Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Confer with student's support system
Consult student's support system
Consulting student's support system
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Discuss with student's support system

Traduction de «confer with student's support system » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
confer with student's support system | discuss with student's support system | consult student's support system | consulting student's support system

ondersteuningsnetwerk van de student raadplegen | overleggen met het ondersteuningsnetwerk van de student


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, beco ...[+++]

Omschrijving: Toestanden van subjectieve spanning en emotionele ontregeling die doorgaans het sociaal functioneren en optreden belemmeren en ontstaan in de periode van aanpassing aan een belangrijke levensverandering of stressveroorzakende levensgebeurtenis. De stressveroorzakende factor kan de samenhang van iemands sociale netwerk aangetast hebben (sterfgeval, scheiding) of sociale steun en waarden in groter verband (migratie, vluchtelingenstatus) of vertegenwoordigde een belangrijke ontwikkelingsstap of crisis (naar school gaan, ouder worden, falen in het bereiken van een dierbaar persoonlijk doel, pensionering). Individuele predispositie of kwetsbaarheid speelt een belangrijke rol bij het risico voor het optreden van aanpassingsstoorniss ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In contrast, student financial support systems are most restrictive in the French-speaking part of Belgium, Bulgaria, the Czech Republic, Greece, Croatia, Lithuania, Romania and Slovakia.

In het Franstalige gedeelte van België, Bulgarije, Tsjechië, Griekenland, Kroatië, Litouwen, Roemenië en Slowakije daarentegen zijn de stelsels voor financiële steun aan studenten het meest restrictief.


While it may be theoretically possible for students to take out loans in all countries, they are considered as a main feature of student support systems if more than 5% of the student population takes out such a loan.

Hoewel studenten in theorie in alle landen leningen kunnen afsluiten, worden zij als een hoofdkenmerk van een systeem voor steun aan studenten beschouwd als meer dan 5 % van de studentenbevolking een dergelijke lening afsluit.


Student support systems may consider the student either as an individual or as a member of a family that may need support.

Systemen voor steun aan studenten kunnen de student als een individu beschouwen, dan wel als lid van een gezin dat hulp nodig kan hebben.


22. Asks for further support for national and European measures to guarantee equitable inclusion, fair access to study, successful progression and a sustainable support system (e.g. housing, transport expenses, etc.) for all students, as well as targeted support in particular for those who belong to under-represented groups, socially disadvantaged backgrounds and those experiencing financial difficulties, in ...[+++]

22. vraagt meer steun voor nationale en Europese maatregelen die de gelijke inclusie, eerlijke toegang, succesvolle doorstroming en duurzame ondersteuning (bijv. op het gebied van huisvesting en vervoerkosten) van alle studenten garanderen, en verzoekt om bijzondere steun voor studenten uit ondervertegenwoordigde groepen of kansarme gezinnen en voor studenten met financiële moeilijkheden, teneinde het uitvalpercentage te verlagen, onderwijs en opleiding onafhankelijk te maken van tot achterstelling leidende sociaaleconomische factoren en tegemoet te komen aan de leerbehoeften van ieder individu; beveelt aan sneller werk te maken van de ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
22. Asks for further support for national and European measures to guarantee equitable inclusion, fair access to study, successful progression and a sustainable support system (e.g. housing, transport expenses, etc.) for all students, as well as targeted support in particular for those who belong to under-represented groups, socially disadvantaged backgrounds and those experiencing financial difficulties, in ...[+++]

22. vraagt meer steun voor nationale en Europese maatregelen die de gelijke inclusie, eerlijke toegang, succesvolle doorstroming en duurzame ondersteuning (bijv. op het gebied van huisvesting en vervoerkosten) van alle studenten garanderen, en verzoekt om bijzondere steun voor studenten uit ondervertegenwoordigde groepen of kansarme gezinnen en voor studenten met financiële moeilijkheden, teneinde het uitvalpercentage te verlagen, onderwijs en opleiding onafhankelijk te maken van tot achterstelling leidende sociaaleconomische factoren en tegemoet te komen aan de leerbehoeften van ieder individu; beveelt aan sneller werk te maken van de ...[+++]


44. Proposes that the recognition of credits obtained under the Erasmus Programme by partner universities should be a compulsory element for all institutions participating in student exchanges supported by EU funding in order to strengthen the European Credit Transfer and Accumulation System;

44. stelt voor om instellingen die betrokken zijn bij door de EU gefinancierde studentenuitwisselingen te verplichten om de studiepunten die in het kader van Erasmus-programma's bij partneruniversiteiten zijn verkregen te erkennen met het oog op de consolidatie van het ECTS;


44. Proposes that the recognition of credits obtained under the Erasmus Programme by partner universities should be a compulsory element for all institutions participating in student exchanges supported by EU funding in order to strengthen the European Credit Transfer and Accumulation System;

44. stelt voor om instellingen die betrokken zijn bij door de EU gefinancierde studentenuitwisselingen te verplichten om de studiepunten die in het kader van Erasmus-programma's bij partneruniversiteiten zijn verkregen te erkennen met het oog op de consolidatie van het ECTS;


7. Take measures to ensure that student and researcher support systems promote the widest possible and most equitable participation in mobility schemes, such as improving access to higher education for all motivated and talented students and researchers, including those with disabilities, regardless of gender, income, social, or linguistic background, and broadening the social dimension of higher education by providi ...[+++]

7. maatregelen te nemen om ervoor te zorgen dat regelingen ter ondersteuning van studenten en onderzoekers een zo ruim en rechtvaardig mogelijke deelneming aan mobiliteitsstelsels bevorderen, zoals een betere toegang tot het hoger onderwijs voor alle gemotiveerde en getalenteerde studenten en onderzoekers, ook die met een handicap, ongeacht gender, inkomen en sociale of taalachtergrond, een verruiming van de sociale dimensie van het hoger onderwijs door een betere ondersteuning van studenten en onderzoekers in de EU, en informatie ove ...[+++]


1. Endorses the general negotiating approach laid down in the Council mandate for the Third WTO Ministerial Conference in Seattle, maintains and underlines its demands made before that Conference and stresses its support for a new round of multilateral trade negotiations with a broad agenda, in order to boost sustainable economic growth, strengthen, develop and reform the rules-based trade system ...[+++]

1. steunt de algemene onderhandelingsbenadering, zoals vastgelegd in het mandaat van de Raad voor de derde ministersconferentie van de WTO in Seattle, handhaaft en benadrukt zijn eisen aan deze conferentie; betuigt zijn steun aan een nieuwe ronde van multilaterale handelsonderhandelingen met een brede agenda ter stimulering van een duurzame economische groei, een versterking, ontwikkeling en hervorming van het op regels gebaseerde handelsstelsel en ter waarborging van een billijke verdeling van de voordelen die het biedt;


To implement these ideas the White Paper identifies five general objectives and a number of support measures: - to encourage the acquisition of new knowledge (a number of support measures are proposed: launching a European system for recognizing key skills, a personal skills card and a European skills accreditation system; facilitating student mobility; supporting the development of multimedia educational software), - to bring schools and the busine ...[+++]

Het Witboek onderscheidt vijf algemene doelstellingen en een aantal steunmaatregelen om een en ander te verwezenlijken : . de verwerving van nieuwe kennis aanmoedigen (de volgende steunmaatregelen worden voorgesteld : invoering van een Europees systeem voor de erkenning van basisvaardigheden, persoonlijke bekwaamheidskaarten, Europees systeem voor de erkenning van vaardigheden, bevordering van de mobiliteit van studenten, steun voor de ontw ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

confer with student's support system ->

Date index: 2021-10-25
w