Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Exempted from the visa requirement
Through exemption from the visa requirement
To exempt from the requirement of prior authorisation
To exempt from the requirement to furnish a guarantee
Visa Regulation

Vertaling van "To exempt from the requirement prior authorisation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
to exempt from the requirement of prior authorisation

van de verplichting tot voorafgaande goedkeuring vrijstellen


Council Regulation (EC) No 539/2001 of 15 March 2001 listing the third countries whose nationals must be in possession of visas when crossing the external borders and those whose nationals are exempt from that requirement | Visa Regulation

Verordening (EG) nr. 539/2001 van de Raad tot vaststelling van de lijst van derde landen waarvan de onderdanen bij overschrijding van de buitengrenzen in het bezit moeten zijn van een visum en de lijst van derde landen waarvan de onderdanen van die plicht zijn vrijgesteld | visumverordening


to exempt from the requirement to furnish a guarantee

vrijstellen van de verplichting tot het stellen van zekerheid


exempted from the visa requirement | through exemption from the visa requirement

vrijgesteld van de visumplicht | op grond van visumvrijstelling
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Any transfer of funds to or from the DPRK for the transactions referred to in point (3) (b) shall require prior authorisation by the competent authority of the Member State if above EUR 5 000.

Elke overdracht van middelen naar of vanuit de DVK met het oog op de in punt 3, onder b), bedoelde transacties moet vooraf worden toegestaan door de bevoegde autoriteit van de lidstaat, indien het om meer dan 5 000 EUR gaat.


Any transfer of funds to or from DPRK for the transactions referred to in point (3)(a) and points (3)(c) to (g) shall require prior authorisation by the competent authority of the Member State if above EUR 15 000.

Elke overdracht van middelen naar of vanuit de DVK met het oog op de in punt 3, onder a) en onder c) tot en met g), bedoelde transacties moet vooraf worden toegestaan door de bevoegde autoriteit van de lidstaat, indien het om meer dan 15 000 EUR gaat.


Any eligible own funds of an intermediate insurance holding company or intermediate mixed financial holding company, which would require prior authorisation from the supervisory authority in accordance with Article 90 if they were held by an insurance or reinsurance undertaking, may be included in the calculation of the group solvency only in so far as they have been duly authorised by the group supervisor’.

In aanmerking komend eigen vermogen van een verzekeringstussenholding of een gemengde financiële tussenholding, waarvoor de voorafgaande toestemming van de toezichthoudende autoriteit overeenkomstig artikel 90 zou zijn vereist indien het wordt gehouden door een verzekerings- of herverzekeringsonderneming, mag alleen in de berekening van de groepssolvabiliteit worden betrokken voor zover daarvoor toestemming is gekregen van de groepstoezichthouder”.


Any eligible own funds of an intermediate insurance holding company or intermediate mixed financial holding company, which would require prior authorisation from the supervisory authority in accordance with Article 90 if they were held by an insurance or reinsurance undertaking, may be included in the calculation of the group solvency only in so far as they have been duly authorised by the group supervisor".

In aanmerking komend eigen vermogen van een verzekeringstussenholding of een gemengde financiële holding waarvan de inaanmerkingneming de voorafgaande toestemming van de toezichthoudende autoriteit overeenkomstig artikel 90 zou vereisen indien het in bezit van een verzekerings- of herverzekeringsonderneming zou zijn, mag alleen in de berekening van de groepssolvabiliteit worden betrokken voor zover daarvoor toestemming is gekregen van de groepstoezichthouder.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Thirdly, whilst some Member States have implemented the Directive fully and are making considerable efforts to facilitate patients’ rights to cross-border healthcare, there are a considerable number of Member States where the obstacles placed in the way of patients by health systems are significant, and which, in some cases at least, appear to be the result of intentional political choices: some of the current systems of prior authorisation are more extensive than the current numbers of requests would appear to justify; in many cases it is not clear exactly which treatments require prior authorisation ...[+++]

Ten derde passen sommige lidstaten de richtlijn weliswaar volledig toe en spannen ze zich terdege in om patiënten te helpen hun rechten inzake grensoverschrijdende gezondheidszorg uit te oefenen, maar is er ook een groot aantal lidstaten waar het gezondheidsstelsel de nodige belemmeringen voor patiënten opwerpt, belemmeringen die, althans in sommige gevallen, uit bewuste beleidsmatige keuzen lijken voort te vloeien: sommige van de huidige systemen van voorafgaande toestemming bevatten meer voorwaarden dan gelet op de huidige aantallen verzoeken gerechtvaardigd lijkt; in veel gevallen is niet precies duidelijk voor welke behandelingen voorafgaande toestemming is vereist; vergoedingen onder het in het thuisland gebruikelijke niveau hebben e ...[+++]


Given that the Member States are responsible for laying down rules as regards the management, requirements, quality and safety standards and organisation and delivery of healthcare and that the planning necessities differ from one Member State to another, it should therefore be for the Member States to decide whether there is a need to introduce a system of prior authorisation, and if so, to identify the healthcare requir ...[+++]

Aangezien de lidstaten verantwoordelijk zijn voor de vaststelling van de regels voor het beheer, de voorschriften, de kwaliteits- en veiligheidsnormen, alsmede de organisatie en verstrekking van gezondheidszorg, en de planningsbehoeften van lidstaat tot lidstaat verschillen, moet het dan ook aan de lidstaten worden overgelaten te besluiten of het nodig is een regeling van voorafgaande toestemming in te voeren en, indien zij dit doen, overeenkomstig de in deze richtlijn vervatte criteria en in het licht van de rechtspraak van het Hof van Justitie vast te stellen voor welke gezondheidszorg in hun stelsel voorafgaande toestemming vereist is ...[+++]


(38) Given that the Member States are responsible for laying down rules as regards the management, requirements, quality and safety standards and organisation and delivery of healthcare and that the planning necessities differ from one Member State to another, it should therefore be for the Member States to decide whether there is a need to introduce a system of prior authorisation, and if so, to identify the healthcare requir ...[+++]

(38) Aangezien de lidstaten verantwoordelijk zijn voor de vaststelling van de regels voor het beheer, de voorschriften, de kwaliteits- en veiligheidsnormen, alsmede de organisatie en verstrekking van gezondheidszorg, en de planningsbehoeften van lidstaat tot lidstaat verschillen, moet het dan ook aan de lidstaten worden overgelaten te besluiten of het nodig is een regeling van voorafgaande toestemming in te voeren en, indien zij dit doen, overeenkomstig de in deze richtlijn vervatte criteria en in het licht van de rechtspraak van het Hof van Justitie vast te stellen voor welke gezondheidszorg in hun stelsel voorafgaande toestemming verei ...[+++]


Such information shall not be considered advertising for the purposes of the application of Title VIII but it shall require prior authorisation by the Member State, after having checked that such information complies with the requirements for marketing authorisation for the medicinal product.

Voor de toepassing van titel VIII wordt dergelijke voorlichting geacht geen reclame te zijn, maar toch vergt zij een voorafgaande vergunning door de lidstaat, die in eerste instantie vaststelt of de voorlichting de voorwaarden voor de vergunning voor het in de handel brengen vervult.


2. Points out that Article 4 (3) of the Financial Regulation requires prior authorisation from the Parliament and the Council before the Commission can accept donations that involve financial charges to the general budget; warns that the Parliament is prepared to reject this donation unless the multiannual guidelines of the Coal and Steel Research Fund are brought under co-decision;

2. wijst erop dat krachtens artikel 4, lid 3 van het Financieel Reglement voorafgaande goedkeuring van het Parlement en Raad vereist is, alvorens de Commissie akkoord kan gaan met schenkingen waarmee financiële kosten voor de algemene begroting gemoeid zijn; waarschuwt ervoor dat het Parlement in staat is om deze donatie af te wijzen, tenzij de medebeslissingsprocedure van toepassing wordt verklaard op de meerjarenrichtsnoeren van het Fonds voor onder ...[+++]


2. Reminds that Article 4, paragraph 3 of the Financial Regulation requires prior authorisation from the Parliament and the Council before the Commission can accept donations that involve financial charges to the general budget; warns that the Parliament is prepared to reject this donation unless the multiannual guidelines of the Coal and Steel Research Fund are brought under co-decision;

2. wijst erop dat krachtens artikel 4, lid 3 van het Financieel Reglement voorafgaande goedkeuring van het Parlement en Raad vereist is, alvorens de Commissie akkoord kan gaan met schenkingen waarmee financiële kosten voor de algemene begroting gemoeid zijn; waarschuwt ervoor dat het Parlement bereid is om deze donatie af te wijzen, tenzij de medebeslissingsprocedure van toepassing wordt verklaard op de meerjarenrichtsnoeren van het Fonds voor onderzo ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'To exempt from the requirement prior authorisation' ->

Date index: 2024-05-15
w