32. steunt grotendeels de beginselen die zijn uiteengezet in het Gemeenschappelijk samenwerkingskader
met betrekking tot hoger onderwijs van de Commissie, maar verzoekt de Commissie om tijdens de komende WTO-onderhandelingen te verhinderen dat
onderwijs wordt opgenomen in de Algemene Overeenkomst inzake handel in diensten (GATS) als een "dienst" die moet vallen onder de regels van de vrije markt en productiviteitscriteria, aangezien dit niet alleen een grote inbreuk zou betekenen op het recht van iedereen op
onderwijs, maar ook een ernstige beperking zou zijn voor het openbare
onderwijs ...[+++] dat, aangezien het noodzakelijkerwijze door overheidsmiddelen wordt gesteund, waarschijnlijk zou worden beschouwd als een inbreuk op de regels van de vrije mededinging; 32. unterstützt weitgehend die Grundsätze, die die Kommission in ihrem gemeinsamen Kooperationsrahmen für den Tertiärunterricht dargelegt hat, fordert jedoch die Kommission auf, bei den nächsten Verhandlungen im Rahmen der WTO nicht zuzulassen, dass der Unterrichtsbereich in das Allgemeine Übereinkommen über den Handel mit Dienstleistungen (GATS) als „Dienstleistung“ aufgenommen wird, die den Regeln des freien Marktes und Produktivitätskriterien unterliegen muss, da dadurch nicht nur das Recht aller auf Bildung schwer beeinträchtigt würde, sondern auch die öffentliche Bildung erheblich beschränkt werden könnte, was, da sie notwendigerweise durch staatliche Finanzierun
g unterstützt wird, wahrscheinlich ...[+++] als Verstoß gegen die Regeln des freien Wettbewerbs betrachtet würde;