a response to the situations identified in the PEETI plan, notably by implementing projects within the framework of the Individual Education and Training Plan (Portuguese acronym: PIEF), by employing flexible and differentiated strategies and by pursuing the School Holidays programme ; (iii) to combat the worst forms of ch ...[+++]

Het PEETI heeft de volgende doelstellingen: (i) het vaststellen, begeleiden en in kaart brengen van de situatie van kinderen die het slachtoffer zijn van uitbuiting door kinderarbeid of 'risicokinderen' als gevolg van vroegtijdige schoolverlating; (ii) het garanderen van een oplossing voor de in het PEETI gesignaleerde situatie, met name door projecten ten uitvoer te leggen in het kader van het individuele onderwijs- en scholingplan (PIEF), door gebruik te maken van soepele en gedifferentieerde strategieën en door voorts het programma 'Zomervakanties' voort te zetten ; (iii) het bestrijden van de ergste vormen van uitbuiting van kinder ...[+++]


Welcomes the proposed extension of the work cycle from 3 years to 5, in order to better implement the long-term strategic goals and work on issues such as underachievement of pupils in some study fields, low participation rates in adult learning, early school leaving, social inclusion, civic engagement, gender gaps and employability rates of graduates.

is tevreden met de voorgestelde verlenging van de werkcyclus van 3 tot 5 jaar, om de strategische doelstellingen op lange termijn beter ten uitvoer te leggen en te werken aan kwesties als mindere resultaten van leerlingen op sommige studiegebieden, lage participatiecijfers in het volwassenenonderwijs, vroegtijdig schoolverlaten, sociale inclusie, maatschappelijke betrokkenheid, genderkloven en inzetbaarheidscijfers van afgestudeerden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
supporting young people in strengthening media and information literacy and critical thinking using a cross-sectoral approach by, for example, the youth work sector working together with schools or local centres, which can help to prevent the recruitment of these young people for violent activities through peer influence and through social media.

het ondersteunen van jongeren bij het versterken van hun informatie- en mediageletterdheid en hun kritisch denkvermogen door middel van een sectoroverschrijdende aanpak, bijvoorbeeld door samenwerking tussen de jeugdwerksector en scholen of gemeenschapscentra, hetgeen kan bijdragen tot het voorkomen van de werving van die jongeren voor gewelddadige activiteiten onder invloed van leeftijdsgenoten en sociale media.


− I voted for this resolution, which stresses the importance of policies facilitating the transition of young people from school to work; stresses that it is clear that early school leavers are a group at high risk of poverty, and emphasises that any flexible or temporary forms of work used in this context should incorporate the right to training and access to social security and ensure that people make the transition into more secure employment.

− (EN) Ik stemde voor deze resolutie die het belang benadrukt van beleid dat de overgang voor jongeren van school naar werk vergemakkelijkt; onderstreept dat het duidelijk is dat vroegtijdige schoolverlaters een hoog risico lopen op armoede; benadrukt dat alle flexibele en tijdelijke vormen van arbeid die in deze context worden gebruikt het recht op opleiding en de toegang tot sociale zekerheid moeten incorporeren en dat ervoor moet worden gezorgd dat mensen overstappen naar meer zekere vormen van werk ...[+++]


19. Stresses the importance of policies facilitating the transition of young people from school to work; stresses that the risk that early school leavers will face poverty is predictably high; emphasises that any flexible or temporary forms of work used in this context should incorporate the right to training and access to social security and should help people make the transition into more secure employment;

19. benadrukt het belang van beleid dat de overgang voor jongeren van school naar werk vergemakkelijkt; onderstreept dat het duidelijk is dat vroegtijdige schoolverlaters een hoog risico lopen op armoede; benadrukt dat alle flexibele en tijdelijke vormen van arbeid die in deze context worden gebruikt het recht op opleiding en de toegang tot sociale zekerheid moeten incorporeren en dat ervoor moet worden gezorgd dat mensen overstappen naar meer zekere vormen van werk;


19. Stresses the importance of policies facilitating the transition of young people from school to work; stresses that the risk that early school leavers will face poverty is predictably high; emphasises that any flexible or temporary forms of work used in this context should incorporate the right to training and access to social security and should help people make the transition into more secure employment;

19. benadrukt het belang van beleid dat de overgang voor jongeren van school naar werk vergemakkelijkt; onderstreept dat het duidelijk is dat vroegtijdige schoolverlaters een hoog risico lopen op armoede; benadrukt dat alle flexibele en tijdelijke vormen van arbeid die in deze context worden gebruikt het recht op opleiding en de toegang tot sociale zekerheid moeten incorporeren en dat ervoor moet worden gezorgd dat mensen overstappen naar meer zekere vormen van werk;


19. Stresses the importance of policies facilitating the transition of young people from school to work; stresses that it is clear that early school leavers are a group at high risk of poverty; emphasises that any flexible or temporary forms of work used in this context should incorporate the right to training and access to social security and ensure that people make the transition into more secure employment;

19. benadrukt het belang van beleid dat de overgang voor jongeren van school naar werk vergemakkelijkt; onderstreept dat het duidelijk is dat vroegtijdige schoolverlaters een hoog risico lopen op armoede; benadrukt dat alle flexibele en tijdelijke vormen van arbeid die in deze context worden gebruikt het recht op opleiding en de toegang tot sociale zekerheid moeten incorporeren en dat ervoor moet worden gezorgd dat mensen overstappen naar meer zekere vormen van werk;


· increasing the access of the most vulnerable and those most at risk of social exclusion to decent housing, quality health and lifelong learning opportunities; implementing a concerted effort to prevent early school leaving and to promote smooth transition from school to work;

· verbetering van de toegang van de meest kwetsbaren en de mensen die het meest door sociale uitsluiting worden bedreigd tot goede huisvesting, hoogwaardige gezondheidszorg en mogelijkheden op levenslang leren; coördinatie van de inspanningen gericht op het voorkomen van vervroegde schooluitval en het bevorderen van een soepele overstap van school naar werk;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'School Social Work' ->

Date index: 2023-11-04
w