Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Behoeften van ICT-gebruikers achterhalen
Behoeften van ICT-gebruikers identificeren
Gebruik
Gebruik der talen
Gebruik van de talen
Gebruik van wapens
Klaar voor gebruik
Legitiem aanwenden van geweld
Plaatselijk gebruik
Rechtvaardig gebruik van geweld
Signalering van gebruiker naar gebruiker
Vooruitbetaalde telefoonkaart
Wensen van ICT-gebruikers identificeren
Wettelijk gebruik van geweld
Wettelijk toegestaan gebruik van dwangmiddelen

Traduction de «gebruik van vooruitbetaalde » (Néerlandais → Allemand) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Signalering van gebruiker naar gebruiker

Teilnehmer-zu-Teilnehmer-Zeichengabe | UUS


gebruik van de talen | gebruik der talen

Sprachengebrauch


behoeften van ICT-gebruikers achterhalen | wensen van ICT-gebruikers identificeren | behoeften van ICT-gebruikers identificeren | identificatiemethoden voor het identificeren van de behoeften van ICT-gebruikers

IKT-Zielgruppenanalyse durchführen | Techniken zur Ermittlung des IKT-Anwenderbedarfs einsetzen | IKT-Anwenderbedarf ermitteln | Verfahren zur Identifizierung des IKT-Anwenderbedarfs anwenden


legitiem aanwenden van geweld | wettelijk toegestaan gebruik van dwangmiddelen | rechtvaardig gebruik van geweld | wettelijk gebruik van geweld

rechtlich angemessene Gewaltanwendung | rechtmäßige Anwendung der Gewalt | rechtmäßige Anwendung von Gewalt | rechtmäßige Gewaltanwendung


klanten adviseren over het gebruik van medische producten | klanten advies geven over het gebruik van medische producten | klanten raad geven over het gebruik van medische producten

Kunden und Kundinnen über den Verwendungszweck von Arzneimitteln informieren








TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In dit verband heeft de Raad JBZ in zijn conclusies van de vergadering van 8 mei 2003 een aantal bepalingen aangenomen inzake het traceren van het gebruik van prepaid telefoonkaarten voor mobiele toestellen teneinde strafrechtelijke onderzoeken te vergemakkelijken. De Raad is van oordeel dat “de bevoegde autoriteiten van de lidstaten dankzij de invoering, met inachtneming van de beginselen die een democratische samenleving kenmerken, van instrumenten voor het traceren van het gebruik van vooruitbetaalde telefoonkaarten voor mobiele toestellen over betere middelen zullen beschikken voor het onderzoeken van ernstige delicten”.

In diesem Zusammenhang hat der Rat Justiz und Innere Angelegenheiten in seiner Sitzung vom 8. Mai 2003 Schlussfolgerungen bezüglich der Rückverfolgung der Verwendung von Guthabenkarten für Mobiltelefone zur Erleichterung strafrechtlicher Ermittlungen angenommen. Darin vertritt der Rat die Auffassung, dass die Einführung von Mitteln zur Rückverfolgung der Verwendung von Guthabenkarten für Mobiltelefone in Übereinstimmung mit den Grundsätzen einer demokratischen Gesellschaft den zuständigen Behörden der Mitgliedstaaten bessere Möglichkeiten für Ermittlungen bei schweren Straftaten an die Hand gibt.


In concreto kan het anonieme gebruik van vooruitbetaalde telefoonkaarten ertoe leiden dat het voor de wetshandhavingsdiensten moeilijk wordt om te achterhalen welke dienst door de persoon op wie de interceptiemaatregel betrekking heeft, wordt gebruikt;

Die anonyme Verwendung von Guthabenkarten kann nämlich den Sicherheitskräften die Identifizierung des Dienstes erschweren, den die überwachte Person in Anspruch nimmt;


8. ERKENT met bezorgdheid dat het huidige anonieme gebruik van vooruitbetaalde telefoonkaarten voor mobiele toestellen de toepassing van de voorwaarden en beginselen van de resolutie van de Raad van 17 januari 1995 inzake de legale interceptie van telecommunicatieverkeer bemoeilijkt.

SIEHT mit Besorgnis, dass die Verwendung von Guthabenkarten für Mobiltelefone aufgrund der derzeitigen Anonymität der Kartenbenutzer die Durchsetzung der in der Entschließung des Rates vom 17. Januar 1995 über die rechtmäßige Überwachung des Fernmeldeverkehrs festgelegten Anforderungen und Grundsätze erschwert.


6. BEKLEMTOONT dat vooruitbetaalde telefoonkaarten er weliswaar voor hebben gezorgd dat grote bevolkingsgroepen toegang hebben tot mobiele-telefoondiensten, maar dat het anonieme gebruik ervan ook een aantrekkelijk communicatiemiddel is voor personen en organisaties die illegale doeleinden nastreven;

WEIST NACHDRÜCKLICH DARAUF HIN, dass Guthabenkarten es zwar weiten Teilen der Bevölkerung gestattet haben, Mobiltelefondienste in Anspruch zu nehmen, ihre anonyme Verwendung sie aber zugleich zu einem attraktiven Kommunikationsmittel für Personen und Organisationen macht, die illegale Zwecke verfolgen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
7. HERINNERT eraan dat er, in overeenstemming met de vigerende regelgeving van de meeste lidstaten, geen registers van vooruitbetaalde kaarten of van de gebruikers ervan bestaan, zodat deze kaarten anoniem kunnen worden gebruikt bij het verrichten van criminele activiteiten;

ERINNERT daran, dass in den derzeitigen Rechtsvorschriften der meisten Mitgliedstaaten eine Registrierung der Guthabenkarten oder der Benutzer solcher Karten nicht vorgesehen ist, so dass diese Karten bei kriminellen Aktivitäten anonym verwendet werden können;


„openbare betaaltelefoon” : een voor het publiek beschikbaar telefoontoestel, voor het gebruik waarvan met munten en/of krediet-/debetkaarten en/of vooruitbetaalde telefoonkaarten, waaronder kaarten met een toegangscode, kan worden betaald.

„öffentliches Münz- oder Kartentelefon“ : ein der Allgemeinheit zur Verfügung stehendes Telefon, für dessen Nutzung als Zahlungsmittel unter anderem Münzen, Kredit-/Abbuchungskarten oder Guthabenkarten, auch solche mit Einwahlcode, verwendet werden können.


a) "openbare betaaltelefoon": een voor het publiek beschikbaar telefoontoestel, voor het gebruik waarvan met munten en/of krediet-/debetkaarten en/of vooruitbetaalde telefoonkaarten, waaronder kaarten met een toegangscode, kan worden betaald.

a) "öffentliches Münz- oder Kartentelefon": ein der Allgemeinheit zur Verfügung stehendes Telefon, für dessen Nutzung als Zahlungsmittel unter anderem Münzen, Kredit-/Abbuchungskarten oder Guthabenkarten, auch solche mit Einwahlcode, verwendet werden können.


a) "openbare betaaltelefoon": een voor het publiek beschikbaar telefoontoestel, voor het gebruik waarvan met munten en/of krediet-/debetkaarten en/of vooruitbetaalde telefoonkaarten, waaronder kaarten met een toegangscode, kan worden betaald;

a) "öffentliches Münz- oder Kartentelefon": ein der Allgemeinheit zur Verfügung stehendes Telefon, für dessen Nutzung als Zahlungsmittel unter anderem Münzen, Kredit-/Abbuchungskarten oder Guthabenkarten, auch solche mit Einwahlcode, verwendet werden können;


Bij andere niet-contante betalingsmiddelen is de criminaliteit in Europa vooralsnog minder omvangrijk, maar zal toenemen naarmate er meer gebruik wordt gemaakt van vooruitbetaalde kaarten en elektronisch bankieren op afstand.

Die Kriminalitätsrate bei anderen bargeldlosen Zahlungsmitteln ist in Europa derzeit noch nicht stark ausgeprägt, wird aber mit steigender Verwendung von vorausbezahlten Karten und Bankgeschäften mit elektronischem Fernzugang zunehmen.


Deze omvatten : - besprekingen met zijn beide adviesgroepen (de werkgroep technische Ontwikkeling van Betalingssystemen en de contactgroep Gebruikers van betalingssystemen) over de wijze waarop deze stelsels het best kunnen worden voorbereid op de invoering van de ecu; - snelle vooruitgang, in het kader van de bestaande Task Force van regeringsdeskundigen, inzake harmonisatieprocedures voor rapportage over grensoverschrijdende creditoverschrijvingen ten behoeve van de opstelling van betalingsbalansstatistieken (de Commissie wil een vrijstelling van transacties van minder dan 10.000 ecu); - voortzetting van de besprekingen met de juridi ...[+++]

Dazu zählen: - Gespräche mit den beiden Beratergruppen der Kommission (Beratergruppe für technische Entwicklung im Zahlungsverkehr und Verbindungsausschuß der Benutzer von Zahlungssystemen) über die Art und Weise der bestmöglichen Vorbereitung der Zahlungssysteme auf die Einführung der ECU; - rasche Fortschritte im Rahmen einer aus Regierungssachverständigen bestehenden "Task Force" in bezug auf die Harmonisierung von Meldeverfahren für grenzüberschreitende Zahlungen (für zahlungsbilanzstatistische Zwecke) (Nach Ansicht der Kommission sollten Zahlungen unter 10.000 ECU ausgenommen werden.); - die Fortsetzung der Gespräche mit den Recht ...[+++]


w