Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assist customers
Business service manager
Business services
Business services agents not elsewhere classified
Business services salesman
Communicate with clients
Communicate with customers
Corporate services consultant
GATS Per
Place of supply of services
Place where a service is supplied
Professional services consultant
Professional services executive
Services company
Supply customer service
Supply of business services
Supply of services against payment
Supply of services for consideration

Vertaling van "Supply business services " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
supply of business services

dienstverlening door bedrijven


services company [ business services(UNBIS) ]

dienstenmaatschappij


place of supply of services | place where a service is supplied

plaats van een dienst


supply of services against payment | supply of services for consideration

dienst onder bezwarende titel | dienst tegen vergoeding


corporate services consultant | professional services consultant | business service manager | professional services executive

manager zakelijke diensten | manager zakelijke dienstverlening


assist customers | communicate with clients | communicate with customers | supply customer service

communiceren met klanten


Business services agents not elsewhere classified

Zakelijke dienstverleners, niet elders geclassificeerd


Business services salesman

verkoper commerciële dienstverlening


General Agreement on Trade in Services-Annex on Movement of Natural Persons supplying Services under the Agreement [ GATS Per ]

Algemene Overeenkomst inzake de handel in diensten-Bijlage betreffende het verkeer van natuurlijke personen die diensten verlenen die onder het toepassingsgebied van de overeenkomst vallen [ GATS Per | AOHD Per ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The goal will be to put an end to unfair practices which jeopardise the viability of businesses and stimulate the competitiveness of the various operators in the supply chains in the context of a fairer and more effective single market in the retail and wholesale sectors, while at the same time meeting consumers' and producers' expectations with regard to competitive prices. Given the importance of business services , the Commission wi ...[+++]

Het is de bedoeling, enerzijds, een einde te maken aan de oneerlijke handelspraktijken die de levensvatbaarheid van ondernemingen in gevaar brengen, en, anderzijds, de concurrentie te stimuleren tussen de verschillende partijen in de toeleveringsketens in de context van een efficiënter functionerende en billijker eengemaakte handels- en distributiemarkt, waarbij tegelijkertijd wordt tegemoetgekomen aan de verwachtingen die consumenten en producenten koesteren ten aanzien van concurrerende prijzen. Wat het belang van de zakelijke dienstverlening betreft, zal de Commissie een groep op hoog niveau in het leven roepen om na te gaan op welke ...[+++]


‘Incremental costs’ are costs that are directly associated with the production of a business increment, i.e. the additional cost of supplying a service over and above the situation where the service was not provided, assuming all other production activities remain unchanged.

i) „incrementele kosten”: de kosten die direct verband houden met de productie van een zakelijke waardevermeerdering, dat wil zeggen de aanvullende kosten voor het leveren van een dienst in vergelijking met de situatie waarin de dienst niet werd geleverd, waarbij ervan wordt uitgegaan dat alle andere productieactiviteiten ongewijzigd blijven.


Currently, a scheme is already in operation for non-EU businesses supplying electronic services. The scheme will now extend to both EU and non EU businesses and - in addition to electronic services - incorporate telecommunications and broadcasting services.

De huidige regeling voor niet-EU-bedrijven die elektronische diensten verlenen, zal worden uitgebreid tot EU-bedrijven en – naast elektronische diensten – ook gaan gelden voor telecommunicatie- en omroepdiensten.


4. Reduce administrative burdens and promote entrepreneurship Building on the Small Business Act, and in order significantly reduce administrative burdens on business, promote their cash flow and help more people to become entrepreneurs, the EU and Member States should: Ensure that starting up a business anywhere in the EU can be done within three days at zero costs and that formalities for the hiring of the first employee can be fulfilled via a single access point; Remove the requirement on micro-enterprises to prepare annual accounts (the estimated savings for these companies are € 7bn per year) and limit the capital requirements of t ...[+++]

4. Terugdringing van de administratieve lasten en bevordering van ondernemerschap In het kader van de Small Business Act en om de administratieve lasten voor bedrijven terug te dringen, hun kasstroom te vergroten en meer mensen in het ondernemerschap te loodsen, moeten de EU en de lidstaten: ervoor zorgen dat overal in de EU binnen drie dagen zonder kosten een bedrijf kan worden gestart en dat de formaliteiten voor het inhuren van de eerste werknemer via één loket kunnen worden afgehandeld; micro-ondernemingen niet langer verplichten om een jaarrekening op te stellen (geraamde besparing voor deze ondernemingen: ongeveer 7 miljard EUR pe ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
On the main outstanding issue – namely, the place of supply of services for business-to-consumer supplies within the Community, for telecoms, broadcasting and electronic services – the Council will endeavour to find a solution at its December meeting.

Met betrekking tot het belangrijkste openstaande vraagstuk, namelijk de plaats van binnen de Gemeenschap voor particulieren verrichte telecom-, omroep- en elektronische diensten, zal de Raad trachten een oplossing te vinden tijdens de zitting in december.


a draft directive on the place of supply of services as concerns VAT payments, which is aimed at changing the place of taxation for VAT from the place where the supplier is located to the place where the customer is located; two draft directives and a draft regulation on simplification of cross-border VAT obligations and refund procedures for businesses; renewal of VAT arrangements for e-commerce, which require the levying of VAT on the provision from third countries of broadcasting services ...[+++]

een ontwerp-richtlijn betreffende de plaats van een dienst die ten doel heeft om met betrekking tot btw-afdrachten de plaats van belastingheffing te verleggen van de plaats waar de dienstverrichter is gevestigd naar de plaats waar de afnemer is gevestigd; twee ontwerp-richtlijnen en een ontwerp-verordening betreffende de vereenvoudiging van de grensoverschrijdende btw-verplichtingen en de btw-teruggaafprocedures voor ondernemingen; verlenging van de btw-regelingen voor e-handel welke voorzien in de heffing van btw op het vanuit derde landen verrichten van omroepdiensten en bepaalde langs elektronische weg verrichte diensten.


- Manufacturing creates growth and jobs in the wider EU economy: it is closely inter-linked with the service industries, providing demand for business services and supplying key inputs to the services industries.

- De industrie zorgt ook in andere economische sectoren voor groei en banen: zij is nauw verbonden met de dienstensector – enerzijds consumeert zij zakelijke diensten, anderzijds levert zij belangrijke input voor de dienstensector.


Other business services include distribution services related to water, steam, gas or other petroleum products, and air-conditioning supply, where these are identified separately from transmission services; placement of personnel, security, and investigative services; translation and interpretation; photographic services; publishing; building cleaning; and real estate services.

Overige zakelijke diensten omvat de distributie van water, stoom, gas, of andere aardolieproducten en airconditioning, indien deze duidelijk worden onderscheiden van transmissiediensten, alsmede de tewerkstelling van personeel, veiligheids- en opsporingsdiensten, vertalers en tolken, fotografie, uitgeverijen, reiniging van gebouwen en diensten in verband met onroerend goed.


6.3. Industrial zones and specialized services centres Cooperation will aim to: - upgrade existing productive sites and create new industrial zones; - create industrial zones which will also provide highly specialized services (including multimedia communications and data management facilitating international links, access to research systems, training structures and production services); - reinforce and create specialized services centres supplying corporate services in the fields of innovation, organization, quality and marketing; ...[+++]

6.3. Industriële zones en gespecialiseerde dienstverleningscentra De samenwerking is erop gericht : - bestaande industriële zones te revaloriseren en nieuwe industriële zones te scheppen ; - industriële zones te verwezenlijken waar hoog gespecialiseerde dienstverlening beschikbaar is (waaronder middelen voor multimediacommunicatie en informatiebeheer die de internationale verbindingen vergemakkelijken, toegang tot onderzoeksystemen, structuren voor opleiding en dienstverlening bij de produktie) ; - "gespecialiseerde dienstverleningscentra" voor dienstverlening aan ondernemingen op het gebied van innovatie, organisatie, kwaliteit en com ...[+++]


The proposed Directive on concessions covers the partnership agreements between a body which is generally public and a business which is often private, where the latter assumes the operative risk linked to maintenance and development of infrastructures (ports, water distribution, car parks, toll roads, etc.) or to the supply of services of general economic interest (energy, health, water supply and treatment, waste disposal, etc).

Het voorstel voor een richtlijn inzake concessies geldt voor partnerschapsakkoorden tussen een gewoonlijk publieke entiteit en een vaak private onderneming, waarbij deze het exploitatierisico op zich neemt in verband met het onderhoud en de ontwikkeling van de infrastructuur (havens, watervoorziening, parkeergelegenheid, tolwegen, enz.) of de levering van diensten van algemeen economisch belang (energie, gezondheid, distributie en waterzuivering en afvalverwijdering, enz.).


w