Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air strip
Apply insulation strips
CAP
Cap strip seam
Cap-and-trade system
Capping strip
Carbon market
Common agricultural market
Common agricultural policy
Detachable strap double grooved joint
ETS
Emission trading
Emission trading scheme
Emission trading system
Emissions trading
Fasten reinforcing strips to wooden vessel components
Fasten wood reinforcing strips to vessel components
Fit insulation strips
Fitting insulation strips
Green Europe
Insulation strip application
International emissions trading
Keyed lock seam joint
Landing lane
Landing strip
Lay terrazzo divider strips
Position terrazzo divider strips
Rationalisation of the CAP
Reform of the CAP
Reinforce vessel components through using wood strips
Revision of the CAP
Terrazzo divider strip positioning

Vertaling van "capping strip " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




cap strip seam | detachable strap double grooved joint | keyed lock seam joint

hechtfels | tweezijdige dubbele fels met overschuifstrip


fit insulation strips | fitting insulation strips | apply insulation strips | insulation strip application

isolatiestrips aanbrengen


attach firmly wood reinforcing strips to vessel components | fasten reinforcing strips to wooden vessel components | fasten wood reinforcing strips to vessel components | reinforce vessel components through using wood strips

houtversterkende strips aan vaartuigonderdelen bevestigen


position terrazzo divider strips | terrazzo divider strip positioning | lay terrazzo divider strips | lay terrazzo divider strips

verdeelstrips voor terrazzo leggen


reform of the CAP [ rationalisation of the CAP | revision of the CAP ]

GLB-hervorming [ herziening van het GLB | rationalisatie van het GLB ]




emission trading [ cap-and-trade system | carbon market | emissions trading | emission trading scheme | emission trading system | ETS | international emissions trading ]

emissiehandel [ handel in emissierechten | koolstofmarkt ]


common agricultural policy [ CAP | common agricultural market | green Europe ]

gemeenschappelijk landbouwbeleid [ gemeenschappelijke landbouwmarkt | GLB | het Groene Europa ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Elements of ecological focus areas envisaged by the Commission proposal on the greening of CAP pillar I, such as buffer strips, could serve as Natural Water Retention Measures (NWRM), a type of Green Infrastructure.

Sommige elementen van de ecologische aandachtsgebieden, zoals bufferstroken, die deel uitmaken van het voorstel van de Commissie voor de vergroening van pijler I van het GLB, kunnen worden beschouwd als op natuurlijke processen gebaseerde waterretentiemaatregelen, dus als een vorm van groene infrastructuur.


This applies to large-scale direct support for farmers in the CAP’s first pillar, preventing land abandonment and fragmentation, and to smaller-scale measures supported through rural development programmes in the second pillar, including non-productive investments, agro-environmental measures (e.g. farmed landscape conservation measures, maintaining and enhancing hedgerows, buffer strips, terraces, dry walls, sylvo-pastoral measures etc.), payments fostering the coherence of Natura 2000, cooperation on maintaining valuable field boundaries, and conserving and restoring rural heritage features.

Daarvan is sprake bij grootschalige directe steun voor boeren onder de eerste pijler van het GLB, waardoor wordt voorkomen dat land wordt opgegeven of gefragmenteerd, en bij kleinschaliger maatregelen door middel van programma's voor plattelandsontwikkeling onder de tweede pijler, waaronder niet-productieve investeringen, milieumaatregelen voor de landbouw (bijvoorbeeld maatregelen tot behoud van agrarisch landschap, onderhoud en verbetering van houtwallen, bufferstroken, terrassen, gestapelde muren, maatregelen op het gebied van bosbouw met begrazing, wildakkers en bladakkers, enz.), betalingen die de samenhang van Natura 2000 bevordere ...[+++]


119. Calls for a less bureaucratic CAP with a view to reducing the error rates; welcomes therefore the commitment undertaken by the Commission to make simplification and subsidiarity one of the top priorities in the next five years; calls for persistently underperforming paying agencies to be stripped of their accreditation in extreme cases;

119. pleit ervoor dat het GLB minder bureaucratisch wordt gemaakt, waardoor de foutenpercentages kleiner worden; is dan ook ingenomen met het voornemen van de Commissie om vereenvoudiging en subsidiariteit de komende vijf jaar een van de topprioriteiten te maken; dringt erop dan dat stelselmatig wanpresterende betaalorganen in extreme gevallen hun accreditatie wordt afgenomen;


13. Calls for a less bureaucratic CAP with a view to reducing the error rates; welcomes therefore the commitment taken by the Commission to make simplification and subsidiarity one of the top priorities in the next five years; calls for persistently underperforming paying agencies to be stripped of their accreditation in extreme cases;

13. pleit ervoor dat het GLB minder bureaucratisch wordt gemaakt, waardoor de foutenpercentages kleiner worden; is dan ook ingenomen met het voornemen van de Commissie om vereenvoudiging en subsidiariteit de komende vijf jaar een van de topprioriteiten te maken; dringt erop van stelselmatig wanpresterende betaalorganen in extreme gevallen de accreditatie af te nemen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
116. Calls for a less bureaucratic CAP with a view to reducing the error rates; welcomes therefore the commitment undertaken by the Commission to make simplification and subsidiarity one of the top priorities in the next five years; calls for persistently underperforming paying agencies to be stripped of their accreditation in extreme cases;

116. pleit ervoor dat het GLB minder bureaucratisch wordt gemaakt, waardoor de foutenpercentages kleiner worden; is dan ook ingenomen met het voornemen van de Commissie om vereenvoudiging en subsidiariteit de komende vijf jaar een van de topprioriteiten te maken; dringt erop dan dat stelselmatig wanpresterende betaalorganen in extreme gevallen hun accreditatie wordt afgenomen;


This applies to large-scale direct support for farmers in the CAP’s first pillar, preventing land abandonment and fragmentation, and to smaller-scale measures supported through rural development programmes in the second pillar, including non-productive investments, agro-environmental measures (e.g. farmed landscape conservation measures, maintaining and enhancing hedgerows, buffer strips, terraces, dry walls, sylvo-pastoral measures etc.), payments fostering the coherence of Natura 2000, cooperation on maintaining valuable field boundaries, and conserving and restoring rural heritage features.

Daarvan is sprake bij grootschalige directe steun voor boeren onder de eerste pijler van het GLB, waardoor wordt voorkomen dat land wordt opgegeven of gefragmenteerd, en bij kleinschaliger maatregelen door middel van programma's voor plattelandsontwikkeling onder de tweede pijler, waaronder niet-productieve investeringen, milieumaatregelen voor de landbouw (bijvoorbeeld maatregelen tot behoud van agrarisch landschap, onderhoud en verbetering van houtwallen, bufferstroken, terrassen, gestapelde muren, maatregelen op het gebied van bosbouw met begrazing, wildakkers en bladakkers, enz.), betalingen die de samenhang van Natura 2000 bevordere ...[+++]


Clearly, simplification and stripping out the bureaucracy from the CAP is a key objective of the next reform, because certainly back in Scotland, many farmers are frustrated and angry about the bureaucracy and the disproportionate nature of the penalty system.

Het is duidelijk dat de vereenvoudiging van het GLB en het afpellen van de bureaucratische laag tot de kerndoelen van de volgende hervorming behoren, want zeker in Schotland zijn veel boeren gefrustreerd en boos over de bureaucratie en de buitensporigheid van het boetesysteem.


And the people of Europe do not want Mr Solana and Mrs Ferrero-Waldner to have to run round cap in hand when we want to engage in operations to stabilise the Gaza Strip, when we want to contribute to peace in the Middle East or whenever we seek to bring stability to the world’s troubled regions.

U heeft ook gezegd dat de Europese burgers niet willen dat de heer Solana en mevrouw Ferrero-Waldner moeten bedelen als we de situatie in de Gazastrook moeten stabiliseren, als we in het Midden-Oosten deel willen nemen aan het vredesproces, als we in de crisisgebieden overal ter wereld willen helpen.


w