Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Diabetes type 1 with small vessel disease
Different types of maritime vessels
Distinguish ship construction methods
EEC-type appliance
EEC-type pressure vessel
EEC-type vessel
EUROREP
Ensure suitable use of maritime shipping routes
Entire type of vessel
European Vessel Reporting System
Identify different types of ship building methods
Identify different types of vessel building methods
Match ships to maritime routes
Match vessels to shipping routes
Ship classifications
Ship types
Type of vessel
Types of maritime vessels

Vertaling van "Types maritime vessels " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
different types of maritime vessels | ship types | ship classifications | types of maritime vessels

soorten maritieme schepen | soorten zeeschepen


distinguish vessel construction methods and how this affect performance in the water | identify different types of vessel building methods | distinguish ship construction methods | identify different types of ship building methods

onderscheid maken tussen bouwmethoden voor schepen | onderscheid maken tussen constructiemethoden voor schepen


European Vessel Reporting System | European vessel reporting system in the maritime zones of Community Member States | EUROREP [Abbr.]

Europees meldingssysteem voor schepen | EUROREP [Abbr.]


link ships with shipping routes connect vessels to shipping routes | match ships to maritime routes | ensure suitable use of maritime shipping routes | match vessels to shipping routes

schepen toewijzen aan scheepsroutes


EEC-type appliance | EEC-type vessel

toestel van het EEG-type


EEC-type pressure vessel

toestel onder druk van het EEG-type






Diabetes type 1 with small vessel disease

angiopathie van klein bloedvat door DM-I
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Given that the vast majority of vessels carry both Union and non-Union goods and stop frequently at both Union and non-Union ports (e.g. in Norway, Northern Africa, Russia), a real facilitation needs to cover this type of shipping service if maritime transport is to exploit its full potential.

Aangezien de grote meerderheid van de schepen zowel Unie- als niet-Uniegoederen vervoeren en regelmatig zowel EU-havens als niet-EU-havens aandoen (bv. in Noorwegen, Noord-Afrika, Rusland), moeten ook dergelijk scheepvaartverbindingen worden gefaciliteerd om het potentieel van de scheepvaart optimaal te kunnen benutten.


38. Pays tribute to the vital contribution made by the EUNAVFOR Atalanta operation in combating piracy in the Gulf of Aden and the western Indian Ocean and its humanitarian contribution to ensuring maritime safety by protecting World Food Programme ships and other vulnerable vessels, and approves the extension of its mandate until December 2014; approves also the extension of the scope of this mission to include Somalia’s coastal zone and territorial and inland waters; calls on the Member States to provide adequate air and sea resou ...[+++]

38. spreekt zijn waardering uit voor de essentiële bijdrage van de operatie EUNAVFOR Atalanta bij de bestrijding van piraterij in de golf van Aden en in het westelijk deel van de Indische Oceaan, en voor de bijdrage die deze operatie heeft geleverd aan de humanitaire situatie en de maritieme veiligheid, via de bescherming van schepen van het Wereldvoedselprogramma en andere kwetsbare schepen, en stemt in met de uitbreiding van het mandaat hiervan tot en met december 2014; gaat ook akkoord met de uitbreiding van het werkterrein van deze missie tot de kustgebieden en de territoriale wateren, alsmede tot de binnenwateren van Somalië; verz ...[+++]


Apart from the area of marine pollution, where the European Maritime Safety Agency keeps available EU pollution response vessels at the request of the affected country to complement its national resources, the response to other types of disasters, such as floods and forest fires, which are the most frequent disasters that hit Member States, can only come from national sources at present.

Behalve in gevallen van verontreiniging van de zee, waarvoor het Europees Agentschap voor maritieme veiligheid op verzoek van het getroffen land verontreinigingsbestrijdingsschepen ter beschikking houdt in aanvulling op de nationale middelen, kan de reactie op andere soorten rampen, zoals overstromingen en bosbranden - de rampen waardoor de lidstaten het vaakst worden getroffen - momenteel alleen uit nationale bronnen komen.


53. Calls for a review of the international legislation on maritime transport with a view to improving transparency as regards operational structures and identification of the operators, type of goods carried and the safety measures applying in each case; reiterates the need for measures to encourage vessels to fly Community flags rather than flags of convenience of countries which do not meet the vessel inspection and safety stan ...[+++]

53. pleit voor herziening van de internationale wetgeving inzake zeevervoer om te komen tot grotere transparantie voor wat betreft de functioneringsstructuren, de identiteit van de betrokkenen, het soort lading en de in elk afzonderlijk geval van toepassing zijnde veiligheidsmaatregelen; wijst nogmaals op de noodzaak van een systeem dat voorziet in communautaire bevlagging van schepen en voorkomt dat gebruik wordt gemaakt van goedkope vlaggen van landen die niet voldoen aan de voorschriften inzake veiligheid en inspectie van schepen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
49. Calls for a review of the international legislation on maritime transport with a view to improving transparency as regards operational structures, identity of the operators, type of goods carried and the safety measures applying in each case; reiterates the need for measures to encourage vessels to fly Community flags rather than flags of convenience of countries which do not meet the vessel inspection and safety standards;

49. pleit voor herziening van de internationale wetgeving inzake zeevervoer om te komen tot grotere transparantie voor wat betreft de functioneringsstructuren, de identiteit van de betrokkenen, het soort lading en de in elk afzonderlijk geval van toepassing zijnde veiligheidsmaatregelen; wijst nogmaals op de noodzaak van een systeem dat voorziet in communautaire bevlagging van schepen en voorkomt dat gebruik wordt gemaakt van goedkope vlaggen van landen die niet voldoen aan de voorschriften inzake veiligheid en inspectie van schepen;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Types maritime vessels' ->

Date index: 2021-07-02
w