Toch mag zij niet worden geïdealiseerd: oneerlijke praktijken, binnendringen van
de publieke ruimte (bijvoorbeeld reclameborden) en de particuliere ruimte (bij
voorbeeld ongevraagde e-mails), gerichtheid op kwetsbare personen (bij
voorbeeld kinderen, personen met een te hoge schuldenlast), opwe
rping van mogelijke belemmeringen voor de betreding van de gemeenschappelijke markt (wanneer de nodige reclame-uitgaven te hoog zijn) en verstoring van de gemeenschappelijke markt (aankoop van goederen/die
...[+++]nsten die de consumenten normaal niet zouden kopen).
Sie darf jedoch auch nicht schöngefärbt werden: unlautere Praktiken, Eindringen in öffentliche Räume (z. B. Werbetafeln) und in die Privatsphäre (z. B. unerwünschte E-Mails), Ausrichtung auf schutzbedürftige Personen (z. B. Kinder, überschuldete Personen), Schaffung potenzieller Barrieren für den Zugang zum Binnenmarkt (bei zu hohen erforderlichen Werbeausgaben), Verzerrung des Binnenmarktes (Erwerb von Waren/Dienstleistungen, die die Verbraucher normalerweise nicht gekauft hätten).