Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Competentie
Competenties betreffende een studierichting
E.n.g.
ESCO
Elders niet genoemd
Interculturele vaardigheden tonen in de horeca
Met naam genoemd
N.a.g.
N.a.g.i.
N.e.g.
Niet afzonderlijk genoemd
Niet elders genoemd
Onderwijs aanpassen aan de capaciteiten van de student
Onderwijs aanpassen aan de competenties van de student

Vertaling van "competenties worden genoemd " (Nederlands → Duits) :

TERMINOLOGIE
elders niet genoemd | niet afzonderlijk genoemd | niet elders genoemd | e.n.g. [Abbr.] | n.a.g.i. [Abbr.] | n.e.g. [Abbr.]

anderweitig nicht angeführt | anderweitig nicht genannt | nicht anderweitig genannt | nicht näher bestimmt | ohne nähere Angabe | A.N.A. [Abbr.] | A.N.G. [Abbr.] | ANG [Abbr.] | N.A.G. [Abbr.] | n.n.b. [Abbr.] | ONA [Abbr.]


interculturele competenties aan de dag leggen in de horeca | interculturele competenties weten te gebruiken in de horeca | interculturele vaardigheden tonen in de horeca | interculturele vaardigheden tonen in het hotel- en restaurantwezen

interkulturelle Kompetenz im Hotel- und Gaststättengewerbe zeigen


Europese classificatie van vaardigheden, competenties, kwalificaties en beroepen | Europese classificatie van vaardigheden/competenties, kwalificaties en beroepen | ESCO [Abbr.]

ESCO-Klassifikation | europäische Klassifizierung für Fähigkeiten/Kompetenzen, Qualifikationen und Berufe | ESCO [Abbr.]


niet afzonderlijk genoemd | niet elders genoemd | n.a.g. [Abbr.] | n.e.g. [Abbr.]

nicht anderweitig genannt | N.A.G. [Abbr.]




feit, door de wet misdaad genoemd

Tat, die vom Gesetz als Verbrechen qualifiziert wird




Competenties betreffende een studierichting (élément)

Fachbezogene Kompetenzen (élément)


klinische chiropractische competenties toepassen in de sport | klinische chiropractische vaardigheden toepassen in de sport

klinische Chiropraktikkompetenzen im Sport anwenden


onderwijs aanpassen aan de capaciteiten van de student | onderwijs aanpassen aan de competenties van de student

Unterricht differenzieren | Unterrichtsmethoden an die Fähigkeiten der Schüler/Schülerinnen anpassen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3° het uitbrengen van een advies en de begeleiding van de plaatselijke besturen die daarom verzoeken voor PPS-projecten, overeenkomstig de beginselen en mechanismen van de omzendbrief van 24 december 2010 van de Minister van Plaatselijke besturen genoemd " privaat-publieke samenwerkingen - Competentie van de cel voor financiële informatie" ;

3° gemäß den Grundsätzen und Verfahren des Rundschreibens vom 24. Dezember 2010 des Ministers für lokale Behörden mit der Überschrift " Öffentlich-private Partnerschaften der lokalen Behörde - Zuständigkeitsbereich der Stelle für Finanzinformationen" in Bezug auf ÖPP-Vorhaben Gutachten abzugeben und die betreffenden lokalen Behörden zu betreuen, insofern sie dies beantragen,


Zij beschrijven de rol, competenties, samenstelling, het mandaat en de verkiezingsprocedure voor het Europees Parlement (hierna genoemd „Parlement”)

Stellung, Zuständigkeiten, Zusammensetzung, Mandat und Wahlverfahren des Europäischen Parlaments (im Weiteren „Parlament“) werden dargestellt.


In het EQF worden kwalificaties op elk niveau in drie soorten leerresultaten onderverdeeld: kennis, vaardigheden en bredere competenties die "persoonlijke en professionele competenties" worden genoemd.

Die den einzelnen EQR-Ebenen entsprechenden Qualifikationen werden anhand dreier Arten von Lernergebnissen definiert: Kenntnisse, Fertigkeiten und weitere so genannte persönliche und fachliche Kompetenzen.


Overeenkomstig het in hetzelfde artikel neergelegde evenredigheidsbeginsel, gaat deze aanbeveling niet verder dan wat nodig is om de genoemde doelstellingen te verwezenlijken, aangezien zij nationale kwalificatiesystemen en/of kwalificaties en/of nationale systemen van studiepuntenoverdracht niet vervangt of vaststelt, specifieke leerresultaten of iemands competenties niet voorschrijft en versplintering noch harmonisering van kwalificatiesystemen beoogt of vereist,

Entsprechend dem in demselben Artikel genannten Grundsatz der Verhältnismäßigkeit geht diese Empfehlung nicht über das zur Erreichung dieser Ziele erforderliche Maß hinaus, insoweit sie die nationalen Qualifikationssysteme, Qualifikationen oder Leistungspunktesysteme nicht ersetzt oder definiert, keine spezifischen Lernergebnisse oder Kompetenzen von Einzelpersonen vorschreibt und weder auf die Fragmentierung noch die Harmonisierung von Qualifikationssystemen abzielt oder diese verlangt —


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Overeenkomstig het in hetzelfde artikel neergelegde evenredigheidsbeginsel, gaat deze aanbeveling niet verder dan wat nodig is om de genoemde doelstellingen te verwezenlijken, aangezien zij nationale kwalificatiesystemen en/of kwalificaties en/of nationale systemen van studiepuntenoverdracht niet vervangt of vaststelt, specifieke leerresultaten of iemands competenties niet voorschrijft en versplintering noch harmonisering van kwalificatiesystemen beoogt of vereist,

Entsprechend dem in demselben Artikel genannten Grundsatz der Verhältnismäßigkeit geht diese Empfehlung nicht über das zur Erreichung dieser Ziele erforderliche Maß hinaus, insoweit sie die nationalen Qualifikationssysteme, Qualifikationen oder Leistungspunktesysteme nicht ersetzt oder definiert, keine spezifischen Lernergebnisse oder Kompetenzen von Einzelpersonen vorschreibt und weder auf die Fragmentierung noch die Harmonisierung von Qualifikationssystemen abzielt oder diese verlangt —


11. beschouwt het derde genoemde horizontale gebied van de "persoonlijke en professionele competenties" als een interessante aanzet om de nieuwste resultaten van het moderne leeronderzoek direct in het EQF op te nemen; zou echter een herziening toejuichen waarin wordt verduidelijkt hoe "soft skills" en "persoonlijke competenties" methodisch kunnen worden vastgelegd;

11. betrachtet den dritten horizontalen Bereich "persönliche und fachliche Kompetenz" als interessanten Ansatz, die neuesten Erkenntnisse der modernen Lernforschung direkt in den EQR zu übernehmen; begrüßt allerdings eine Überarbeitung, die verdeutlicht, wie "soft skills" und "persönliche Kompetenzen" methodisch erfasst werden können;


In het verslag worden acht competenties genoemd, maar ik geloof dat de vijfde competentie, “leercompetentie”, een van de belangrijkste is, omdat levenslang leren een proces is.

In diesem Bericht sind acht Kompetenzen aufgeführt, wobei ich persönlich der Meinung bin, dass die fünfte Kompetenz, „Lernen zu lernen”, zu den wichtigeren gehört, denn das lebenslange Lernen ist ja ein Prozess.


11. staat kritisch tegenover het derde genoemde horizontale gebied van de "persoonlijke en professionele competenties" omdat een objectieve beoordeling of systematische indeling van de "soft skills" door middel van specifieke omschrijvingen zeer lastig is en omdat het begrip "persoonlijke competenties" in feite de meerwaarde ten opzichte van het niveau van de basisopleiding weergeeft; verzoekt de Commissie de tekst in dit licht te verbeteren;

11. betrachtet den dritten horizontalen Bereich „persönliche und fachliche Kompetenz“ kritisch, da die objektive Beurteilung und methodische Einordnung von „soft skills“ durch Deskriptoren äußerst schwierig ist und die „persönliche Kompetenz“ eigentlich den Mehrwert zu den jeweiligen Grundbildungsniveaus darstellt; fordert die Kommission auf, eine entsprechende Verbesserung vorzunehmen;


Ten eerste wordt genoemd de ontwikkeling van nieuwe competentie in de meest geavanceerde delen van de zich aftekenende op onderzoek gebaseerde economie (elitestrategie), ten tweede het belang van bestrijding van de maatschappelijke uitsluiting en bijgevolg het geven van voorrang aan basisonderwijs aan randgroepen en –individuen (compensatiestrategie), en ten derde wordt volledige werkgelegenheid genoemd als een doel dat voorrang verdient (strategie van de totaalaanpak).

Zum Ersten wird dort von der Entwicklung neuer Kompetenzen in den fortschrittlichsten Teilen der sich entwickelnden wissenschaftsgestützten Wirtschaft gesprochen (Elitestrategie), zum Zweiten wird auf die Bedeutung hingewiesen, der sozialen Ausgrenzung entgegenzuwirken und somit auf die Bedeutung, der Basisausbildung marginalisierter Gruppen und Einzelpersonen Vorrang zu geben (Kompensationsstrategie), und zum Dritten wird von Vollbeschäftigung als prioritärem Ziel gesprochen (globale Strategie).




Anderen hebben gezocht naar : competenties betreffende een studierichting     competentie     g     elders niet genoemd     met naam genoemd     i     niet afzonderlijk genoemd     niet elders genoemd     competenties worden genoemd     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'competenties worden genoemd' ->

Date index: 2024-10-09
w