Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aircraft body
Examine aircraft's body
Fix aircraft's body
Fuselage
Inspect aircraft's body
Look over aircraft's body
Repair aircraft bodies
Repair aircraft's body
Restore aircraft's body
Scrutinise aircraft's body
Wide body aircraft
Wide fuselage aircraft
Wide-bodied aircraft
Widebody aircraft

Vertaling van "Scrutinise aircraft's body " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
examine aircraft's body | look over aircraft's body | inspect aircraft's body | scrutinise aircraft's body

romp van vliegtuigen inspecteren


repair aircraft bodies | restore aircraft's body | fix aircraft's body | repair aircraft's body

romp van vliegtuigen repareren


wide body aircraft | wide fuselage aircraft | wide-bodied aircraft

breedrompvliegtuig | groot vliegtuig


wide-bodied aircraft | widebody aircraft

mammoetvliegtuig


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
6. Welcomes the setting-up of the Interparliamentary Conference on Economic and Financial Governance of the European Union; underscores, nevertheless, its limits when it comes to encouraging accountability on the part of decision-makers; takes the view that, in the field of EMU, parliamentary control must be shared between the national and the European level and insists that responsibilities must be assumed at the level where decisions are taken or implemented, with national parliaments scrutinising national governments and the European Parliament scrutinising the European executives; believes that this is the only way to ensure the r ...[+++]

6. is tevreden over de inrichting van de interparlementaire conferentie over het economisch en financieel bestuur van de Europese Unie; wijst echter op de beperkingen hiervan wanneer het erom gaat de beleidsmakers verantwoording te laten afleggen ("accountability"); is van mening dat de parlementaire controle op het gebied van de EMU moet worden gedeeld tussen het nationale en het Europese niveau en dringt erop aan dat verantwoordelijkheid moet worden genomen op het niveau waar besluiten worden getroffen of ten uitvoer worden gelegd, waarbij de nationale parlementen de nationale overheden controleren en het Europees Parlement de uitvoe ...[+++]


4. Considers that the redundancies in the 'repair and installation of machinery and equipment' sector in the region of Southern and Eastern Ireland are linked to major structural changes in world trade patterns due to globalisation, as shown by the closure of LTAI as a result of a serious shift in Union trade in goods and services resulting from a technological shift towards the production of new generation aircraft and components, by the shift in wider aircraft component production practices with resultant impacts on the market fundamentals of the underlying business model of LTAI and the shift in location of global aircraft production; ...[+++]

4. is van mening dat de ontslagen in de sector „reparatie en installatie van machines en apparaten” in de regio zuidelijk en oostelijk Ierland verband houden met grote structurele veranderingen in de wereldhandelspatronen ingevolge de globalisering, zoals is gebleken uit de sluiting van LTAI als gevolg van een sterke verschuiving in de handel van de Unie in goederen en diensten die weer het resultaat is van een technische verschuiving naar de productie van een nieuwe generatie vliegtuigen en componenten, de verandering in de productie van vliegtuigcomponenten in bredere zin met hieruit voortvloeiende gevolgen voor de marktfundamenten van ...[+++]


4. Considers that the redundancies in the 'repair and installation of machinery and equipment' sector in the region of Southern and Eastern Ireland are linked to major structural changes in world trade patterns due to globalisation, as shown by the closure of LTAI as a result of a serious shift in Union trade in goods and services resulting from a technological shift towards the production of new generation aircraft and components, by the shift in wider aircraft component production practices with resultant impacts on the market fundamentals of the underlying business model of LTAI and the shift in location of global aircraft production; ...[+++]

4. is van mening dat de ontslagen in de sector "reparatie en installatie van machines en apparaten" in de regio zuidelijk en oostelijk Ierland verband houden met grote structurele veranderingen in de wereldhandelspatronen ingevolge de globalisering, zoals is gebleken uit de sluiting van LTAI als gevolg van een sterke verschuiving in de handel van de Unie in goederen en diensten die weer het resultaat is van een technische verschuiving naar de productie van een nieuwe generatie vliegtuigen en componenten, de verandering in de productie van vliegtuigcomponenten in bredere zin met hieruit voortvloeiende gevolgen voor de marktfundamenten van ...[+++]


The available measures may if necessary include the withdrawal of marginally compliant aircraft. Member States, or airport managing bodies, as appropriate, may offer economic incentives to encourage aircraft operators to use less noisy aircraft during the transitional period referred to in point (4) of Article 2.

De beschikbare maatregelen kunnen, indien nodig, het uit dienst nemen van marginaal conforme luchtvaartuigen omvatten. lidstaten of luchthavenbeheerinstanties kunnen, al naar het geval, financiële prikkels bieden om exploitanten van luchtvaartuigen aan te moedigen minder luidruchtige luchtvaartuigen te gebruiken gedurende de in artikel 2, punt 4, bedoelde overgangsperiode.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The role of non-executive members of the management body within an institution should include constructively challenging the strategy of the institution and thereby contributing to its development, scrutinising the performance of management in achieving agreed objectives, satisfying themselves that financial information is accurate and that financial controls and systems of risk management are robust and defensible, scrutinising the design and implementation of the institution's remuneration policy and providing objective views on res ...[+++]

De rol van de niet bij het dagelijks bestuur betrokken leden van het leidinggevend orgaan in een instelling dient mede te bestaan uit een constructieve maar kritische opstelling ten aanzien van de strategie van de instelling en aldus tot de ontwikkeling van die strategie bij te dragen, een nauwgezet onderzoek van de bestuursprestaties ten opzichte van afgesproken doelstellingen, het zich ervan vergewissen dat de financiële informatie juist is en dat de financiële controles en risicobeheerssystemen robuust en houdbaar zijn, een nauwgezet onderzoek van de opzet en tenuitvoerlegging van het beloningsbeleid van de instelling, en het geven va ...[+++]


where the operator or aircraft operator has received consultancy referred to in point (a) of paragraph 3 or technical assistance referred to in point (b) of that paragraph by a consultancy body, technical assistance body or another organisation having relations with the verifier and threatening the impartiality of the verifier.

wanneer de exploitant of vliegtuigexploitant in lid 3), onder a), bedoelde of in dat lid, onder b), bedoelde technische bijstand heeft gekregen van een adviesbureau, een instantie voor technische bijstand of andere organisatie die betrekkingen onderhoudt met de verificateur en de onpartijdigheid van de verificateur bedreigt.


"aircraft operator' means the person or body identified by its ICAO code which operates an aircraft at the time it performs an aviation activity listed in Annex I or, where the ICAO code is not known, the holder of the Air Operator's Certificate (AOC) or the owner of the aircraft. This will require a harmonised provision in Member States' National Aviation Registries to ensure that the aircraft operator, as well as the owner, is always identified where possible, as per the Cape Town Convention on International Interests in Mobile Equipment;

"vliegtuigexploitant": persoon of entiteit die aan de hand van zijn/haar ICAO-code kan worden geïdentificeerd als de exploitant van een vliegtuig op het moment dat dit een in bijlage I genoemde luchtvaartactiviteit uitoefent of, wanneer de ICAO-code niet bekend is, de houder van een bewijs luchtvaartexploitant (AOC), of de eigenaar van het vliegtuig; Dit betekent dat in de nationale vliegtuigregisters van de lidstaten een geharmoniseerde bepaling moet worden opgenomen om te verzekeren dat zo mogelijk altijd zowel de vliegtuigexploitant als de eigenaar worden vermeld, overeenkomstig het Verdrag van Kaapstad betreffende internationale zakelijke rechten op mobiel materieel;


(o) 'aircraft operator' means the person or body identified by its ICAO code which operates an aircraft at the time it performs an aviation activity listed in Annex I or, where the ICAO code is not known, the holder of the Air Operator's Certificate (AOC) or the owner of the aircraft.This will require a harmonised provision in Member States' National Aviation Registries to ensure that the aircraft operator, as well as the owner, is always identified where possible, as per the Cape Town Convention on International Interests in Mobile Equipment;

(o) "vliegtuigexploitant": persoon of entiteit die aan de hand van zijn/haar ICAO-code kan worden geïdentificeerd als de exploitant van een vliegtuig op het moment dat dit een in bijlage I genoemde luchtvaartactiviteit uitoefent of, wanneer de ICAO-code niet bekend is, de houder van een bewijs luchtvaartexploitant (AOC), of de eigenaar van het vliegtuig; Dit betekent dat in de nationale vliegtuigregisters van de lidstaten een geharmoniseerde bepaling moet worden opgenomen om te verzekeren dat zo mogelijk altijd zowel de vliegtuigexploitant als de eigenaar worden vermeld, overeenkomstig het Verdrag van Kaapstad betreffende internationale zakelijke rechten op ...[+++]


The Court of Auditors shall scrutinise the accounts of the Community body in accordance with Article 248 of the EC Treaty.

De Rekenkamer onderzoekt de rekeningen van het communautair orgaan overeenkomstig artikel 248 van het EG-Verdrag.


In view of a growing number of concerns in that respect, the Commission is currently scrutinising more widely the Member States’ compliance with the requirements of this Directive (and the gender equality Directives) concerning the national equality bodies.

Gezien de groeiende bezorgdheid hierover, onderzoekt de Commissie de naleving door de lidstaten van de eisen van deze richtlijn (en de gendergelijkheidsrichtlijnen) nu uitgebreider met betrekking tot de nationale gelijkheidsorganen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

Scrutinise aircraft's body ->

Date index: 2021-08-23
w