15. souligne la nécessité d'accroître les ressources pour l'amélioration du matériel et des locaux, ainsi que pour que la formation en cours du personnel permette d'accroître la qualité de l'éducation pré-primaire et l'accès universel à une éducation pré-primaire de qualité élevée représente une façon efficace d'ouvrir l'accès à la formation tout au long de la vie à tous les enfants et, en particulier, aux enfants issus des milieux défavorisés ou de minorités ethniques;
15. stelt met nadruk dat er ruimere middelen uitgetrokken moeten worden om de materiële omkadering, onderbrenging en doorlopende maatregelen voor de verdere vorming van onderwijzend personeel te verbeteren zodat de kwaliteit van het kleuteronderwijs toeneemt en dat er ruimere investeringsmogelijkheden zijn, waarbij algemene beschikbaarheid van kwalitatief hoogstaand kleuteronderwijs een geschikte manier is om alle kinderen, maar vooral die uit sociaal achtergestelde milieus of minderheidsgroepen, gelegenheid tot levenslang leren te geven;