23. onderstreept dat het v
an doorslaggevend belang is dat personen met een handicap gemakkelijker toegang krijgen tot een leven lang leren, niet a
lleen door gerichte programma's te ontwikkelen en uit te voeren, maar ook via "disability mainstreaming"
in alle programma's voor het grote publiek; wijst erop dat er in dit verband bijzondere aandacht moet worden besteed aan de relatie tussen ge
...[+++]handicapt zijn en een leven lang leren, teneinde maatschappelijke uitsluiting te voorkomen en de positie van gehandicapten op de arbeidsmarkt werkelijk te verbeteren, aangezien uit de relevante onderzoeken hieromtrent is gebleken dat het onderwijsniveau van mensen met een handicap lager ligt dan het gemiddelde en dat hun deelname aan dergelijke programma's zeer beperkt is; 23. Stresses the decisive importance of facilitating access for persons with disabilities to LLL , not only through the formulation and impleme
ntation of targeted programmes but also through disability mainstreaming in all programmes inten
ded for the general public; particular attention must be paid, in this connection, to the relationship between disability and LLL so as to prevent social exclusion and genuinely strengthen the position of those with disabilities on the labour market, given that, according to all relevant studies, th
...[+++]e educational level of those with disabilities is below average while their degree of participation in the programmes in question is extremely low;