Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanvankelijke hoeveelheid van een geneesmiddel
Algemene basisvorming
Basiseducatie
Cel educatie en preventie
Educatie over het familieleven bieden
Educatie over het gezinsleven geven
Funderende educatie
Gezinseducatie geven
Initiele opleiding
Initiële begroting
Initiële beroepsopleiding
Initiële beroepsvorming
Initiële diagnose
Initiële dosis
Initiële educatie
Lager onderwijs
Medewerker publieksvoorlichting en educatie
Medewerkster publieksvoorlichting en educatie
Onderricht over het gezinsleven geven
Primair beroepsopleidende educatie
Psycho-educatie gebruiken

Traduction de «initiële educatie » (Néerlandais → Allemand) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
algemene basisvorming | basiseducatie | funderende educatie | initiële educatie | lager onderwijs

allgemeine Grundbildung | Grundausbildung | Grundbildung


initiële beroepsopleiding | initiële beroepsvorming | primair beroepsopleidende educatie

berufliche Erstausbildung


initiële beroepsopleiding | initiele opleiding | primair beroepsopleidende educatie

berufliche Erstausbildung | Berufsausbildung


educatie over het familieleven bieden | gezinseducatie geven | educatie over het gezinsleven geven | onderricht over het gezinsleven geven

über das Familienleben informieren


medewerker publieksvoorlichting en educatie | medewerkster publieksvoorlichting en educatie

Managerin Kunstvermittlung und Bildungsarbeit | Manager Kunstvermittlung und Bildungsarbeit | Manager Kunstvermittlung und Bildungsarbeit/Managerin Kunstvermittlung und Bildungsarbeit


cel educatie en preventie

Zelle Erziehung und Vorbeugung




initiële dosis | aanvankelijke hoeveelheid van een geneesmiddel

Sättigungsdosis |




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Ervoor te zorgen dat leraren, opleiders, leidinggevenden op school, personeel belast met voor- en vroegschoolse educatie en opvang, en ander personeel zowel tijdens de initiële lerarenopleiding als door middel van bij- en nascholing de vaardigheden, competenties en kennis verwerven die nodig zijn voor een beter begrip en een betere aanpak van onderwijsachterstanden en mogelijke risicofactoren die tot een verlies aan interesse of voortijdig schoolverlaten kunnen leiden, waarbij de autonomie van de verschillende instellingen in acht moe ...[+++]

unter gebührender Berücksichtigung der institutionellen Autonomie sicherzustellen, dass Lehrer, Ausbilder, Schulleiter, Fachkräfte der frühkindlichen Betreuung, Bildung und Erziehung und sonstiges pädagogisches Personal im Rahmen ihrer Erst- und Fortbildung die notwendigen Fähigkeiten und Kompetenzen und das entsprechende Hintergrundwissen vermittelt bekommen, um Bildungsbenachteiligung und mögliche Risikofaktoren, die zu Lernmüdigkeit oder vorzeitigem Schulabgang führen könnten, zu erkennen und dagegen anzugehen.


179. benadrukt dat actieve strategieën inzake onderwijs/opleiding en vaardigheden van fundamenteel belang zijn voor de overgang naar een duurzame, energie-efficiënte economie; verzoekt de lidstaten gerichte programma's voor de training en voorlichting van burgers op te zetten en door de lokale gemeenschap geleid onderwijs te stimuleren om de energievraag terug te brengen en hernieuwbare energie te produceren; benadrukt dat het welslagen van de energie-unie gelijke toegang tot initiële en levenslange educatie en training vereist als essentieel middel om te reageren op de veranderende omstandigheden en de aspiraties van burgers enerzijds ...[+++]

179. betont, dass aktive Bildung und Ausbildung sowie Kompetenzstrategien von wesentlicher Bedeutung für den Übergang zu einer nachhaltigen und ressourceneffizienten Wirtschaft sind; fordert die Mitgliedstaaten auf, gezielte Bildungs- und Berufsbildungsprogramme für ihre Bürger einzuführen und kommunal getragene Bildungsmaßnahmen mit Ausrichtung auf die Senkung des Energiebedarfs und die Erzeugung von Energie aus erneuerbaren Quellen zu begünstigen; betont, dass der Erfolg der Energieunion zum einen den gleichberechtigten Zugang zu Erstausbildung sowie lebenslanger allgemeiner und beruflicher Bildung als wesentliches Instrument zur Anp ...[+++]


176. benadrukt dat actieve strategieën inzake onderwijs/opleiding en vaardigheden van fundamenteel belang zijn voor de overgang naar een duurzame, energie-efficiënte economie; verzoekt de lidstaten gerichte programma's voor de training en voorlichting van burgers op te zetten en door de lokale gemeenschap geleid onderwijs te stimuleren om de energievraag terug te brengen en hernieuwbare energie te produceren; benadrukt dat het welslagen van de energie-unie gelijke toegang tot initiële en levenslange educatie en training vereist als essentieel middel om te reageren op de veranderende omstandigheden en de aspiraties van burgers enerzijds ...[+++]

176. betont, dass aktive Bildung und Ausbildung sowie Kompetenzstrategien von wesentlicher Bedeutung für den Übergang zu einer nachhaltigen und ressourceneffizienten Wirtschaft sind; fordert die Mitgliedstaaten auf, gezielte Bildungs- und Berufsbildungsprogramme für ihre Bürger einzuführen und kommunal getragene Bildungsmaßnahmen mit Ausrichtung auf die Senkung des Energiebedarfs und die Erzeugung von Energie aus erneuerbaren Quellen zu begünstigen; betont, dass der Erfolg der Energieunion zum einen den gleichberechtigten Zugang zu Erstausbildung sowie lebenslanger allgemeiner und beruflicher Bildung als wesentliches Instrument zur Anp ...[+++]


Het voorstel van de Commissie tot een Aanbeveling inzake kerncompetenties, aangenomen op 9 november 2005, benadrukt de noodzaak jongeren de middelen te bieden ondernemerschap en andere kerncompetenties te ontwikkelen door initiële educatie in het kader van levenslang leren.

In dem am 9. November 2005 angenommenen Vorschlag der Kommission für eine Empfehlung zu den Schlüsselkompetenzen wird betont, dass es notwendig ist, allen jungen Menschen die Möglichkeit zu bieten, durch ihre Grundausbildung im Kontext des lebenslangen Lernens unternehmerische und andere Schlüsselkompetenzen zu entwickeln.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
24. onderstreept de noodzaak de agenda voor flexizekerheid uit te breiden met onderwijs- en opleidingsmaatregelen en benadrukt dat permanente educatie erop moet zijn gericht tekorten aan vaardigheden van werknemers aan te pakken, te beginnen bij het initiële onderwijs;

24. betont die Notwendigkeit, Maßnahmen der allgemeinen und beruflichen Bildung in eine weiter gefasste Flexicurity-Agenda aufzunehmen, und unterstreicht, dass lebenslanges Lernen die geringeren Chancen innerhalb der Arbeitnehmerschaft aufgreifen sollte und bei der Grundschulbildung einsetzen muss;


[4] In de mededeling van de Europese Commissie "Volwasseneneducatie: een mens is nooit te oud om te leren", wordt onder volwasseneneducatie verstaan alle vormen van educatie die volwassenen na voltooiing van hun initiële opleiding volgen.

[4] Mitteilung der Europäischen Kommission „Erwachsenenbildung: Man lernt nie aus“. Definition der Erwachsenenbildung: alle Formen des Lernens Erwachsener nach Abschluss der allgemeinen und/oder beruflichen Bildung.


Deze acties zijn gericht op onderzoekers in alle stadia van hun loopbaan, gaande van speciaal voor jonge mensen bedoelde initiële onderzoeksopleiding tot permanente educatie en loopbaanontwikkeling, zowel in de openbare als in de particuliere sector .

Diese Maßnahmen richten sich an Forscher in allen Stadien ihrer Laufbahn, von der Forschungserstausbildung, die sich besonders an junge Menschen wendet, bis zum lebenslangen Lernen und der Laufbahnentwicklung im öffentlichen und im privaten Sektor .


Het ESF verleent steun voor : . opleidingen met betrekking tot de ontwikkelingsprioriteiten (industrie, toerisme, milieu, onderzoek, landbouw, enz.); . het (opnieuw) in het arbeidsproces inschakelen van langdurig werkloze volwassenen en jongeren; . de initiële opleiding en de inschakeling in het arbeidsproces van jongeren; . het (opnieuw) in de samenleving integreren van personen die met sociale uitsluiting worden geconfronteerd; . de bevordering van gelijke kansen voor vrouwen en mannen; . de verbetering van de opleidingssystemen en van de diensten voor arbeidsvoorziening; . de permanente educatie ...[+++]

Die ESF-Interventionen betreffen folgende Bereiche: . Ausbildung in der vorrangigen Entwicklungssektoren (Industrie, Fremdenverkehr, Umwelt, Forschung, Landwirtschaft ...); . Eingliederung oder Wiedereingliederung von erwachsenen bzw. jugendlichen Langzeitarbeitslosen ins Erwerbsleben; . Erstausbildung und Eingliederung von Jugendlichen ins Erwerbsleben; . Eingliederung bzw. Wiedereingliederung der von sozialer Ausgrenzung bedrohten Personengruppen; . Förderung der Chancengleichheit von Männern und Frauen; . Verstärkung der Ausbildungs- und Arbeitsverwaltungssysteme; .


w