Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Follow survival procedures at sea
Following survival procedures at sea
Survive a ship abandonment
Survive at sea in the event of ship abandonment

Traduction de «Survive at sea in the event ship abandonment » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
follow survival procedures at sea | following survival procedures at sea | survive a ship abandonment | survive at sea in the event of ship abandonment

overleven op zee in geval van verlaten van een schip
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Dr Edward Zammit-Lewis, the Maltese Parliamentary Secretary for Competitiveness and Economic Growth will kick off these celebrations on Sunday 19 May, with several public events in and around Valletta showcasing the diversity of the sea: maritime research, threats to the marine environment, fishing, shipping, ports, marine national parks, energy and so on.

Dr. Edward Zammit-Lewis, de Maltese staatssecretaris voor Concurrentievermogen en Economische Groei, zal op zondag 19 mei het startschot geven voor de festiviteiten, met verschillende openbare evenementen in en rond Valletta, die de diversiteit van de zee illustreren: maritiem onderzoek, bedreigingen voor het maritieme milieu, visserij, scheepvaart, havens, mariene natuurparken, energie, enzovoort.


Community vessel traffic monitoring and information system - Investigation of accidents in the maritime transport sector - The liability of carriers of passengers by sea in the event of an accident - Port State control (recast) - Ship inspection and survey organisations (Directive recast) - Ship inspection and survey organisations (Regulation recast) (continuation of debate)

Communautair monitoring- en informatiesysteem voor de zeescheepvaart - Onderzoek van ongevallen in de zeescheepvaartsector - Aansprakelijkheid van vervoerders van passagiers over zee bij ongevallen - Havenstaatcontrole (herschikking) - Gemeenschappelijke voorschriften voor met de inspectie en controle van schepen belaste organisaties en voor de desbetreffende werkzaamheden van maritieme instanties (herschikking) - Gemeenschappelijke voorschriften en normen voor met de inspectie en controle van schepen belaste organisaties (herschikking) (voortzetting van het debat)


Community vessel traffic monitoring and information system - Investigation of accidents in the maritime transport sector - The liability of carriers of passengers by sea in the event of an accident - Port State control (recast) - Ship inspection and survey organisations (Directive recast) - Ship inspection and survey organisations (Regulation recast) (debate)

Communautair monitoring- en informatiesysteem voor de zeescheepvaart - Onderzoek van ongevallen in de zeescheepvaartsector - Aansprakelijkheid van vervoerders van passagiers over zee bij ongevallen - Havenstaatcontrole (herschikking) - Gemeenschappelijke voorschriften voor met de inspectie en controle van schepen belaste organisaties en voor de desbetreffende werkzaamheden van maritieme instanties (herschikking) - Gemeenschappelijke voorschriften en normen voor met de inspectie en controle van schepen belaste organisaties (herschikking) (debat)


on a draft directive establishing a Community vessel traffic monitoring and information system; on a draft directive establishing fundamental principles governing the investigation of accidents in the maritime transport sector; on a draft a directive on port State control; on a draft regulation on the liability of carriers of passengers by sea in the event of accidents; a draft directive on common rules and standards for ship inspection and survey organisations and for the relevant activit ...[+++]

een ontwerp-richtlijn betreffende de invoering van een communautair monitoring- en informatiesysteem voor de zeescheepvaart; een ontwerp-richtlijn tot vaststelling van de grondbeginselen voor het onderzoek van ongevallen in de zeescheepvaartsector; een ontwerp-richtlijn betreffende havenstaatcontrole; een ontwerp-verordening betreffende de aansprakelijkheid van vervoerders van passagiers over zee bij ongevallen; een ontwerp-richtlijn inzake gemeenschappelijke voorschriften en normen voor met de inspectie en controle van schepen belaste organisaties en voor de desbetreffende werkzaamheden van administratieve instanties; een ontwerp-v ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
· the obligation for ships flying the flag of a Member State or a non-member country to have substantial financial guarantees, to be called upon in the event of abandonment of seafarers or when an accident has occurred; and

§ de verplichting voor schepen die de vlag van een lidstaat of van een derde land voeren om over een afdoende financiële zekerheid te beschikken in geval van achterlating van zeevarenden of bij ongevallen, en


It only lays down withdrawal from service for ro-ro passenger ships of the two higher classes (A and B) the keel of which was laid before 1 October 2004 and which would reach the age of 30 years by 1 October 2010 without meeting the stability requirements laid down in Directive 2003/25/EC of 14 April 2003 to increase the safety of passengers and crew by improving the survival capacity of ro-ro passenger ships in the event of accidents. ...[+++]

De richtlijn voorziet enkel in het uit de vaart nemen van ro-ro passagiersschepen van de twee hoogste klassen (A en B) waarvan de kiel werd gelegd vóór 1 oktober 2004, en die na 1 oktober 2010 de leeftijd van 30 jaar zouden bereiken zonder te voldoen aan de stabiliteitseisen die zijn neergelegd in Richtlijn 2003/25/EG van 14 april 2003 ter verhoging van de veiligheid van passagiers en bemanningen aan boord en ter verbetering van het overlevingsvermogen van ro-ro passagiersschepen in geval van averij.


It only lays down withdrawal from service for ro-ro passenger ships of the two higher classes (A and B) the keel of which was laid before 1 October 2004 and which would reach the age of 30 years by 1 October 2010 without meeting the stability requirements laid down in Directive 2003/25/EC of 14 April 2003 to increase the safety of passengers and crew by improving the survival capacity of ro-ro passenger ships in the event of accidents. ...[+++]

De richtlijn voorziet enkel in het uit de vaart nemen van ro-ro passagiersschepen van de twee hoogste klassen (A en B) waarvan de kiel werd gelegd vóór 1 oktober 2004, en die na 1 oktober 2010 de leeftijd van 30 jaar zouden bereiken zonder te voldoen aan de stabiliteitseisen die zijn neergelegd in Richtlijn 2003/25/EG van 14 april 2003 ter verhoging van de veiligheid van passagiers en bemanningen aan boord en ter verbetering van het overlevingsvermogen van ro-ro passagiersschepen in geval van averij.


The directive also provides for the monitoring of hazardous ships and for the intervention in the event of accidents at sea.

In de richtlijn zijn ook bepalingen opgenomen voor de monitoring van gevaarlijke schepen en voor de wijze van optreden bij ongelukken op zee.


In the event of such discharges, and in accordance with the Presidency compromise text, a ship flying the flag of another Member State would not be considered a foreign ship within the meaning of Article 230 of the UN Convention on the Law of the Sea, and therefore in such cases persons held liable could also be subject to custodial sentences.

In geval van dergelijke lozingen zouden, overeenkomstig de compromistekst van het voorzitterschap, vaartuigen die de vlag voeren van andere lidstaten niet beschouwd worden als een vreemd vaartuig in de zin van artikel 230 het VN-Verdrag inzake het recht van de zee en kan in die gevallen personen die aansprakelijk worden gesteld derhalve ook een vrijheidsstraf worden opgelegd.


The transaction was notified as a concentration under the EU Merger Regulation. Following an in-depth investigation in the course of which the Commission voiced serious concerns about the effect of the deal on the structure of the market for stevedoring services to deep-sea container ships in Northern Europe the parties decided to abandon the proposed concen ...[+++]

De transactie werd als een concentratie aangemeld op grond van de Concentratieverordening van de EU. Na een diepgaand onderzoek - waarbij de Commissie ernstige bedenkingen uitte over de gevolgen van de overeenkomst voor de structuur van de markt voor stuwadoordiensten ten behoeve van deep-sea containerschepen in Noord-Europa, besloten de partijen af te zien van de voorgenomen concentratie (zie persbericht IP/99/618 van de Commissie).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Survive at sea in the event ship abandonment' ->

Date index: 2021-12-09
w