Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bottle finisher's cataract
Bottle maker's cataract
Bottle worker's cataract
Chain maker's cataract
Chain makers'cataract

Traduction de «chain maker's cataract » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
chain maker's cataract | chain makers'cataract

cataract bij kettingmakers | kettingsmidstaar


bottle finisher's cataract | bottle maker's cataract | bottle worker's cataract

glasblazerstaar | hittestaar bij glasblazers
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
‘Enhance the indicators and statistical information available on economic globalisation and global value chains for Union decision-makers and for the public.

„Verbeteren van de voor de beleidsmakers van de Unie en het publiek beschikbare indicatoren en statistische informatie over de economische globalisering en wereldwijde waardeketens.


E. whereas, given the growing interconnectedness of global markets -up to 40% of European industrial products are manufactured from imported upstream products- it is crucial that policy makers shape and promote the interaction of markets; whereas, since industrial production will increasingly take place in global value chains and whereas proper trade rules and removing unnecessary barriers are fundamental to creating added value while maintaining and developing a strong, competitive and diversified industrial base in Europe;

E. overwegende dat het gezien de toenemende verwevenheid van de wereldmarkten - tot wel 40 % van de Europese industrieproducten wordt vervaardigd op basis van ingevoerde basisproducten - van cruciaal belang is dat beleidsmakers de interactie tussen deze markten vormgeven en bevorderen; overwegende dat de industriële productie steeds meer zal plaatsvinden binnen wereldwijde waardeketens en dat behoorlijke handelsregels en opheffing van onnodige belemmeringen essentieel zijn voor het scheppen van toegevoegde waarde, met behoud en verde ...[+++]


Enhance the indicators and statistical information available on economic globalisation and global value chains for Union decision-makers and for the public.

Verbeteren van de voor de beleidsmakers van de Unie en het publiek beschikbare indicatoren en statistische informatie over de economische globalisering en wereldwijde waardeketens.


Enhance the indicators and statistical information available on economic globalisation and global value chains for Union decision-makers and the public at large.

Verbeteren van de voor de beleidsmakers van de Unie en het algemene publiek beschikbare indicatoren en statistische gegevens over de economische globalisering en wereldwijde waardeketens.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Enhance the indicators and statistical information available on economic globalisation and global value chains for Union decision-makers and the public at large.

Verbeteren van de voor de beleidsmakers van de Unie en het algemene publiek beschikbare indicatoren en statistische gegevens over de economische globalisering en wereldwijde waardeketens.


19. Stresses the need for an integrated transport policy for the entire value chain of transport and logistics, in order to address properly the challenges of transport and mobility, in particular those which arise in urban areas; calls for enhanced coordination among policy-makers in the European institutions and for permanent dialogue and consultation with the logistics industry, transport-service suppliers and customers in a European logistics and mobility forum;

19. benadrukt de noodzaak van een geïntegreerd vervoersbeleid voor de hele waardeketen van vervoer en logistiek om een goed antwoord te bieden op de uitdagingen van vervoer en mobiliteit, met name die uitdagingen die zich voordoen in stedelijke gebieden; roept op tot nauwere coördinatie tussen beleidsmakers in de Europese instellingen, alsook tot een permanente dialoog met en raadpleging van de logistieke sector, leveranciers van vervoersdiensten en klanten middels een Europees logistiek- en mobiliteitsforum;


18. Stresses the need of an integrated transport policy that ensures that the entire value chain of transport and logistics addresses appropriately the challenges of transport and mobility, particularly those originating in urban areas; calls for enhanced coordination among policy-makers in the European institutions, and for permanent dialogue and consultation with the logistics industry, transport service suppliers and customers in a European logistic and mobility forum;

18. onderstreept de noodzaak van een geïntegreerd vervoersbeleid om te kunnen bewerkstelligen dat de hele waardeketen van vervoer en logistiek een adequate oplossing biedt voor de vervoers- en mobiliteitsproblematiek, en met name de problemen die hun oorsprong vinden in stedelijke gebieden; roept op tot nauwere coördinatie tussen beleidsmakers in de Europese instellingen, alsook tot een permanente dialoog met en raadpleging van de logistieke sector, leveranciers van vervoersdiensten en klanten middels een Europees logistiek- en mobiliteitsforum;


19. Stresses the need for an integrated transport policy for the entire value chain of transport and logistics, in order to address properly the challenges of transport and mobility, in particular those which arise in urban areas; calls for enhanced coordination among policy-makers in the European institutions and for permanent dialogue and consultation with the logistics industry, transport-service suppliers and customers in a European logistics and mobility forum;

19. benadrukt de noodzaak van een geïntegreerd vervoersbeleid voor de hele waardeketen van vervoer en logistiek om een goed antwoord te bieden op de uitdagingen van vervoer en mobiliteit, met name die uitdagingen die zich voordoen in stedelijke gebieden; roept op tot nauwere coördinatie tussen beleidsmakers in de Europese instellingen, alsook tot een permanente dialoog met en raadpleging van de logistieke sector, leveranciers van vervoersdiensten en klanten middels een Europees logistiek- en mobiliteitsforum;


26. Recalls, as Article 39 of the Lisbon Treaty rightly suggests, that agriculture is a specific sector which suffers from a long-term production cycle and several types of market failure such as high market volatility, great exposure to natural disasters, a high level of risk, lack of demand elasticity, and the fact that farmers are ‘price-takers’ rather than ‘price-makers’ in the food supply-chain;

26. wijst erop dat de landbouw, zoals in artikel 39 van het Verdrag van Lissabon terecht wordt opgemerkt, een bijzonder bedrijf is, dat te maken heeft met een lange productiecyclus en verschillende soorten marktproblemen, zoals een hoge marktvolatitileit, grote kwetsbaarheid voor natuurrampen, een hoog risiconiveau, een ontbrekende elasticiteit van de vraag, en het feit dat boeren prijzen moeten accepteren in plaats van bepalen in de voedselaanbodketen;


" It is very important for the actors of the food supply chain, consumers and policy makers to increase the transparency of prices along the supply chain.

"Het is zeer belangrijk voor actoren in de voedselvoorzieningsketen, consumenten en beleidsmakers dat er voor een grotere prijstransparantie langs de voedselvoorzieningsketen wordt gezorgd.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

chain maker's cataract ->

Date index: 2021-09-05
w