Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanmelding van leerlingen
Beoordeling
Beoordeling per sector
Beoordeling van datakwaliteit
Beoordeling van gegevenskwaliteit
Beoordeling van kwaliteit van gegevens
Beoordeling van leerlingen
Examens voor leerlingen afnemen
Examens voor leerlingen organiseren
In de beoordeling van de zaken zelf treden
Inschrijving van leerlingen
Leraar hoogbegaafde leerlingen
Lerares hoogbegaafde leerlingen
Onderwijsgevende hoogbegaafde leerlingen
Permanente beoordelings- en toepassingscommissie
Specialist hoogbegaafdheid
Voertuig bestemd voor het ophalen van leerlingen

Vertaling van "beoordeling van leerlingen " (Nederlands → Duits) :

TERMINOLOGIE


onderwijsgevende hoogbegaafde leerlingen | specialist hoogbegaafdheid | leraar hoogbegaafde leerlingen | lerares hoogbegaafde leerlingen

Lehrer für Begabtenförderung | Lehrerin für Begabtenförderung | LehrerIn für Begabtenförderung | Lehrkraft für Begabtenförderung


aanmelding van leerlingen | inschrijving van leerlingen

Anmeldung der Schueler


examens voor leerlingen afnemen | examens voor leerlingen organiseren

Prüfungen für Auszubildende organisieren | Prüfungsvorgänge für Auszubildende durchführen


beoordeling van datakwaliteit | beoordeling van gegevenskwaliteit | beoordeling van kwaliteit van gegevens

Beurteilung der Datenqualität | Bewertung der Datenqualität


voertuig bestemd voor het ophalen van leerlingen

Schulbus


beoordeling per sector | beoordeling/heffing per sector

Sektorale Bewertung


in de beoordeling van de zaken zelf treden

über die Sache selbst erkennen




permanente beoordelings- en toepassingscommissie

Ständiger Ausschuss Schengener Durchführungsübereinkommen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Zie het PISA-onderzoek (programma voor de internationale beoordeling van leerlingen) van de OESO uit 2015.

Programme for International Student Assessment (PISA) der OECD, Erhebung 2015.


- behalve aan de bestaande PISA- en AHELO-programma's (respectievelijk prestaties van leerlingen en studieresultaten in het hoger onderwijs), ook actief deelnemen aan het nieuwe programma van de OESO ter beoordeling van de competenties van volwassenen (PIAAC).

- neben den derzeitigen PISA- und AHELO-Programmen (Schüler und Ergebnisse der Hochschulbildung) aktiv am neuen OECD-Programm zu Bewertung der Kompetenzen Erwachsener (PIAAC) teilnehmen.


2.12 Onderzoek toont aan dat een beoordeling die er specifiek op is afgestemd om het leren te stimuleren een van de doeltreffendste middelen is om het niveau te verhogen, met name bij leerlingen die slecht scoren, en om een leven lang leren mogelijk te maken.

2.12 Die Forschung zeigt, dass eine ausdrückliche Ausrichtung der Beurteilung auf die Lernförderung zu den wirkungsvollsten Instrumenten gehört, wenn es gilt, die Standards, insbesondere bei den Schülern mit schlechten Leistungen, anzuheben und zum lebenslangen Lernen zu befähigen.


Zweden heeft de regels voor de opvang en onderwijs voor pas aangekomen leerlingen gewijzigd, waarbij een systeem werd opgezet voor vroegtijdige beoordeling van vaardigheden (binnen twee maanden na aankomst op school).

Schweden hat die Regeln für Aufnahme und Schulbesuch neuangekommener Schulpflichtiger geändert und ein System zur frühzeitigen Einstufung des Kompetenzniveaus (innerhalb von zwei Monaten nach Eintreffen in der Schule) eingerichtet.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Het verslag bevat een combinatie van gegevens van het Eurydice-netwerk, Eurostat en uit internationale onderzoeken, waaronder de internationale onderwijsenquête (TALIS 2008) en het programma voor de internationale beoordeling van leerlingen (PISA 2009) van de OESO, en het onderzoek naar internationale ontwikkelingen op het gebied van wiskunde en wetenschappen (TIMSS 2011) van de International Association for the Evaluation of Educational Achievement.

B. aus dem Eurydice-Netz, von Eurostat und aus internationalen Erhebungen wie der Internationalen Lehr- und Lernumfrage der OECD (TALIS 2008), der internationalen Schulleistungsstudie der OECD (PISA 2009) sowie der Internationalen Mathematik- und Naturwissenschaftsstudie (TIMSS 2011) der Internationalen Vereinigung zur Bildungsbewertung (IEA).


Ook ontbreekt het in veel gevallen nog aan gestandaardiseerde methoden die leerkrachten een leidraad bieden voor de beoordeling van leerlingen, zo blijkt uit het verslag.

Standardisierte Methoden, nach denen sich Lehrkräfte bei der Bewertung ihrer Schülerinnen und Schüler richten können, fehlen nach Aussage des Berichts ebenfalls weitgehend.


Actieve deelname wordt ook steeds meer gebruikt bij de beoordeling van leerlingen.

Auch bei der Bewertung von Schülerinnen und Schülern spielt die aktive Mitwirkung eine immer größere Rolle.


Bij externe kwaliteitsborging gaat steeds grotere aandacht uit naar beoordeling op het niveau van de instellingen, waardoor hogeronderwijsinstellingen hun aanbod op flexibeler wijze kunnen aanpassen aan hun eigen behoeften en die van de leerlingen, de arbeidsmarkt en de samenleving.

Bei der externen Qualitätssicherung ist ein Trend zur Evaluierung auf Ebene der Einrichtungen festzustellen, was die Hochschulen befähigt, ihre Angebote flexibler zu gestalten und auf ihre eigenen Bedürfnisse und die der Lernenden, des Arbeitsmarkts und der Gesellschaft abzustimmen.


Het verslag bevat een overzicht van vijf hoofdonderwerpen: 1) doelstellingen en opzet van de leerplannen, 2) participatie van leerlingen en ouders op scholen, 3) schoolcultuur en maatschappelijke participatie van leerlingen, 4) beoordeling en evaluatie, en 5) steun voor leraren en schooldirecteuren.

Der Bericht gibt einen Überblick über fünf Hauptthemen: 1) Lehrpläne und Organisation; 2) Mitwirkung von Schüler- und Elternschaft in Schulen; 3) Schulkultur und Mitwirkung von Schülerinnen und Schülern in der Gesellschaft; 4) Analyse und Bewertung; 5) Unterstützung für Lehrkräfte und Schulleitung.


bij de ontwikkeling van de indicator de verantwoordelijkheid van de lidstaten voor de inrichting van hun onderwijsstelsels volledig in acht moet worden genomen, en een en ander niet mag leiden tot onnodige administratieve of financiële lasten voor de betrokken organisaties en instellingen; de methode voor het verzamelen van gegevens moet voortbouwen op eerdere activiteiten op dit gebied op internationaal niveau, op het niveau van de Unie en op dat van de lidstaten, en kostenefficiënt moet worden ontwikkeld en uitgevoerd; de Europese taalvaardigheidsindicator zo spoedig mogelijk moet worden ingevoerd, overeenkomstig onderstaande richtsnoeren: gegevens over de vaardigheden inzake de eerste en de tweede vreemde taal worden als volgt verzamel ...[+++]

bei der Konzipierung des Indikators die Zuständigkeit der Mitgliedstaaten für die Organisation ihrer Bildungssysteme in vollem Umfang gewahrt bleiben und dafür gesorgt werden sollte, dass für die jeweilige Organisation und die betreffenden Institutionen keine übermäßige administrative oder finanzielle Belastung entsteht; in Bezug auf die Methode der Datenerfassung die Arbeiten berücksichtigt werden sollten, die bereits auf internationaler, auf Unions- oder auf mitgliedstaatlicher Ebene durchgeführt wurden, und dass diese Methode auf kostengünstige Weise konzipiert und umgesetzt werden sollte; der Europäische Indikator für Sprachenkompe ...[+++]


w